Årets spel 2010

Medlem

Märkligt nog trodde jag att Minecraft skulle plocka förstaplatsen, iofs är det bara i betastadiet men hypen kring det har ju varit enorm.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Lite besviken på listan är jag. Red Dead Redemption är GTA 4 i Vilda Västern, med hästar. Storyn var bra i början och slutet, men den mediokra mittendelen var inte så kul. Mass Effect 2 däremot var spektakulärt från början till slut.

Jag skulle valt Mass Effect 2 till GOTY, men smaken är ju som baken.

Medlem

Till folk som klagar på att Fallout: New Vegas fick högt betyg "fast det var buggigt": Mats Nylund (som recenserade spelet i fråga) upplevde inga buggar när han spelade och kunde därför inte kommentera dem. Han skrev om detta i recensionens kommentarer. Upplever man inga buggar när man spelar kan man inte dra av betyget för att andra har upplevt buggar.

Jag har själv spelat en hel del New Vegas och har inte råkat på någon bugg värd att nämna, någon enstaka krasch kanske, men inget mer.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Tycker listan i år har varit riktigt bra. Inga direkta överraskningar, och inte heller några spel som man direkt saknar på listan. Sitter dessutom och njuter av RDR fortfarande, 35h in och precis "låst upp" sista delen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tobz0r:

kom inte black ops ens på top 20?

Fail ops ska inte ens vara på topp 50 listan.
Jävla skitspel.

För övrigt så är detta en mycket bra lista.
Helt rätt att RDR hamnar på första plats.

Medlem
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Antee:

Ettan borde vart ett spel alla kunde spela!

+1

Börjar bli less på denna konsolifierade spelmarknaden.

Men larv?

Ett spel kan ju fortfarande vara extremt bra även om det inte finns på PC. Tillgänglighet har inget med kvalitet att göra.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Märkligt nog trodde jag att Minecraft skulle plocka förstaplatsen, iofs är det bara i betastadiet men hypen kring det har ju varit enorm.

FZ påpekade tidigare att det är just p.g.a. betastadiet som det inte finns med på listan.

Medlem

Varför gav ni RDR 4 av 5 om ni tycker det är årets spel??
AC brotherhood fick ju 5 av 5 och smg2 fick ju det med märkligt

Medlem

Mass Effect 2, all the way across the sky!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Smaken är som Tjeckoslovakien.

Listan är väll ändå FZs lista? Inte någon generell lista över vad alla andra tycker?

Själv tycker jag att Mass Effect (1&2) är värt max 3/5.
Starcraft 2 imponerade inte heller, Wii-spel borde diskas av den anledningen att de är till wii. Återigen min åsikt.

Och om inte listan duger, gör er egen!

Medlem

Jag är faktiskt glad att inte black ops är med cod börjar jag bli riktigt trött på. För mig blir det mass effect 2 sc2 fallout new vegas har lagt ner mest tid på dessa. Brotherhood har jag inte testat kommer ju senare till pc.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Mina topp 3 i år skulle vara God of War Collection, Starcraft II och Halo: Reach.

Medlem

Spelade inget speciellt bra i år alls. Kanske börjar bli gammal helt enkelt..

Eller jo, Call of Pripyat kom ut i början av året. Atmosfären är fortfarande svårslagen...
Nummer två blir nog Fallout NV även om den var för lik 3:an. Galaxy som nummer 3 då.

Medlem
Skrivet av Antee:

Ettan borde vart ett spel alla kunde spela!

Precis, och då ser jag minecraft som ett självklart val!

Flakmonkey

Inte lirat något av spelen på 1-3 så kan inte säga någonting om huruvida de förtjänar sin plats på listan... Hmm... måste verkligen ta tag i mitt gejmande 2011 men det släpps ju för många bra spel för att man ska hinna med!

Ti.
Medlem

Årets (bästa) spel borde naturligtvis ha varit ME2.
Motivering: spelet var av yttersta kvalitet och fortsatte att leverera (om)spelvärde hela året med fin-fina DLC (Overlord & Lair of (...). Inte dåligt med tanke på att det saknade MP..

Medlem

Tycker det är lika roligt när folk klagar på dessa listor varje år


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Bristen på Mass Effect 2 är något tragiskt men det var åtminstone inte i favör för Black Ops. Blev nästan lite orolig där.

KoP
Medlem
Skrivet av psyno:

Varför gav ni RDR 4 av 5 om ni tycker det är årets spel??
AC brotherhood fick ju 5 av 5 och smg2 fick ju det med märkligt

Vid sammanställningen av denna lista har ju såklart flera personer på FZ fått säga sitt och då rankades helt enkelt RDR som numro uno. Logiskt? Ja. Och jag kan bara hålla med. RDR for the win på delad plats med ME 2 om jag fick välja själv.

Inaktiv

Trodde listan skulle va något. Men det är ju bara skit.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Smaken är som Tjeckoslovakien.

Listan är väll ändå FZs lista? Inte någon generell lista över vad alla andra tycker?

Själv tycker jag att Mass Effect (1&2) är värt max 3/5.
Starcraft 2 imponerade inte heller, Wii-spel borde diskas av den anledningen att de är till wii. Återigen min åsikt.

Och om inte listan duger, gör er egen!

Låt mig gissa, din #1 är CoD:Black Ops? Och självklart på xbox 360. "PC suger"

Medlem

Också börjar det igen. FZ's medlemmar tjafsar om ditten och datten. Varje gång man läser om något som skrivs, sker det minst ett påhopp i kommentarerna och det tar helt lös. Tycker det inte ska vara svårare än att bara säga sin åsikt och låta det vara, trodde det var det kommentarer var till för.

Anyways, bra lista! Precis börat på RDR, inte testat Mario, men AC: Brotherhood var riktigt grymt!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Min top 20 lista hade väl varit 20st pc spel. Men sån är jag alla har vi olika smak!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Fail lista

+1

Inga av spelen på top 3 fick jag några som helst varma känslor för.
Tog för givet att Mass Effect 2 skulle kammat hem potten, men att vårt svenska spelunder Minecraft inte ens kom med på listan är ju katastrof!

Håller samtidigt med flera andra om att toppspelen bör kunna spelas på mer än ett par låsta konsoller.
Ni har förvisso, för länge sedan övergivit era PC-spelsrötter på FZ, men nu på sistone börjar ni stampa hånandes på dem.
Dags att se sig om efter ett nytt alternativ till FZ.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

minecraft beta så


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Battlefield 2 håller mig vid datorn än. De flesta pangpang spelen idag är bara skit.

Medlem

Har alla glömt de äldre BRA spelen? De nya spelen tycker jag Tom Clancys Splinter Cell Conviction var väldigt spännande. Riktigt bra story(!), När jag spelat klart singleplayer tyckte jag det var som en RIKTIGT RIKTIGT bra film.

Inaktiv

Helt rätt att sätta Red Dead Redemtion på första plats, dock vore det roligt att kunna spela spelet (oftare) också. Släpp spelet till PC också!

Skönt att ME 2 inte ens finns med i topp tre.

Bra FZ!

Skrivet av whoracle:

+1

Börjar bli less på denna konsolifierade spelmarknaden.

Det stämmer. En konsol dör till slut medan man kan spela PC spelen för alltid genom att köra dem i virtuella maskiner i framtiden... eller kanske i kompatibilitets-mode eller liknande...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

OH LAWD READ DEAD REDEMPTION !

Medlem

Nice final settling concerning 2010. Agreed with Red Dead Redemptiom in the upperlevel.

123
Skriv svar