FZ har utsett topp 20, men vad tycker du?

Robot
FZ har utsett topp 20, men vad tycker du?

De senaste dagarna har redaktionen utsett årets 20 bästa spel och – inte helt oväntat – har kommentatorsfältet fyllts med såväl bu som bä från er läsare. Nu får ni chansen att omforma listan.


Medlem
FZ har utsett topp 20, men vad tycker du?

Red Dead Redemption helt klart, med Super Mario Galaxy 2 som en stark tvåa!

AW8
Medlem

Mask Effekt 2!


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Mass effect 2, med Starcraft 2:WOL precis efter.

Vym
Medlem

Mass Effect 2 för min del.

Medlem

Varför är Battlefield: Bad company 2 med? Det släpptes ju 2009. Är det möjligt att ni kanske menar expansionen som nyligen kom ut? Men det låter ju knepigt eftersom det inte är ett stand-alone-spel.

OML
Medlem

Jag har inte spelat alla spelen men jag tvivlar på att något kan slå min upplevelse med mass effect 2.

Medlem
Skrivet av Jensoid:

Varför är Battlefield: Bad company 2 med? Det släpptes ju 2009. Är det möjligt att ni kanske menar expansionen som nyligen kom ut? Men det låter ju knepigt eftersom det inte är ett stand-alone-spel.

Det släpptes tidigt 2010, så det har all rätt att få vara med på listan.

Medlem

"Recettear: an item shop's tale" för min del.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag skulle lätt vilja nominera Minecraft till spelet som gjorde mest, både med spelarna och den förändrade även synen på indie och PC-spel, under 2010.

Medlem

Meh! Castlevania: Lords of Shadow ska vara där!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Någonting säger mig att det varit AC: Brotherhood eller RDR om jag faktiskt spelat dem. Nu är det istället Mass Effect 2.

Medlem

StarCraft 2 definitivt. Jag var skeptisk till en början men online-delen är helt enkelt i en klass för sig.

Medlem

Årets spel för min del är (ingen speciell ordning):

Fallout New Vegas (må vara buggigt, men OJ vad kul det är!)
Battlefield Bad Company 2 (dock inte vietnam som jag inte alls gillade)
Civilizations 5 (samma som Fallout New Vegas här faktiskt)
Medal Of Honor (säga vad ni vill, men jag njuter av dess MP del..dock är sp så laggigt att jag inte kan spela det...samma som cod:bo)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De jag inte alls gillade var :
Star Craft 2 (jag tyckte det kändes riktigt b faktiskt...men smaken är som baken)
BFBC2:Vietnam


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Quake-konnässsör

Jag vet att "Demon's Souls" är inte så anpassat för den större publiken, men har ni inte tagit in det som ett förslag? Spelet är genialt! Kanske inte har den bästa storyn, men gameplay! Fick syrran att få ett sammanbrott bara på första banan!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Just Cause 2

Ahhh det hade jag helt glömt! Brilliant spel! (kick ass i eyefinity 5760x1080!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Jensoid:

Varför är Battlefield: Bad company 2 med? Det släpptes ju 2009. Är det möjligt att ni kanske menar expansionen som nyligen kom ut? Men det låter ju knepigt eftersom det inte är ett stand-alone-spel.

Eh? Det släpptes den 4 mars i Europa och den 2 mars i USA. 2010.

Betan däremot var i november 2009 för PS3.

Medlem
Skrivet av Jensoid:

Varför är Battlefield: Bad company 2 med? Det släpptes ju 2009. Är det möjligt att ni kanske menar expansionen som nyligen kom ut? Men det låter ju knepigt eftersom det inte är ett stand-alone-spel.

betan släpptes till ps3 2009 men hela 2010


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

BC2 lätt. Många timmars nöje.

Medlem

Folket har talat. ME2.

Nu har jag inte testat alla spel jag köpt men.. ME2. Så får det bli.

Medlem

För solo play. mass effect 2
för multi: bad company 2

Medlem
Skrivet av almblad:

Jag vet att "Demon's Souls" är inte så anpassat för den större publiken, men har ni inte tagit in det som ett förslag? Spelet är genialt! Kanske inte har den bästa storyn, men gameplay! Fick syrran att få ett sammanbrott bara på första banan!

Demon's souls släpptes väl ändå i en majoritet av världen under 2009? Eller syftar du på de sorgliga europerna som inte importerade den amerikanska eller asiatiska versionen( som hade engelskt tal och text)?

Spelet vann dessutom ett antal GOTY awards förra året på ett antal stora spelsidor.

Medlem

Battlefield Bad Company 2 är min favorit helt klart. Vietnam expansionen gjorde de ännu roligare
Som 2:a har jag F1 2010. Skulle vara först om de inte va så buggat. Ser fram emot 2011 =D
3:a är Call of Duty Black Ops. Singleplayern va ju helt underbar


signatur

Färjestad BK

Medlem

Just Cause 2 tar enkelt första plats i min åsikt, jag kan väl där nämna att jag fick tickern "15 Hours played" någon gång mitt under min andra dag med spelet (!)
Annars är det ju definitivt Civilization V som tar priset!

Medlem

Mass Effect 2


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

1:a - Heroes of Newerth
2:a - Nehrim: At Fate's Edge (JOHO DU!)
3:a - Football Manager 2011
4:a - Amnesia: THe Dark Descent
5:a - Alan Wake


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

2010 hade några spel som verkligen levererade, men inget har slagit Mass Effect 2 i känsla. Amnesia är även ett toppenspel som får dig att byta kalsonger flera gånger per dag

123
Skriv svar