Quake Arena Arcade

Robot
Quake Arena Arcade

”Äntligen kan du lira Quake III med handkontroll!”, menar Id Software och släpper det 360-exklusiva Arena Arcade. ”Ha!”, fnyser vi.

#quake-iii-arena, #unreal-tournament, #half-life-counter-strike, #activision, #quake-arena-arcade, #pi-studios, #id-software, #quake-live


Medlem
Quake Arena Arcade

Vem fan vill spela quake med handkontroller?

Medlem

"Och så enkelt är det..."

+1

Medlem

Bra recension! Men kan du inte bara säga det rakt ut att du egentligen tycker att FPS-spel nuförtiden saknar djup... för jag VET att du tycker det, eftersom du verkar vara en inbiten PC-gejmer. Känns som om du bara inte vill göra konsolbarnen arga.

Medlem

Äntligen? Kunde man inte spela med handkontroll på Dreamcast


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Jag ryser bara jag föreställer mig plågan det måste innebära att spela utan mus. Tappert försök Jakob!

Medlem

patetiskt sätt att försöka tjäna in lite extra pengar

Medlem
Medlem

Quake handlar ju om snabba handledsryck och kvicka rörelser, vilket knappast kan funka med handkontroll. Kanske vore nåt för Kinect istället?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Quake handlar ju om snabba handledsryck och kvicka rörelser, vilket knappast kan funka med handkontroll. Kanske vore nåt för Kinect istället?

Ett Media markt nära dig bör ha demo-ex av Kinect uppe, gå och prova så får du se att responstiden är.. ja precis.

Inaktiv

vänta nu...En urusel portning där spelmekanik, kontroller och hela potatismoset är anpassad till en annan platform och därmed blir helt hopplöst med tumpadda?

oh teh irony.

Medlem

Ett mycket bra exempel på att fps spel hör hemma på pc och inte på konsol.

Har spelat fps sedan wolfenstein och alla spel i quake-serien till pc. Personligen tycker jag både mus och tangentbord är som gjort för fps.
Denna tröttsamma trend som aldrig verkar ta slut... man borde ha lärt sig sedan turok släpptes till nintendo 64. Styrningen var hemsk till pc och det känns som man spelar på fyllan. Minns att jag provade quake 3 arena till ps2 hos en vän för längesen. Går knappt att aima. Samma fenomen märkte jag med t ex borderlands.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Går det ens att få till en bra rocketjump med handkontroll? Tvivlar starkt på det :S

Medlem

Jag som spelade mkt Quake Arena på PC då det begav sig hade inga problem att köra detta på krysslådan iaf.
Vanesak med handkontroll.

Medlem

Varför kan ingen uppfinna en handkontroll med touchpad? Eller äre omöjligt, kanske? Nåja.

Medlem

hahahahaha, detta är verkligen underbart.. Snacka om att alla konsolsexuella kommer få sig en känga nu... Ni som mot all förmodan skaffar sig detta, får det nu svart på vitt, bra spel spelas på PC!

Medlem

Lite löjligt att säga att "bra spel spelas på PC". De bästa spelen jag spelat i år har varit på konsol, och jag tror många är beredda att hålla med mig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av whoracle:

"Och så enkelt är det..."

+1

+2

+1 respekt poäng för svärd, om det nu finns sådant.

Medlem
Skrivet av cbird:

Äntligen? Kunde man inte spela med handkontroll på Dreamcast

Jo det kunde man, för ett helt decennium sedan. Eller med mus och tangentbord, om man hellre ville det. Varför har folk så förbannat dålig koll?

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av cbird:

Äntligen? Kunde man inte spela med handkontroll på Dreamcast

Jo det kunde man, för ett helt decennium sedan. Eller med mus och tangentbord, om man hellre ville det. Varför har folk så förbannat dålig koll?

Du kanske ska förstå vad personen som uttalade sig tidigare sa innan du kritiserar honom?

Medlem

Klart man kan spela fps på en handkontroll, det handlar ju egentligen bara om hur bra man kan göra det.
Sitter du bakom en handkontroll så kan du inte bli lika bra som en med mus och tangentbord kan. Så är det bara, det säger ju säg självt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av cbird:

Äntligen? Kunde man inte spela med handkontroll på Dreamcast

Jo det kunde man, för ett helt decennium sedan. Eller med mus och tangentbord, om man hellre ville det. Varför har folk så förbannat dålig koll?

han menar nog arr quake 3 redan har funnits med handkontroll läs först.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

bjosarn 2010-12-28 17:56:58 #16
Lite löjligt att säga att "bra spel spelas på PC". De bästa spelen jag spelat i år har varit på konsol, och jag tror många är beredda att hålla med mig.

Vad jag menade va självklart att Quake Arena är ett bra spel som endast bör spelas på PC, visst finns det bra spel till andra plattformar, däremot skall FPS spelas på PC.

Inaktiv

mother of god..släppte dom verkligen detta till en konsoll :/

Medlem
Skrivet av Aresz:

mother of god..släppte dom verkligen detta till en konsoll :/

ja


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

för 10 år sedan hade det varit toppen

Medlem
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av cbird:

Äntligen? Kunde man inte spela med handkontroll på Dreamcast

Jo det kunde man, för ett helt decennium sedan. Eller med mus och tangentbord, om man hellre ville det. Varför har folk så förbannat dålig koll?

Du kanske ska förstå vad personen som uttalade sig tidigare sa innan du kritiserar honom?

Och du kanske skall förstå att jag håller med honom och bekräftar vad han sa?

Skrivet av klossen:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av cbird:

Äntligen? Kunde man inte spela med handkontroll på Dreamcast

Jo det kunde man, för ett helt decennium sedan. Eller med mus och tangentbord, om man hellre ville det. Varför har folk så förbannat dålig koll?

han menar nog arr quake 3 redan har funnits med handkontroll läs först.

Eeh, det är du som skall läsa. Jag satt med DC för tio år sedan, och man kunde spela Q3 med både handkontroll och tangentbord/mus. Detta var precis vad cbird och jag sa. Vad är problemet?

Kommer man och påstår ”Äntligen kan du lira Quake III med handkontroll!” först idag har man således riktig usel koll på spelhistorien.
Läs artikeln du kommenterar innan du börjar hetsa, så du inte tar saker ur sitt sammanhang.

mmx
Medlem

Det gör mig ont i hjärtat att som gammal old school spelare som växte upp med spel som wolfenstein 3d, duke nukem 3d och framförallt senare Q1,Q2,Q3, men även UT1 och UT2003 se detta hända. Allt blir förenklat för konsoler, allt tid man la ner för att bli bra i dessa spel, alla dessa krav har i princip slopats för enkla och underhållande spel som lever max två år kanske. Nej fan, håller nog med recensenten. Gör ont i hjärtat att se hur e-sporten förändras till det sämre. Sen jag la av att spela professionellt -06 så har allt gått neråt. Ack ja...

Inaktiv

Quake Arena Arcade är det första FPS-spelet till konsol som jag faktisk måste erkänna att jag hatar att spela med handkontroll. Detta just pga det är så jäkla hardcore det kan bli. Fyllespel mot fullständigt värdelösa spelare? Nja, knappt lönt att slösa fyllefrags på.

Nåja, jag fick en fin Quakelogga som gamerpic för $15 i alla fall. Alltid något!


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Slöseri med stålar...stålar jag kunde haft för att arrangera århundradets QW-turnering.

www.nquake.com är allt ni behöver, mina herrar. (och kanske www.quakeworld.nu och eventuellt www.facebook.com/QuakeWorld)


signatur
12
Skriv svar