Sköna ostiga fredag

Redaktör
Ponny
Sköna ostiga fredag

Tiden är inte för att hojta ut massa mer eller mindre genomtänkta löften för det nya året. Själv brukar jag lova mig själv två olika ting - ett konkret och ett abstrakt. Det förstnämnda känns ganska givet. I samarbete med sambo Simon ska jag köra igenom 101 spel. Skrämmande underbart. Det abstrakta får jag återkomma med.

En förhoppning jag annars har inför det nya året är att se mer film. Föga förvånande går mesta av tiden åt till att spela spel och skriva om dessa. Jag har också en talang för att glo på ganska meningslös - men ack så underbar - skräptelevision. Men mer film var det ja. Fredagskvällar är numera vigda åt snacks och en mysig rulle.

Ostbågar är ingen snackis bland snacks hos oss. Men nu när jag är gräsänkling till efter nyår (Simon är "kokocrajzyfotolergök" i Skåneland) ska jag passa på kränga ostiga snacks så det står härliga till. I kombination med julklappen Skönheten och Odjuret har jag en känsla av att kvällen kommer att bli fin.

[ia=24219; large]
Ost plus Disney blir ostigt.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Sköna ostiga fredag

Inte mycket för ostbågar, men Skönheten & Odjuret är en strålande film.

En favorit bland disneys utbud. Cheesus!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Oyes! Jag har längtat efter att se den igen sedan 90-talet... Som man säger: Äntligen!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar