Back Ops avklarat

Flakmonkey
Back Ops avklarat

Jahopp då har man spelat igenom ännu en Call of Duty-kampanj och känslorna är minst sagt blandade. Å ena sidan så gör Treyarch det riktigt bra när de berättar en annorlunda historia som gör att du skjuta dig igenom olika miljöer och ur olika situationer, men å andra sidan är det i grunden bara same same. Det är väldigt linjärt (vilket jag inte har något emot i sig) och det är samma typ av vapen och triggerbaserade banor där det är lätt att bli irriterad över begränsningar både i bandesign och de datorstyrda figurernas AI.

Självklart är det fantastiskt välgjort ändå, det är ju trots allt ett Call of Duty-spel, och skulle jag ranka kampanjerna i serien skulle den här komma riktigt högt upp. Variationen är större än normalt och Treyarch har till och med lyckats göra några riktigt intressanta fordonsbanor. Jag brukar i normala fall hata dem över allt annat, och det gäller för några här också, men det var faktiskt riktigt underhållande att flyga lite helikopter som omväxling. Trots detta är det dock svårt att inte känna att man gjort det mesta förut och jag hade faktiskt önskat att de hade vågat ta ut svängarna ännu lite mer.

[ia=24242; large]

Med tanke på hur populär serien är och trycket från Activision så är det emellertid svårt att klandra Treyarch för att de kör på relativt säkra kort. Skulle de ta en chansning som inte går hem hade de nog fått se sig om efter något nytt att jobba med. Du riskerar helt enkelt inte ett varumärke och en kassako av CoDs kaliber. Förhoppningsvis kan de få bygga vidare på vad de skapat här för jag gillar det. Lite alternativ historia är alltid roligare än att springa runt under andravärldskriget eller någon annan konflikt som man läst om i skolan eller sett på nyheterna.

Nåväl, nu är det i varje fall till ända och även om det har varit en trevlig tid så ska det bli kul att sätta tänderna i något nytt, eller ja något gammalt som jag haft ett tag. Vad det blir vet jag inte riktigt, men jag antar att jag kommer börja spela det i helgen när man ska återhämta sig etter morgondagens nyårsfirande

#blogg

Medlem
Back Ops avklarat

Annars riktar sig väl mest Black Ops mot MP på nätet, det är väl där den största behållningen av spelet ligger om jag förstått alla andra rätt.


signatur
Flakmonkey

Jo det gäller väl nästan alla FPS och tyvärr i allt större utsträckning även andra genres. Tveksam dock till om jag ska spela det så mycket online. Skjuta lite zombies är ju alltid kul, men att ska jag lira något online där mina skills sätts på prov så gör jag det hellre i ett riktigt bra MP-spel - Unreal Tournament 2004

mmx
Medlem

Visst gjorde du en UT2k3,4 bana förut? hade för mig jag provspelade den för buggar o annat

Flakmonkey

Hehe jo visst gjorde jag det. Gjorde väl flera, men den enda jag gjorde ett seriöst försök med var DM-Fragpipe2003 (och LE) som är en remake av Q2DM3. Var faktiskt rätt poppis i den delen av communityn som lirade lite mer seriöst och var med i Open och Euro Cup för UT2003 hos Clanbase vilket var riktigt kul... speciellt då jag egentligen inte har någon talang för sånt där, bara rent slit ^^

http://www.mapraider.com/maps/?fileid=1091

Man får ju nästan en tår i ögat när man tänker på tiden med UT2003/UT2004 och allt slit man la ner på det, både i spelande men också med att göra banor, ordna turneringar, sajter, etc etc... good times

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar