Mass Effect 2, värt att spela?

Medlem
Mass Effect 2, värt att spela?

Jag har både Mass effect 1 och 2 liggandes här hemma. Jag är väldigt sugen på att spela igenom tvåan, men eftersom jag aldrig klarar av att spela igenom ettan tack vare den urusla AI:n och dåliga kontroller, så undrar jag om det går bra att spela tvåan?

Får man någon prolog eller liknande i början så att man förstår storyn från ettan?

Medlem

Att lira ME2 innan Mass effect skulle vara galenskap!

Nej det finns ingen prolog som berättar om 2:an, iaf vad jag kommer ihåg.

Mass effect är ett riktigt bra spel, värt att lira igenom det också.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

gameplayet annorlunda från ettan kontrollerna bättre men har du inte spelat ettan kommer storyn bli tunn tycker jag


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jo, det är det jag misstänker. Jag har försökt att spela igenom ettan ett par gånger, men varje gång så blir jag så less på mina kompisars dumma AI så att jag inte orkar spela igenom det...

Jaja, jag får väl försöka ännu en gång, storyn är riktigt bra ,men spelkänslan finns inte där.

MFZ
Medlem

mass effect 1 & 2 är fan bland det bästa som kommit på många år.. imho.

spela båda, om inte annat så fåru väl harva igenom ettan för storyn som e grymt nice.

ang polarnas ai osv:
du kan ju ta bort deras förmåga att wastea sina powers på massa skit och styra det helt själv om du vill, man kan dessutom göra enkla squad commands som iaf låser dom lite till det du vill.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag vet att man kan kontrollera dem, men vad hjälper det när de ställer sig mitt i rummet och väntar på att bli skjutna istället för att ta skydd, även fast man beordrar dem?

Medlem

Jag brukar oftast låta dem hållas och göra som de vill (jag styr deras "krafter" då iofs), aldrig haft några på problem på någon svårighetsgrad. Skulle väl snarare säga att det är den urtråkiga planetutforskningen och de repetitiva striderna i ettan som tar emot lite . . .

Vet inte om det är någon skillnad mellan PC och konsol, själv köra jag på PC.

Tycker verkligen du ska spela igenom dem, tvåan är som tidigare sagt helt underbart och långt ifrån lika enformigt som ettan är till och från . . .


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Själv kommer jag nog alltid att tycka att det är Mass Effect som är det bättre spelet. Därför tycker jag som MilleX att det vore vansinnigt att spela igenom uppföljaren innan du har varvat originalet. Njut av dem i rätt ordning istället, där 1:an bjuder på den bättre storyn, den mer fängslande atmosfären, stundtals den bättre skrivna dialogen och den bombastiska stämningen medan 2:an har tightare strider, fler följeslagare, intressantare sidouppdrag och mer diversitet mellan de olika klasserna.

IMO, that is.

Medlem

2:an (eller båda faktist) är värt att spela, end of story

1
Skriv svar