Hockeydomare avstängd...p.g.a en teckning!

Medlem
Hockeydomare avstängd...p.g.a en teckning!

Nu får det vara slut med dumheter och skräckparanoia,en HOCKEYDOMARE avstängd på grund av en TECKNING .Eftergifterna mot islamisterna är ju rent av löjliga nu:evil:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvens...


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Jag läste "Hockeydomare avstängd... p.g.a. en tekning!" och undrade vart han hade kastat pucken egentligen.

Överlag låter det konstigt, men de inblandade var överens om beslutet? Vilket motsäger att det skulle ha med en avstängning att göra...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ja bisarrt och verkligen skrämmande, nästan så man undrar om Sverige återgått till att ha en statsreligion fast denna gång Islam. Funderar allvarligt på att gå med i Humanisterna nu när sådana här övertramp mot de demokratiska grundvärderingarna blir allt vanligare, all form av religiös vidskepelse måste motverkas. Vi människor måste som samhälle blicka framåt för att utvecklas och lära av gamla misstag, inte bakåt som religioner eftersträvar och vidhåller. Det är inte för inte som religioners irrläror skapat flest konflikter och startat de flesta krig.

Medlem

Fullkomligt patetiskt och idiotiskt. Skulle vilja bidra med en bild för att jämföra muhammed teckningar med ngt annat:

Under WW2 pratade vi om att Finlands sak är vår. Den retoriken borde vi använda med våra gamla vänner Danmark också.

Medlem

Fargo: Haha ja jävlar den bilden var faktiskt spot on


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Javisst var den :P. Endel muslimer talar om hur förolämpade detta är. Samtidigt har en islamistisk grupp ett möte i Danmark där man ska diskutera hur onda skandinaver är. Som reklam för mötet har man en bild på kistor med döda Svenskar och Danskar.

http://www.kristianstadsbladet.se/utrikes/article1339819/Moum...

Citat:

På biblioteket Den svarta diamanten i Köpenhamn ordnar Hizb ut-Tahrir den 21 januari ett informationsmöte under rubriken "Afghanistan: De skandinaviska regeringarna i USA:s tjänst". På inbjudan syns bilder på danska, svenska och norska kistor mot en karta över Afghanistan och enligt texten ska mötet belysa muslimers plikt till väpnat motstånd i Afghanistan.

Men detta uttalar sig ytterst få om. Iaf i Sverige. I Danmark låter debatten annorlunda.

Dubbelmoralen flödar.

Sen kan vi nämna endel demonstrationer (där vänstern var med bland annat). Där många andra muslimer uttalade sig om att Judendomen är en psykisk sjukdom.

Nu drar jag inte alla över en kam. Det finns bra muslimer och dåliga muslimer precis som inom alla religioner. Även om man inte vill belysa problemen inom vissa muslimska församlingar i Sverige.

Tycker bara dubbelmoralen är extrem.

Som slutsats. Muhammed-teckningar är ett icke-problem. Vi ska inte låta oss styras av hot eller rädsla.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag läste "Hockeydomare avstängd... p.g.a. en tekning!" och undrade vart han hade kastat pucken egentligen.
.

Hahaha jag med

Medlem

Jag finner det extremt onödigt att försöka reta upp människor eller en folkgrupp enbart för man tycker sig ha en demokratiskt rättighet till aktionen,
inte heller är jag den som uppskattar när folkgrupper blir generaliserade och förlöjligade speciellt när det gäller efter etniska eller kulturella orsaker

DOCK är jag extremt trött på folk som inte kan respektera våran yttrandefrihet.
Är Sverige ett fritt land där folk får uttrycka sina åsikter så länge det är inom lagen eller är vi ett fegt land som backar ner sig så fort en religiös fanatiker eller jobbig moraltant blivit sårad av en jäkla karikatyr?


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av weizenbier:

DOCK är jag extremt trött på folk som inte kan respektera våran yttrandefrihet.
Är Sverige ett fritt land där folk får uttrycka sina åsikter så länge det är inom lagen eller är vi ett fegt land som backar ner sig så fort en religiös fanatiker eller jobbig moraltant blivit sårad av en jäkla karikatyr?

Vi är utan tvekan ett fegt land som inte vågar stå för något som kan tänkas göra någon annan upprörd,vi är som sagt rejält kuvade av fega politiker och en media som är idag livrädda att stöta sig med idiotin inom den mer och mer radikala islamismen.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Enklast vore att bura in alla muslimer rakt av. Sen stänger vi gränsen för alla invandrare.
Efter det startar vi ett massivt program för övervakning för att skydda det svenska folket.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Enklast vore att bura in alla muslimer rakt av. Sen stänger vi gränsen för alla invandrare.
Efter det startar vi ett massivt program för övervakning för att skydda det svenska folket.

