Nintendo: 3DS kan orsaka ögonskador

Robot
Nintendo: 3DS kan orsaka ögonskador

Nintendo själva varnar nu för att små barn inte bör använda 3D-funktionen på 3DS alls, och även vuxna bör ta pauser efter en halvtimme.


Medlem
Nintendo: 3DS kan orsaka ögonskador

Way to go att testa produkten och dess huvudgrej fullt ut innan det släpps... eller?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Way to go att testa produkten och dess huvudgrej fullt ut innan det släpps... eller?

Ja det är ju de dom har gjort!

Medlem

Va glad jag blir när de går ut med sån här information tidigt, istället för att vänta ett halvår på att folk ska köpa det. + från mig iallafall.

Medlem

I vilken spel manual står det inte liknande information dock?

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Morganrone93:

Way to go att testa produkten och dess huvudgrej fullt ut innan det släpps... eller?

Ja det är ju de dom har gjort!

Exakt

Medlem

Inget nytt. Vi Europa kommer att få fyrkantiga ögon och dom i Asien kommer att få Widescreen ögon..
Så orättvist.

Medlem

Ta inte mina ögon!! ta min hörsel istället!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

I vilken spel manual står det inte liknande information dock?

Det brukar vara en kvart varje timme som rekommenderas i manualer. Det här känns som att det är lite allvarligare.

Medlem

Ungefär som epilepsianfallsvarningarna? Dessutom måsta man komma ihåg att äta så att man inte svälter ihjäl framför ett spel. Det är farligt med spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

3D funktionen går ju att slå av eller justera för de som inte tål 3D. Det kommer tydligen även att finnas ett pin-kod lås för föräldrar och liknande som kan användas för att låsa upp 3D funktionen.

Källa: http://www.siliconera.com/2010/12/30/nintendo-including-a-3d-...

Medlem

De går nog ut med att det kan skada ögonen för att slippa eventuella stämningar. Känns dock inte som så bra reklam att Nintendo själva säger att den kan vara negativ för ögonen.

Medlem
Skrivet av landy:

Inget nytt. Vi Europa kommer att få fyrkantiga ögon och dom i Asien kommer att få Widescreen ögon..
Så orättvist.

Asiater och speciellt Japaner har ju redan Widescreen-ögon!

Allas ögon ser ju ut som en arg Clintan i nån gammal spagettiwestern...

Inaktiv

Tror inte det ska vara någon större fara... Som en annan användare skrev så kommer det gå att justera 3D-funktionen rätt väl och anpassa skärmen efter just dina ögon. Ska ge denna en chans. Har inte ägt en handhållen konsol sedan första gameboyen släpptes.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Vi får inte heller glömma att man blir galen vid färd över 50 km/h!

Medlem

Är inte alla former av dataskärmar skadliga för ögonen i långa loppet? Jag menar jag hade värsta falkseendet när jag var liten och idag typ 15 år senare så ser jag knappt vad jag skriver utan glasögon.

Medlem
Inaktiv

Vilken shock att suddig bild för att skapa en "3D" effekt är skadligt för ögonen? Vem kunde tro det?

Medlem

"och barn under 7 år bör inte ha 3D-funktionen påslagen alls."

Det gäller väll för all 3D, inte bara Nintendo DS?

1
Skriv svar