Köpa nytt grafikkort

Medlem
Köpa nytt grafikkort

Mitt grafikkort la nyligen av så skulle nu behöva köpa nytt, men har inte så stor koll på datorbyggen osv. så tänkte fråga här om råd.

Min dator består just nu av:

Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz
Ram: 2GB
Nätaggregat: Antec Earthwatts 500W
Chassi: Antec Sonata III

Grafikkortet som la av var ett Geforce 8800 GT 512MB.(Om jag minns rätt)

Kör Windows XP SP3 om det har någon betydelse.(kanske dags att skaffa Windows 7?)

Jag har som sagt ingen aning om vilka komponenter som passar ihop så kom gärna med förslag. Det grafikkort jag har kollat på är: [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=602777#extra]

Passar det in eller bör jag köpa något annat?

Medlem

Sålänge du har Pci express portar så ere niemas.

Och ja, kanske dags att uppgradera till win7 men då bör du ha 4 gig ram.

Medlem

Köp ett 6870


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Yea, 6870 samt 2GB extra ram OCH INSTALLERA WINDOWS 7 64BIT!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Okay, men det finns ju en hel del olika modeller av 6870(XFX, Sapphire, PowerColor osv.) finns det någon modell ni skulle rekommendera eller är det inte så stor skillnad mellan dem? (Länka gärna)

Medlem

Alternativt kolla in GTX 460, ungefär lika bra som ett 6870 men ganska mycket billigare. Skalar extremt bra i SLi också

Medlem

gillar XFX men jag har ingen aning om dom e bäst, Kör ju atm XFX HD5850 Black Edition, kostar nog inte ett jackshit idag men funkar klockrent

Medlem

Har du råd med ett AMD HD6870 så köp det, bra kort till bra pris!

Annars kan jag tipsa om det jag själv nyss köpte, ett Palit GTX460 1Gb Sonic från Pixmania. Kostade ca 1300kr och är lite överklockat från fabrik, 700Mhz core. Dessutom överklockar det väldigt bra!

Och jag har samma moderkort som dig samt nästan samma processor, har E8400. Kan råda dig att överklocka din processor till ca 3,6Ghz eller mer.
Det kommer att ge en rejäl prestandavinst!

Jag kör min i 3,8-4Ghz svalt och stabilt på luft. Kan rekommendera att om du klockar så byt ut orginalfläkten till tex Cooler Master Hyper 212. Jag har den och den är billig och faktiskt riktigt bra, även om det inte "Top of the line" i känsliga överklockares ögon.
Men det är en jävligt bra cpu kylare för pengarna!

Och, har du kasst med pengar kan du köpa mitt nyligen utbytta HD4850 med Accelero S1 kylare. Ungefär samma prestanda som ditt gamla för en billig peng, under 500kr!

Medlem

Beställde ett Palit GTX460 1Gb Sonic eftersom det var ganska likt det jag hade tittat på innan bara att det var billigare.

Tack så mycket för hjälpen!

Medlem

Avalanche vart bor du? Kanske intresserad av ditt grafikkort:D

Medlem
Skrivet av Markus13:

Avalanche vart bor du? Kanske intresserad av ditt grafikkort:D

Har skickat pm till dig!

1
Skriv svar