Eller så undersöker man vad som egentligen sker i vissa moskéer. Och som Danmark ge SÄPO mer befogenheter gällande infiltration och avlyssning.

Dessutom bör man övervaka organisationer som stämplats som terrorister i andra länder. Och även Moskéer som mottagit pengar från tveksamma grupperingar.

En lite mer kontrollerad invandring skulle nog inte vara helt dum heller. Undersök vissa människors förflutna från länderna där de kommer ifrån. (Om det visar sig vara länder där Islamisk terrorism är vanligt)

Men det är en annan fråga. Det viktiga i den aktuella frågan är att man inte begränsar yttrandefrihet pga av vad några radikala islamister tycker.

Jag tror majoriteten normala muslimer inte bryr sig det minsta om teckningarna.

(Förväntar mig shitstorm utan dess like mot mitt inlägg)

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag tror majoriteten normala muslimer inte bryr sig det minsta om teckningarna.

(Förväntar mig shitstorm utan dess like mot mitt inlägg)

Fanimej det vettigaste som skrivits i tråden hittils


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Det är så synd att det alltid är minoriteten inom allt som får strålkastarna mot sig och inte majoriteten...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är så synd att det alltid är minoriteten inom allt som får strålkastarna mot sig och inte majoriteten...

Javisst är det beklagligt. Men får inte minoriteten gehör så blir det ett jävla liv ändå.

Premiären av Top Gear visade programledarna körandes i burka i Syrien som först var en kul grej, humor. Samma sak där, radikala muslimer i England blev upprörda och fick stor plats i media. Patetiskt.

Jag vet inte vad det värsta är:
1. Att radikala personer som ingen håller med om får plats i media och verkar som den officiella rösten av islam.

2. Att företag och länder anpassar sig efter radikala synpunkter/krav. Som i denna nyheten.

Medlem

Mer säljande att spinna vidare på den allmänt accepterade bilden av muslimen som en primitiv och våldsam symbol för allt vi tycker är läskigt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Mer säljande att spinna vidare på den allmänt accepterade bilden av muslimen som en primitiv och våldsam symbol för allt vi tycker är läskigt.

Anledningen att det är så är att media ger utrymme åt efterblivet radikala imamer. Att det finns vettiga muslimer vet jag.

Men det finns en stor majoritet efterblivna imamer och intresseorganisationer för Islam i Sverige.

Det är deras åsikter som blir det offentliga, även om dom kanske inte alltid representerar en majoritet.

Som exempel: Muslimska Rådet och Unga Muslimer. (Den senare som uttrycker oändligt mycket homofobiska åsikter och radikala åsikter).'

De borde helt klart få mer kritik.

Som tur är så är inte majoriteten muslimer som står för deras åsikter.

Medlem

Äh, fenomenet är universiellt.
Piratpartiet fick 0.65% av rösterna. Ändå blir det Top Story på nyheterna att de byter partiledare.
Problemet med oproportionellt stort mediautrymme spänner över hela skalan.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag tror majoriteten normala muslimer inte bryr sig det minsta om teckningarna.

Tycker diskussionen borde sluta efter ett så klockrent inlägg. Muhammed har avbildats av såväl muslimska religiösa ledare, konstnärer, musiker (även kvinnliga!), "vanliga människor" med mera genom historien och även på senare år.

Dock måste jag ge en bonus till näsa inlägg som beskriver medialäget på ett förträffligt sätt:

Skrivet av Nestor:

Piratpartiet fick 0.65% av rösterna. Ändå blir det Top Story på nyheterna att de byter partiledare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

En gammal rysk kristen filosof sa en gång. Jag hatar kyrkan. Dom förmedlar inte bilden av religionen eller Gud, utan är av ondo.

Detta var väl runt 20-talet, innan Ryska revolutionen. Ska försöka komma ihåg vad han hette.

Allt oftare tror jag dock att han har rätt.

Religion som snöre till en individ är viktigt för vissa. Men kyrkors och moskéers m.m makt bör avskaffas, man ska inte tro på en religion genom kyrkan eller moskéerna. Inte heller genom präster eller imamer. Det är där problemet ligger för vissa.

Sen stämmer det ju med piratpartiet. Ett parti som aldrig någonsin kommer få se riksdagens ljus och samtidigt får oändlig plats i media.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Fargo:

Jag tror majoriteten normala muslimer inte bryr sig det minsta om teckningarna.

Tycker diskussionen borde sluta efter ett så klockrent inlägg. Muhammed har avbildats av såväl muslimska religiösa ledare, konstnärer, musiker (även kvinnliga!), "vanliga människor" med mera genom historien och även på senare år.

