Årets första spelinköp

Flakmonkey
Årets första spelinköp

Den som orkade ta sig igenom min "årskrönika" vet att ett av mina ml är att lägga ner mer tid på gejming. Inte så att det går ut över jobb, träning eller det sociala livet, men så att jag spelar något bra spel istället för att se på någon "dålig" TV-serie som jag glömt några minuter efter att jag sett den. Nåväl idag tog jag i varje fall ett första steg mot detta mål genom att beställa lite nya spel.

Nya och nya förresten, inget av dem är särskilt nytt. Jag tror faktiskt att många här tycker att de är på tok för gamla för att de ska vara värda att spelas, ett av dem släpptes ju till och med 2009(!). Jag är dock av uppfattningen att ett spel inte blir sämre bara för att det är något år gammalt, den enda egentliga skillnaden är att de är betydligt billigare och det är i min mening enbart något positivt. Så vilka spel blev det då? Jo #Batman: Arkham Asylum, #BioShock 2 och #Darksiders. Tror att det blir en bra blandning även om jag gärna hade sett något litet lättsammare plattformsspel bland dem också, men det får bli till nästa gång. Fick i varje fall alla tre för under 600 kr vilket är vad ett nytt konsolspel kostar, så är man lite smart och besitter en gnutta tålamod så behöver inte spel vara så himla dyra ändå.

Vilket ska jag ta mig an först?

Nu måste jag i varje fall vänta ett par dagar innan de dimper ner i brevlådan och fram tills dess får jag väl försöka bestämma mig för vilket jag ska spela först. Det senaste jag spelade var ju Black Ops så vore kanske skönt att inte lira ett FPS vilket talar emot #BioShock 2. #Batman: Arkham Asylum ska ju vara fruktansvärt bra så det är jag naturligtvis sugen på att testa, men genren är inte min favvo så kanske ska jag ta itu med [g="Darksiders" först. Det har jag varit nyfiken på sedan jag läste om det första gången och de personer och sajter som det fått goda omdömen från är såna som jag brukar hålla med så jag tror att det kommer falla mig i smaken. Ett riktigt lyxproblem är det i alla fall och jag ser verkligen fram emot att få sätta tänderna i det spel som ska det först av många under 2011!

#blogg

Medlem
Årets första spelinköp

Batman Arkham Asylum måste du ta och spela igenom och njuta på en gång!

Medlem

Då jag personligen älskar Darksiders så tycker jag du ska börja med det. Grafiken, spelkänslan, miljöerna, den fartfyllda gameplayen du upplever!


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Flakmonkey

Får kanske lotta? Känns ju inte som om det spelar så jättestor roll egentligen, tror ju att jag kommer ha en trevlig stund vilket spel det än blir... och sen kommer jag ju spela dem alla tids nog ändå ^^

1
Skriv svar