Heroes of Might and Magic VI på väg

Robot
Inaktiv
Heroes of Might and Magic VI på väg

Tyvärr är det ubisoft som numera handhar denna licensen. HOMM 2 och 3 glans dagar kommer nog aldrig mer.

HOMM 5 var så otroligt dåligt genomfört, ett alldeles för tidigt släpp med många buggar, sjukt obalanserat och utlovade features som tog många månader innan de fungerade.

Några exempel:
Nätkoden var så dålig att ett år efter release kunde man fortfarande inte spela spelet online i spelets egen browser. Spelet synkade ut hela tiden när man spelade via den officiella servern. Hamachi lan fungerade dock efter ett par vecor/månader och räddade spelet till viss del när det gällde multiplayer.

På min förpackning står det "The wait is over. Discover for the first time new options that will allow you to play simultaneously or even when it is not your turn!"
simultaneous turns uteblev till den första expansionen om jag inte minns fel (kan har varit den andra) mer än 6månader senare var det i alla fall. Och bäst av allt du fick givetvis betala för att få tillgång till denna feature som skulle funnits med redan till originalet. En patch till originalet innehållandes featuren kom aldrig. Men man kunde fortfarande inte spela online pga av att desync ständig inträffade.

Nej detta spelet kommer jag inte köpa. Jag kommer aldrig mer anförtro mina pengar till ubisoft. Dem har redan mjölkat mig på pengar genom HOMM 5 det kommer inte hända igen.

OML
Medlem

Jag älskar heroes of might and magic III och ser givetvis fram emot detta men om VI blir som fyran och femman så är det inte så kul, de var inte alls lika roliga som trean.

Medlem

Till viss del kan jag hålla med jonne_man att det var ganska så mycket buggar i HOMM 5 men då var det ju ett mycket bättre spel än HOMM 4. Det enda jag minns som obalanserat var Havens möjlighet att konvertera low tier units till high tier units, vilket var jäkligt jobbigt i kampanjen.

1
Skriv svar