Trevligt att få medhåll från dig för en gångs skull. Inget illa menat, bara poängterar.

Skrivet av bjosarn:

Jag läste "Hockeydomare avstängd... p.g.a. en tekning!" och undrade vart han hade kastat pucken egentligen.

Och jag "Hockeydomare ansträngd... p.g.a. en tekning!"...

Ärligt talat tycker jag det där bara var idiotiskt. Stänga av någon för något man gör på fritiden...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Ärligt talat tycker jag det där bara var idiotiskt. Stänga av någon för något man gör på fritiden...

Båda ja och nej där tror jag.

Man måste tänka på att man alltid är en representant för det företag/den organisation som man jobbar på/hos. Så även det man gör på fritiden kan påverka arbetsgivarens anseende. Nu varierar detta såklart mycket på var man är anställd, men i stort gäller det mer eller mindre för alla.

Nu är det iofs inte så viktigt för en domare, tror jag. Och att stänga av för en teckning är ännu värre/fånigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Man måste tänka på att man alltid är en representant för det företag/den organisation som man jobbar på/hos. Så även det man gör på fritiden kan påverka arbetsgivarens anseende. Nu varierar detta såklart mycket på var man är anställd, men i stort gäller det mer eller mindre för alla.

Nu är det iofs inte så viktigt för en domare, tror jag. Och att stänga av för en teckning är ännu värre/fånigare.

Det finns ett annat fall nu med 3 personer som jobbar på Volvo i Skövde, som blir av med jobbet för att dom kritiserat Volvo på Facebook:O Fast detta har ju faktiskt inget med Islam att göra.

http://www.gp.se/ekonomi/1.522233-tre-fick-ga-efter-inlagg-pa...


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av conthox:

Man måste tänka på att man alltid är en representant för det företag/den organisation som man jobbar på/hos. Så även det man gör på fritiden kan påverka arbetsgivarens anseende. Nu varierar detta såklart mycket på var man är anställd, men i stort gäller det mer eller mindre för alla.

Nu är det iofs inte så viktigt för en domare, tror jag. Och att stänga av för en teckning är ännu värre/fånigare.

Det finns ett annat fall nu med 3 personer som jobbar på Volvo i Skövde, som blir av med jobbet för att dom kritiserat Volvo på Facebook:O Fast detta har ju faktiskt inget med Islam att göra.

http://www.gp.se/ekonomi/1.522233-tre-fick-ga-efter-inlagg-pa...

Fast det där är väl lite annorlunda. Uttalar man sig negativt helt öppet om sitt jobb så får man nästan skylla sig själv. Om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Trevligt att få medhåll från dig för en gångs skull. Inget illa menat, bara poängterar.

Säger man kloka saker får man medhåll från mig.

Ang. de som jobbade på Volvo tycker jag det är viktigt att påpeka att de först och främst är anställda på bemanningsföretag, som Volvo har hyrt in. Det betyder att de har andra anställningar än de som är anställda direkt av Volvo. Att kalla arbetsplatsen för "dårhus" offentligt kanske inte är det bästa man kan göra (om man nu inte arbetar på ett kanske, hö hö), varken mot arbetsköpare eller arbetskamrater.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Japp, jobbat på bemanningsföretag och det är oftast riktigt hårda regler som gäller och nått man oftast får skriva på att man har accepterat.

Man ska tänka på att i detta fall så är det inte bara en anställd det handlar om det kan till och med vara så att bemanningsföretaget kan förlora sitt avtal med i detta fall volvo.

Vilket gör att jag är inte ett dugg ledsen för dessa individer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av weizenbier:

DOCK är jag extremt trött på folk som inte kan respektera våran yttrandefrihet.
Är Sverige ett fritt land där folk får uttrycka sina åsikter så länge det är inom lagen eller är vi ett fegt land som backar ner sig så fort en religiös fanatiker eller jobbig moraltant blivit sårad av en jäkla karikatyr?

Vi är utan tvekan ett fegt land som inte vågar stå för något som kan tänkas göra någon annan upprörd,vi är som sagt rejält kuvade av fega politiker och en media som är idag livrädda att stöta sig med idiotin inom den mer och mer radikala islamismen.

Precis vad jag sagt och tyckt länge.. förbannade fegisar är vi.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jamendåså.
Ut på stan med er och visa att ni minsann inte är rädda.
Seså. Sätt igång.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

dryg och bitter stämmer bra på dig Nestor
seså! jamendåså! sätt igång ! hoho hoeho


signatur

Suup homie

Medlem

Ni gnäller ju som fan på problemet, men lyfter inte ett finger för att göra något åt det.
Nej, att sitta på ett internetforum räknas inte.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Gillar hur det målas upp en mytbild kring "feghet".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar