Problem med tv Sony KDL-40ex600

Medlem
Problem med tv Sony KDL-40ex600

Köpte denna tv på mellandagsrean. Kom över den för 4800:- vilket är ett bra pris.
Började med att dra ner seanste firmwaren och satte igång.

Att tv sändningar via scart inte ser speciellt roligt ut visste man sen innan.
Men att min ps3 via hdmi skulle helt skräp ut trodde jag inte.

Problemet är att färgerna försvinner och går i blå/lila blödningar. Ikonerna på "skrivbordet" på ps3 ser bra ut men allt i bakgrunden är en ända sörja.

Om jag höjer ljustyrkan försvinner fenomenet men jag kan glömma att det som ska vara svart är svart. Är mer eller mindre grått istället.

På tv sändningar är det likadant. Såg ett program där en snubbe hade en brun rutig skjorta. Det var bara en brun gögga som syntes.

Någon som har tips om hur jag kan fixa till detta eller ska jag gå tillbaka med tvn.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Har du gått in på dina inställningar på ps3an och ändrat tv signalen så att den står på HDMI?

Medlem

Det låter som ett reklamationsärende.

Men innan du baxar TV:n tillbaka till butiken så kan du prova att se till att alla hittepåtekniker för att förbättra bilden är avstängda, motionflow, brusreducering, filmlägen och annat mög, prova även att stänga av super white och HDMI deep color output i PS3:an


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tack för tipsen.
ska testa lite efter jobbet imorrn bitti.

Känns udda om min nya tv är sämre än min gamla Panasonic 32" lcd som är 5 år gammal.

Har läst runt lite på nätet och det finns en del som tipsar om att man ska ha tvn så långt ifrån förstärkare, digitalboxar, konsoler osv för dom kan störa tvn. Kan en tv vara så jädra känslig idag?
För min digitalbox står extremt nära tvn.

Ska givetvis testa att flytta boxen när jag kommer hem.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag har allt nära mina tv apparater, en är plasma och andra är LED men inga problem, Detta du har låter som om någon skulle tappat tv'n din i ett badkar med vatten i..
Tråkigt nog så låter detta som en reklamation..

Medlem

Ringde Mediamarkt idag och dom sa åt mig att komma in och byta tvn eller ta hem en annan modell. Inga problem överhuvudtaget. Sånt gillas.
Dock hade dom mer eller mindre slut på tv just nu pga deras rea, saker man får stå ut med.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar