Årets spel 2010

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Hannu87:

Fail lista

+1

Inga av spelen på top 3 fick jag några som helst varma känslor för.
Tog för givet att Mass Effect 2 skulle kammat hem potten, men att vårt svenska spelunder Minecraft inte ens kom med på listan är ju katastrof!

Håller samtidigt med flera andra om att toppspelen bör kunna spelas på mer än ett par låsta konsoller.
Ni har förvisso, för länge sedan övergivit era PC-spelsrötter på FZ, men nu på sistone börjar ni stampa hånandes på dem.
Dags att se sig om efter ett nytt alternativ till FZ.

Senast jag kikade hade Minecraft bara nått beta. Och varför ska spel kunna köras på flera plattformar för att vara bra? Då går ju Minecraft bort ganska rakt, om vi ska vara sånna.

Jag har också väldigt svårt att förstå på vilket sätt vi "stampar hånandes" på våra rötter. Du är välkommen att utveckla. Puss o kram.


signatur
Medlem

Har fan i princip spelat alla spel på eran lista och jag tycker ta mig fan att den var rättvis.

Red Dead Redemption är det senaste spelet jag spelat (håller fortfarande på) och fyfan vad det är bra. Utan tvekan årets bästa spel.. antagligen top 5 någonsin.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av psyno:

Varför gav ni RDR 4 av 5 om ni tycker det är årets spel??
AC brotherhood fick ju 5 av 5 och smg2 fick ju det med märkligt

Det var en person som gav RDR 4 i betyg.
Denna lista är skriven av alla på FZ. Vi har alla fått skicka in förslag på vilka spel som ska hamna på topp 20 och sedan har det räknats ut vilka spel som fick flest röster. RDR fick flest.
Så ja, ett spel som får 1 i betyg i en recension kan ändå bli årets spel om alla andra på FZ gillar det.
Recensionerna är bara en människas personliga åsikt, inte hela FZs.

Gott Nytt År!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

indid fail lista...

Medlem

RDR tyckte jag personligen inte var nån höjdare, alldeles för stort o öde. Tog ju 3år att ta sig runt på kartan, om man inte "teleporterade" sig till sitt mål. Så RDR är ett av få spel jag köpt men aldrig spelat klart.
Sen förstår jag inte hur FF13 kunde få så bra placering, det spelet var ju utan tvekan årets besvikelse. Och fast det blir "fritt" att gå runt sent efter 300timmar, så suger det fria något enormt, är ju som att springa runt i en hage och kalla det "fritt".

Medlem

Jag inte förvånad över FZ-listan. Kanske jag testar AC2 efter detta? Önskar dessutom att få se RDR på PC för att bilda min egen uppfattning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

håller med om plats 1 och 2 men fan inte trean. finns många bättre spel, personligen ser jag listan som här.

1 Red Dead Redemption (storyn är så jävla grym och gripande)
2 Assassins Creed: Brotherhood (grafiken och storyn är minst lika bra som RDD)
3 F1 2010 (för sin spelkänsla och grafik, och att det inte bara är racing, utan så mycket mer som tester och intervjuer osv, här har man skapat något nytt att bygga på inför kommande releaser)


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Bra etta! Enligt mig också the real GotY!

Medlem

Rätt kasst att failzone inte fick med Black Ops, försäljningssiffrorna talar sitt klara språk..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eCore:

Rätt kasst att failzone inte fick med Black Ops, försäljningssiffrorna talar sitt klara språk..

så du menar, på fullaste (nyktraste) allvar, att antalet sålda exemplar = kvalité?


signatur
Inaktiv

Om man är smart nog att spela på PC, och ingen liten krysslåda eller lekstation så vet man att listan ser ut på ett ungefär så här (positionerna kan flyttas runt efter egen smak):

01 - Mass Effect 2
02 - Amnesia: The Dark Descent
03 - Mount & Blade: Warband
04 - Battlefield: Bad Company 2
05 - Sam & Max: Season 03
06 - Civilization V
07 - Mafia II
08 - StarCraft II
09 - Bioshock 2
10 - Napoleon: Total War
11 - Just Cause 2
12 - Supreme Commander 2
13 - Metro 2033
14 - Singularity
15 - Aliens vs Predator

(Finn fler spel som jag antar egentligen ska vara med här, typ Darksiders, men eftersom jag inte spelat det än så tar jag inte med det)


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

borde det inte vara en genen top lista för varje konsol/pc för jag tycker itne att man kan säga att det bästa spelet som har kommit i år bara får tillgång till tex 360 utan då borde det vara bästa spelet till 360 i år och ha en anann 1a för dom andra


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Skägg.
10 Chambers

Morfin: självklart kan man göra listor för varje plattform men vi har valt skippa det, ett bra spel är ett bra spel oavsett var du spelar det.


signatur
Medlem

Årets spel för mig blev Bioshock 2... 2010 var väldigt tunt på PC, hoppas det nya året ger oss mer...

Medlem

Ursäkta mig, men detta var en rent ut sagt patetisk lista... Mass Effect 2 på 8 plats? OCH BROTHERHOOD PÅ 2?!? Brotherhood var helt ok, men absolut inte så bra. Hade inget nytänk i sig. riktigt tråkig top 3.
Kan gå men på Galaxy 2 på 3:e plats, men varken ettan eller tvåan ligger där de ska vara.

Bästa spelet i år: Utan tvekan Mass Effect 2, argument finns i princip i alla inlägg på denna nyhet.

Det här var riktigt dåligt FZ. Punkt.

Medlem

hur kan årets spel bara få en 4 av 5 i betyg?

Medlem

Hehe älskar konsol/plattform fanboys

Redaktör
Skrivet av svanfors:

hur kan årets spel bara få en 4 av 5 i betyg?

Spel recenseras av enskilda personer, medan flera personer utser "Årets spel". I fallet Red Dead Redemption var det flera som tyckte det var en bättre titel än vad vår recensent tyckte vid testtillfället.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av svanfors:

hur kan årets spel bara få en 4 av 5 i betyg?

Spel recenseras av enskilda personer, medan flera personer utser "Årets spel". I fallet Red Dead Redemption var det flera som tyckte det var en bättre titel än vad vår recensent tyckte vid testtillfället.

tack för svaret, det är så sant så, tänkte inte på det i dom banorna

Redaktör

Vad tycker du själv då, är Red Dead en värdig vinnare?


signatur
123
Skriv svar