Operation Hastings-banan nu också till Xbox och PS3

Robot
Operation Hastings-banan nu också till Xbox och PS3

Dice är snälla och låser upp Vietnam-banan till Bad Company 2 även för konsolkidsen, fastän de inte nådde målet.

#battlefield-bad-company-2-vietnam, #dice


Medlem
Operation Hastings-banan nu också till Xbox och PS3

PC hade inte 3 dagars försprång, poängen började inte räknas förrän den 22:a.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

De måste ha börjat sett en avtagande spelar-kurva när de gjorde såhär.

Medlem

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Inaktiv

Då jag har både pc och 360 verren samt testade det på ps3 tidigare så säger jag 360....

PC är snyggast, men problemet är att kontrollerna med mus och tangentbord aldrig ger samma känsla (dock lite mer precision) som kontroll. Sen är tyvärr ps3ans handkontroll en plastleksak som känns extremt billig och inte ligger bra i mina relativt stora nävar.

Medlem
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100723/rykte-microsoft-pl...

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100723/rykte-microsoft-pl...

Det är väl klart att musen är kvickare än handkontroll.Men då alla har samma sak i näven så är det lika för alla.Så den där artikeln är ju lite missvisande.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av aspunk:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100723/rykte-microsoft-pl...

Det är väl klart att musen är kvickare än handkontroll.Men då alla har samma sak i näven så är det lika för alla.Så den där artikeln är ju lite missvisande.

Fakta är ändå att det behövs auto-aim för att kunna spela FPS på konsoll. Spelet spelar ju åt en, värt..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...

''Special olympics''

Medlem

Oh Klosterkatten. Autoaim är inte i MP läge.i SP däremot.
Jag spelar både PC o 360,en vanesak att köra med en handkontroll.
Med ditt inlägg visar du bara att du inte vet hur ett autoaim fungerar då du anser spelt spelar åt dig och inte du själv.

Medlem

Duktig pojke stoppa nu in nappen igen va ;P

Konsolfanboi var man när mamma köpte spelen åt en..

Medlem

Ja, det är inte lätt när det är svårt.

Crapsoles.

Medlem

Fantastiskt hur folk känner ett behov att förkasta versionerna till andra plattformar av diverse anledningar. Sen att folk känner att de behöver försvara sitt val av plattform är ju också beundransvärt.

I slutändan spelar man för att det är roligt. Har du roligt när du spelar - i detta fall BF:BC2:Vietnam - så är ju det allt som betyder nåt. Detta betyder att om andra har roligt när de spelar så är det allt som betyder nåt, då betyder inte din åsikt någonting. Du kan inte motbevisa att någon har roligt och har ingen rätt att ens försöka det.

Fascinerande hur trångsynta, missunsamma och predikande människor kan vara.

Medlem

@ Stromlaren

När gammal teknik står ivägen för utveckling av spel så finns det inget annat att göra än att spy galla över skiten.

BME
Medlem

Bara på FZ går diskussionen i en artikel som handlar om att folk ska få en extra-bana för att utföra team-actions, som att reparera, återuppliva, ge hälsa/ammo till att prata om mus/handkontroll som bara handlar om hur bra man skjuter folk.

Stay classy FZ-community


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Har dock bara testat på xbox 360 så

Medlem

Har bara testat på xbox 360 så

Medlem

Haha, så sorgligt


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Hannu87:

@ Stromlaren

När gammal teknik står ivägen för utveckling av spel så finns det inget annat att göra än att spy galla över skiten.

Du definierar alltså utveckling av spel genom teknik.
Det står ju för dig.
Att komma in och skriva som du och andra gör, som BME påpekar ovan, och vrida det här till något rätt/fel sätt att spela spel är just som jag skrev ovan - predikande, missunnsamt och trångsynt.

Sen skapar det en bedrövlig, negativ ton som jag i och för sig tycker är genomgående för FZ's forum.

Medlem

Tråkiga är ju att jag inköpt en del FPS-spel till krysslådan men aldrig kunnat spela mer än 10-15minuter innan jag äcklad slängt kontrollen. *Jag* kan då fan inte med att lira pang-pang med konsoll-kontroller. Har ju suttit med mus+tangentbord sedan Doom, Heretic och Duke-tiden så det sitter lixom i baknacken, svårt att arbeta bort muskelminne tror jag.

