Quake Arena Arcade

Medlem
Quake Arena Arcade

Någon som vet om det kommer till PSN?!
Allt jag hör och läser är att det kommer till XBL.. den 15 dec.

Vi snackar ett av världens bästa mp spel, någonsin.. Q3A i omgjord konsol version (allt är med från orginalet + 15 nya banor)... och det verkar inte dyka upp på PSN.

Jag hade betalt vad som helst för det i multiplayer.. på psn.. med handkontroll.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

sant men gör sig quake verkligen bra med handkontroll?
till pc, det bästa multiplayer tävlingsspelet som gjorts...
men till konsoll...njaaa :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har inte heller sett nånting om att det skulle komma till PSN så chansen finns där väl, men tror ingen vet säkert i nuläget.

Skrivet av Soulless:

sant men gör sig quake verkligen bra med handkontroll?
till pc, det bästa multiplayer tävlingsspelet som gjorts...
men till konsoll...njaaa :/

Jag testade Quake 3 portningen till orginala Xboxen och kan säga att det är fullkomligt värdelöst med handkontroll. Det sagt så har alla spelarna samma värdelösa kontroll så det jämnar ju ut sig automatiskt.

Spelet blir dock bara en skugga av sig själv utan mus/tangentbord. Mycket saktare, mycket mer väntande vid dörrar etc. för att ens fiende ska gå igenom så du får första skottet. Hela dynamiken i spelet stendör.

Medlem

Quake på konsoll = Counterstrike

Medlem

PS3 stödjer mus/kb om bara utvecklarna implementerar det i versionen.
Jag kan absolut tänka mig (bara för att jag avgudar Q3A) att spela det med handkontroll... körde Q4 med handkontroll.

Funkade riktigt bra på xbox 360.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

PS3 stödjer mus/kb om bara utvecklarna implementerar det i versionen.
Jag kan absolut tänka mig (bara för att jag avgudar Q3A) att spela det med handkontroll... körde Q4 med handkontroll.

Funkade riktigt bra på xbox 360.

Varför spela q3 på ps3an med tangentbord och mus när du i så fall kan göra det på datorn?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av bent toe:

PS3 stödjer mus/kb om bara utvecklarna implementerar det i versionen.
Jag kan absolut tänka mig (bara för att jag avgudar Q3A) att spela det med handkontroll... körde Q4 med handkontroll.

Funkade riktigt bra på xbox 360.

Varför spela q3 på ps3an med tangentbord och mus när du i så fall kan göra det på datorn?

Har Q3A och Q3Live.. men vill fortfarande sitta i min sköna soffa, och 5.1 ljud med baslådan under röven.. plus att merparten av mina riktiga vänner spelar PS3 och pallar inte strula runt med pc och patcher, firmware, drivrutiner, flaskhalsar, upgrades, vnetrilo, skype osv osv osv,.... man vill bara sätta sig bekvämt, starta spelet och voila.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Köpte spelet igår för shits and giggles. Vad ska man säga, det är ju Q3 men med handkontroll och det märks direkt.

Spelet är för snabbt för att jag ska kunna ha någon direkt kontroll över aim och moves. Så man får "twitcha" och hoppas på att man lyckas sätta raketen där man vill. Har lyckats dra ett par mid air rockets och så men det är mest bara tur.

Nivån på spelarna som jag mött hittills ungefär lika hög som dom sämsta bottarna på PC, så räkna inte med något direkt motstånd. Jag har vunnit samtliga FFA-matcher som jag varit med i från början och då är jag ändå kass med dom där förbannade spakarna.

Så här kan det se ut med handkontroll:


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Mmm.. och säg vad du vill, det där är inte illa pinkat för att vara en handkontroll.. eller hur?
Visst, oavsett om man är duktig med handkontroll kan man aldrig få precisionen eller super snabba vändningar, men som bevisat med videon ovan, det går fortfarande att lira relativt snabbt på konsol.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Lirar Quake 3 på krysslådan och det funkar riktigt bra, det enda man saknar är möjligheten att ändra foven.

Vad man minns så körde man 90 eller 100 i fov när man lirade Quake1 och 3 på pc, det var många år sen det...


signatur

Knower of the unknown

Medlem

110 fov körde jag...


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar