MS: 2011 handlar helt om Kinect

Robot
MS: 2011 handlar helt om Kinect

Microsoft hävdar i tidningsintervju att 2011 blir Kinects år. Bara Kinects.

#microsoft


MS: 2011 handlar helt om Kinect

" värsta lanserings-hypen har lagt sig - tycker du att Kinect hittills infriat förväntningarna?"

Lagt sig? Det har bara börjat...Kinect äger hårt.

Medlem

Huh!? Hoppas de satsar på riktiga spel och inte en massa tjafs.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hoppas verkligen det inte stämmer då jag med största sannolikhet inte kommer köpa mig en motion controller (till d.v.s då jag har Wii) under de närmsta åren.

Jag är emot hela denna spela med kroppen fab´en. Jag vill ha en kontrol i mina händer och en soffa att spela från!.
+ att min lilla speldedikerade (förpassad till) hörna som jag döpt till "Arcadia warp zone", inte har utrymme för Kinects "fladdra med armarna" goja.
Vad jag vill säga är " Tvinga mig inte att köpa ett tillbehör bara för att jag inte ska missar några fantastiskt roliga spel!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Brorsan fick ett kinect till jul, kinect adventures var coolt men man blev trött det fort hoppas det är bättre titlar 2011..

Medlem

uhh...låter inge bra alls

Medlem

kommer bara bli massa casual skit


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

kommer bara bli massa casual skit

indeed:)

Medlem

Kinect är verkligen bajs.Ett stort skämt enligt mig

Medlem

Kinect sports är ett riktigt kul spel men det behövs fler djupa spel! Vågar man hoppas på något riktigt action-lir?

Medlem

tvivlar. krävs verkligen precision från kontrollen då, och det har inte nån konsoll.

Medlem

Köpte Kinect till min 3-åring i julklapp.

Har spelat med honom en del och visst det är kul och coolt känns lite sci-fi haha..men jag tycker den är
skit helt ärligt talat, en leksak för ungar i dagsläget.

Visst använder man den på rätt sätt i framtiden, typ man lirar med kontroll och Kinect är ett komplement som gör att man tex kan se sig om i förarsätet i bilspel etc, då kan den nog vara bra...

Men...ja jag är ej imponerad!

Vanligtvis skulle jag rage-a om jag läste detta, men nu blev jag glad för min Xbox är i vardagsrummet och används bara till Kinect, medans hardcore games är på min PS3a och PC

Medlem
Skrivet av BigD:

Köpte Kinect till min 3-åring i julklapp.

Har spelat med honom en del och visst det är kul och coolt känns lite sci-fi haha..men jag tycker den är
skit helt ärligt talat, en leksak för ungar i dagsläget.

Visst använder man den på rätt sätt i framtiden, typ man lirar med kontroll och Kinect är ett komplement som gör att man tex kan se sig om i förarsätet i bilspel etc, då kan den nog vara bra...

Men...ja jag är ej imponerad!

Men varför är du ej imponerad? Och varför är den helt skit? Motivera.

Medlem

körde sonic riders på kinnect en gång, det svåraste var att vällja karraktär.

Medlem

Gillar Kinect skarpt. Enda anledning till att jag köpte konsol igen! Upp å hoppa soffsittare!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av BigD:

...ja jag är ej imponerad!

Tycker Kinect är revolutionerande jämfört med de alternativ som finns. Men du kanske inte gjorde den jämförelsen? Skulle nog varit gjord till PS3 med all den cpu kraft som inte används.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Kinect kanske passar vissa, men det där kommer de nog få äta upp..

Medlem

Skulle inte tro det Microsoft. Kanske iofs på det sätt ni INTE vill, nämligen i en massa Linuxhack och liknande för att än mer efterlikna Minority Report.

Hoppa och flaxa med armarna kanske passar vissa, och är väl kul i 5-10minuter, men jag vill jäsa i soffan med en handkontroll!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ja då vill det till att de visar nåt med högre precision och bättre gameplay än vad vi sett hittills.

Jag har tyvärr inte plats med Kinect i min lilla etta heller så för mig blir det inget köp, men om det får fler människor att bli intresserade av spel så visst....Bara det inte går ut över hardcore spel så är jag nöjd.

Medlem

Känns som microsoft dissar sina hardcore gamers.

Medlem

För mig så är det speciella med TV-Spel att kunna sitta i en knatte fnatte position framför TVn på min lediga tid och bara sitta å använda fingrar och tummar för att kontrollera det jag har framför mig, Jag gillar iden med kinect men det hör inte hemma i mitt vardagsrum i alla fall.

Medlem
Skrivet av Pellejones:
Skrivet av BigD:

Köpte Kinect till min 3-åring i julklapp.