Ingen som har ett bra tips på hur jag kan tolerera kontrollern längre och kanske lära mig använda den? Red Dead Redemption ligger här och skräpar och jag vill så gärna lira men kan inte med pangandet alls med en kontroller.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av BME:

Bara på FZ går diskussionen i en artikel som handlar om att folk ska få en extra-bana för att utföra team-actions, som att reparera, återuppliva, ge hälsa/ammo till att prata om mus/handkontroll som bara handlar om hur bra man skjuter folk.

Stay classy FZ-community

BME
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Tråkiga är ju att jag inköpt en del FPS-spel till krysslådan men aldrig kunnat spela mer än 10-15minuter innan jag äcklad slängt kontrollen. *Jag* kan då fan inte med att lira pang-pang med konsoll-kontroller. Har ju suttit med mus+tangentbord sedan Doom, Heretic och Duke-tiden så det sitter lixom i baknacken, svårt att arbeta bort muskelminne tror jag.

Ingen som har ett bra tips på hur jag kan tolerera kontrollern längre och kanske lära mig använda den? Red Dead Redemption ligger här och skräpar och jag vill så gärna lira men kan inte med pangandet alls med en kontroller.

Vet inte med vilka inställningar du kör FPS med, jag kör alltid med inverted på PC och konsol. Det kan mycket väl ha och göra med att de första first-person/third person spelen jag körde var flygsimulaturer och "muskelminnet" jag fick från dem gällande förstapersons vy. Med joystick och flygning är det helt naturligt att trycka framåt för att sänka vyn och bakåt för att höja den. Detta översätts väldigt bra till de analoga styrpinnarna på moderna konsoler.

Tänk dig att ditt huvud är där då håller tummen och du tittar rakt fram. Vill du titta nedåt så lutar du den analoga framåt eftersom du håller kontrollern horisontellt. Vill du kolla bakåt så drar du den analoga mot dig.

I instruktionsböcker ser man alltid kontrollen uppifrån och på papper verkar ju då att uppåt är att luta den analoga framåt logiskt, men när du sitter ned och spelar den den ju horisontell.

Skrivet av Höglund:

U MAD?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Kul vad inläggen skenade iväg på hårdvara helt plötsligt. Jag tycker det är mer intressant att se varför PC-spelarna nådde målet snabbare än 360 och PS3. Samarbetar PC-spelare bättre? Är PS3-spelarna bara ensamvargar? Extra intressant eftersom det inte finns några lock ups i Vietnam som kan tänkas trigga narcissisterna som är codblops-dopade och bara vill ha mer prylar...och ja, jag kör både på pc och ps3

Medlem

Tycker det är lame att DICE låste upp kartan även fast konsolerna inte hade nått fram. Är det en challenge/tävling så är det en tävling. Helt värdelöst om de ska dalta med deltagarna. Jag tycker att Xbox och PS3 skulle fått kämpa på tills de låster upp dem. Att DICE är curlingförälder kommer aldrig bli bra.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

plattforms krig igen ni ger ett dåligt intryck på båda sidorna väx upp.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag tycker att dom gott kunde ha näntat me 69milj å låsa upp d (ps3). Och jag tyckte ochså att fps inte kunde spelas på konsol(innan ps3 kom ut). Men jag har ändrat mej nu tycker jag d är skönare me ps3. 1pc är ofta så "hackigt" allt går för fort för att jag ska hänga me 2jag får ont i ryggen av å sitta framför pcn länge(någon timme)3 tangent bordet är inte spec skönt å lira fps me tycker jag. mm

Medlem

Hej alla glada. Jag undra bara är det många som lirar BC2 på PS3? Och finns det någon sida man kan kolla på hur många som spelar online?? Då menar jag en lista man kan se hur många som spelar alla dom olika spelen online.

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av p4k3:

PC utan tvekan, fps ska aldrig spelas på konsol!

Myt som vi som spelar på konsoll knäcker.

Hehe, ja det visar ju detta eller hur?!
FPS på konsoll är lite som "special olympics".
Dom måste ha lite extra hjälp för att nå målen...

Dagens


signatur

Färjestad BK

123
Skriv svar