Inaktiv
Tips på spel

Har suttit nu i några dagar och letat efter nåt intressant strategi spel, har spelat ( bara för att nämna några ) , EU3, EU2, HoI2, HoI3, Supreme Ruler 2020 , Sim City ( alla ) , Caesar ( alla ) .
Letar just nu efter nåt roligt spel där man styr ett land elr stad och kan expandera sin "makt"

(( sorry om det redan finns tråd ))

Medlem

Tropico 3 skall tydligen vara helt ok! Har själv bara spelat det första och det var alldeles för längesen för att jag skall minnas kvaliten.

Vill du ha ett strategispel som är lite simplare är anno 1404 kanon mysigt.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Inaktiv

Black and White 2?

Medlem

Victoria II?


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Medlem

Om du inte har spelat Civilization tidigare så föreslår jag Civilization 4. Spelet finns nu att köpa i en Complete Edition för runt hundralappen. Gillar du det spelet så har du inga fritidsproblem de närmaste åren.

Själv spelar jag just nu Patrician IV. Det stämmer ju inte riktigt in på din beskrivning men det är ett handelsspel som simulerar tiden för Hansan. Du köper skepp och handlar med varor, bygger industrier, seglar till medelhavet på expeditioner och mycket mer. När du kommer lite längre fram i spelet kan du bygga upp egna städer, bli vald till borgmästare för din stad och även ålderman för Hansan.

1
Skriv svar