Har spelat med honom en del och visst det är kul och coolt känns lite sci-fi haha..men jag tycker den är
skit helt ärligt talat, en leksak för ungar i dagsläget.

Visst använder man den på rätt sätt i framtiden, typ man lirar med kontroll och Kinect är ett komplement som gör att man tex kan se sig om i förarsätet i bilspel etc, då kan den nog vara bra...

Men...ja jag är ej imponerad!

Men varför är du ej imponerad? Och varför är den helt skit? Motivera.

Sopigt av mig att inte motivera, ber om ursäkt:)

Som sagt så är man imponerad av teknologin, men den är långt i från perfekt, laggar och tappar trackingen etc.
Kan inte tänka mig att man kan spela något "seriöst" vuxenspel när man behöver ha precision i dagsläget i alla fall.

Visst sonen tycker det är skitkul att stå och hoppa och flaxa med armarna när man åker ner för forsen i gummiflotten...men man själv känner sig som en riktig idiot, kul på förfesten säkerligen dock.

Är 29 bast så jag tillhör väl den gamla skolan och har faktiskt svårt för dessa nya kontroller, WIIn med tycker den känns som en gimick mer än ett steg framåt faktiskt.

Har själv alla tre konsolerna och jag föredrar fortfarande att spela med handkontroll.

Det enda spelet jag har tyckt använder rörelsekontroller på ett bra sätt är Metroid Prime på Wiin faktiskt, för övrigt så har det ej varit mycket att hänga i granen.

Medlem

Kinect hade varit coolt till alla andra användningsområden om den hade varit businessinriktad och haft bättre hårdvara. Alla hacks jag sett på youtube är mer imponerande än M$ barnspel.

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Sopigt av mig att inte motivera, ber om ursäkt:)

Som sagt så är man imponerad av teknologin, men den är långt i från perfekt, laggar och tappar trackingen etc.
Kan inte tänka mig att man kan spela något "seriöst" vuxenspel när man behöver ha precision i dagsläget i alla fall.

Visst sonen tycker det är skitkul att stå och hoppa och flaxa med armarna när man åker ner för forsen i gummiflotten...men man själv känner sig som en riktig idiot, kul på förfesten säkerligen dock.

Morbrodern hade köpt en Kinect till sin dotters Xbox, måste säga att efter ha provat på Kinect i ca 3h så är jag verkligen inte imponerad.

Provade på Kinect Sports, Kinect Adventures och Kinectimals.

Jag tycket det känns som en Eyetoy 2.0 som kräver 3-4m stort fritt område för att kunna hoppa runt.

Om Kinect hade varit som Microsoft sagt i början (dvs mycket mer precis hårdvara, Milo någon?) hade det säkerligen varit tufft.

För nuvarande känns det som Microsoft försöker trycka på med Kinect på folk och sen sälja massa skit spel.

Har PC/PS3/Wii, inte rört Wii'n på månader och jag ser ingen anledning till att skaffa MOVE, även om den är mer precis än Wiimoten.

KoP
Medlem

Införskaffade nyligen "Game party in motion" till Kinect, riktigt kul med ett gäng polare. Kinect adventures är det ju varning på, är det spel som lider av sämst responstid, lite lustigt att dom valde att lansera det med Kinect.

Men som sagt var inget fel med att vara upp och hoppa lite emellanåt. Lika skönt är det att sitta ned med handkontrollern. Bästa av två världar. Hardcore gamer el. casual.. spela roll. Spel ska man ha kul med och hur man går tillväga är skitsamma.

Medlem

Imponera mig och ta mig med storm.
Inget jag sett från kinect har imponerat mig förutom denna titel ; )
http://www.youtube.com/watch?v=EQLEpYpPUaE // sarcasm.

Väldigt tråkigt om de lägger ner allt krut på kinect 2011 då man själv har börjat fundera på om det inte vore dags för att införskaffa en xbox och inte alls gillar att vifta, hoppa och stå när man spelar. Men vem vet kanske det kommer någon riktigt bra titel som imponerar trots allt.

Medlem
Skrivet av Fastrunner:

Imponera mig och ta mig med storm.
Inget jag sett från kinect har imponerat mig förutom denna titel ; )
http://www.youtube.com/watch?v=EQLEpYpPUaE // sarcasm.

Såg ut som du kunde sitta ner i soffan och spela också, blev ju två flugor i en smäll för er lazyasses...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Fastrunner:

Imponera mig och ta mig med storm.
Inget jag sett från kinect har imponerat mig förutom denna titel ; )
http://www.youtube.com/watch?v=EQLEpYpPUaE // sarcasm.

Såg ut som du kunde sitta ner i soffan och spela också, blev ju två flugor i en smäll för er lazyasses...

bara för att man gillar att spela i soffan behöver man inte vara lazyass det är stereotypiskt. Ska jag träna gör jag det nån annanstans.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar