Medlem
DLC utan Live?

Jag har inte Xbox Live men jag bara måste ha tag på DLC till Mass Effect 2 (bästa spelet någonsin?). Går det att ordna på något sätt. Funkar det att ta sin hårddisk till någon som har Live och ladda ned dem hos denne personen?
Och om jag skulle chippa 360 (vilket jag egentligen inte vill) kan man då ladda ner DLC?

Inaktiv
Citat:

Funkar det att ta sin hårddisk till någon som har Live och ladda ned dem hos denne personen?

Nej, tror inte det i alla fall.

Citat:

Och om jag skulle chippa 360 (vilket jag egentligen inte vill) kan man då ladda ner DLC?

Ja, om du "fultankar" dom.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Varför fixar du bara inte Xbox Live Silver som är gratis?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

köp en lång nätsladd och koppla in den i routern och kör på silver så blir det nog bra

mmx
Medlem

Visst kan xbox 360 slim köras trådlöst till router som en bärbar dator? eller måste man ha sladd?

Medlem

Ja det går att koppla trådlöst, under förutsättningarna du har en trådlös router.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Vad innebär 'fultanka'? Funkar det om man har mobilt månadssurf?

Medlem
Skrivet av sharkoth:

Vad innebär 'fultanka'?

Ladda ner olagligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av sharkoth:

Vad innebär 'fultanka'? Funkar det om man har mobilt månadssurf?

Jag antar att du inte har något internet hemma och kan därför inte koppla upp din xbox till internet för att kunna ladda ner DLC?

Här är vad du kan göra:

Eftersom du antagligen har mobilt bredband och en laptop så kan du med hjälp av dessa koppla upp din xbox till internet, allt du behöver är en nätverkskabel.

Eftersom du använder mobilt bredband använder du antagligen inte nätverksporten i laptopen, koppla in en nätverkskabel mellan laptopen och xboxen. Gå till kontrollpanalen -> nätverksinställningar på din laptop, sök reda på anslutningen till mobila bredbandet. Högerklicka på den -> Egenskaper -> Delning. Kryssa i för att tillåta andra datorer ansluta till internet via din laptop.

Har du tur räcker det med det för att xboxen skall kunna ansluta sig till internet. Fungerar inte det får du söka lite på nätet om inställningar för att få det att fungera.
Vad jag kan säga iaf är att det går att ansluta sin xbox 360 till internet på det sättet, jag har själv gjort det.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

1
Skriv svar