Inget Windows XP-stöd för Battlefield 3

Robot
Inget Windows XP-stöd för Battlefield 3

Om du fortfarande har XP som ditt operativsystem kommer du inte att kunna spela det kommande Battlefield 3.

#battlefield-3


Inaktiv
Inget Windows XP-stöd för Battlefield 3

Nej jag håller mig till tvåan.

Medlem

battlefield - nejtack!

Medlem

Finns ingen anledning att stanna kvar med XP numera, förutom brist på datorkraft. Och i de fallen så är nog faktumet att man inte kan spela BF3 på XP ett särskillt stort problem.

Medlem

Äsch spelar roll. Win 7 är så bra nu så det gör inget Hade varit annorlunda om det fortfarande varit Vista som var deras operativsystem

Medlem

Bra att ni skriver om en nyhet från Juli bara för att en annan hemsida gjorde det.

Medlem

De får helt enkelt ta och byta upp sig. XP suger om man jämför med Win 7.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Bra att ni skriver om en nyhet från Juli bara för att en annan hemsida gjorde det.

http://twitter.com/#!/repi/status/20028015661

Ser ut att vara från Aug.

En nyhet behöver inte vara färsk. Ibland gäller relevans.

Medlem

Det ska ju ändå skeppas till konsollerna som har dx9..

Inaktiv

dåligt Dice! Då får jag spela min WIC med lite sämre grafik, för den stödjer inte Windows 7 lika bra som XP, om jag då ska spela båda.

Medlem

Om det saknar DX9 stöd så kommer det ju inte släppas till Xbox360.


signatur

Xd

Medlem

Börjar väl bli dags att skippa stödet för XP nu.. när man ändå håller på kan man väl skippa konsolerna också, låt originalserien vara som den alltid varit och låt BC-serien vara konsolernas kramdjur.

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Also: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

xp stöds inte? but whyyy... får väl köpa mig en windows 7, inte för att jag spelar battlefield, men för att det känns som att det är dags. XD

Medlem

Den stöder inte W3.11 iheller
Asso, jag hade förståt om folk blivit irriterande om den inte stött Vista eftersom det var det förra operativsystemet... men XP? Har man inte uppgraderat sig sen xp är det nog på tiden faktiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av WizardExt:

xp stöds inte? but whyyy...

Därför att spelet inte kommer ha något DX9-stöd.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

haha har inte folk släppt xp än? Win 7 är ju by far det bästa oset som MS gjort.

Gött att se att utvecklingen går framåt med här har man suttit på ett dx11 kort sen 5870 släpptes 2009 men det finns ju fan inga spel. Delvis eller mestadels är det iof konsollernas fel.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

haha har inte folk släppt xp än? Win 7 är ju by far det bästa oset som MS gjort.

Jag använder xp för jag har varken ett dx11 kort eller mer än 2GB ram, ser därför ingen anledning till varför jag skulle betala tusenlappen för att fixa Win7. Men jag håller med, riktigt grym OS. Får väl se till att fixa en ny dator innan BF3 då.

Inaktiv

Det var på tiden, men lite konstigt. Varför inte lägga in stöd för XP om de ändå ska göra grovjobbet till konsollerna?

Medlem

har ingen lust att punga ut 2-3 tusen för att kunna spela ännu ett BF spel.

Medlem

Finns ingen anledning för utvecklare att klamra sig fast vid XP.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är 2011!

Finns ingen anledning Dice att lägga tid på att implementera DirectX9 stöd på PC.
Finns inga grafikkort som inte stödjer DirectX10/11 och som kommer klara av att driva BF3 med en acceptabel FPS.

Ni som fortfarande sitter på en dator med Windows XP, varför?

Windows 7 behöver inte kosta 2-3 tusen.
Runt 1000 kr för Windows 7 Home premium om man uppgraderar från Windows XP eller köper en OEM version när man bygger ihop en ny dator.

http://emea.microsoftstore.com/europe/sv-SE/Microsoft/Windows...

Medlem

Jag kommer bojkotta Battlefield 3 om det spelet inte stödjer 64 spelare på PC.

Men känner på mig att så kommer inte fallet vara. 32 spelare kommer det säkert bli...

DICE... sjunk inte lägre.... tack...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Otur då, jag som tänkt byta tillbaka.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Det ska ju ändå skeppas till konsollerna som har dx9..

Skrivet av 6ybite:

Om det saknar DX9 stöd så kommer det ju inte släppas till Xbox360.

360 kör en blandning av DX9 och DX10, som är lite mer lik DX10 om jag minns rätt, och PS3 kör en specialare av OpenGL.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_system_software

Medlem

Ledsen, inte en krona till från mig innan det kommer några raka besked om 1943 till pc.

Medlem

Sitter med XP och har än så länge inte haft någon anledning att byta. Snabbt operativ, alla program, spel och hårdvara har fungerat klockrent. Blir antagligen först när BF3 kommer som jag har en anledning att byta upp mig.

Medlem

Bra nyhet! Borde få fjantiga old schools att uppgradera sig till Win7 lite bättre än i nuvarande tillfälle.

Medlem

Lika bra att man gör så här så att branchen inte hamnar i något slags moment 22.
Sen kan jag tycka att det är olyckligt att XP inte stödjer DX10/DX11, men det är ju en annan diskussion.

Medlem

En kort liten fråga till alla här som spyr galla över XP... Hur många har verkligen köpt Win 7 och inte piratat det?!?!

Ganska mycket pengar att lägga för att uppgradera från ett fungerande OP- system.

Skriv svar