Spel för 11 åring

Medlem
Spel för 11 åring

Som titeln lyder vill jag ha spel lämpliga för en 11 årig kille. Han äger redan little big planet, några tips ifrån er sida?

Spel till wii funkar som backup, han har redan galaxy och alla wii sports spel.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hmm, jag tror nog att han verkligen skulle gilla Ratchet and Clank! Den serien kan man varken vara för stor eller för liten för att älska. Det går även att ha på svenska om man har Ps3:an inställd på det.

Medlem

God Of War 1-3

Kratos bryr sig inte om ålder!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

peggle


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem
Skrivet av ohem:

God Of War 1-3

Kratos bryr sig inte om ålder!!!

kratos har tydligen inte träffat pojkens mor


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Jag skulle tipsa om dessa spel:
(vissa kanske inte passar men skriver dom ändå eftersom dom är riktigt riktigt bra : ) )

Ratchet and Clank

Passar alla åldrar och det spelet kan han spela igenom många gånger utan att tröttna

Little Big Planet (vänta på 2an)

Riktigt kul spel att spela tillsammans eller över internet
Och om du har en kreativ son/dotter så lär du få svårt att slita kontrollen ur fingrarna på henne/honom.

Oändligt med saker att göra och skapa.

ICO / shadow of the colossus paket (kommer senare i år)

2 Underbara sagor att spela igenom. Kan vara lite skrämmande ibland men inget jag tror man får mardrömmar av : )

Uncharted 1 + 2

Ett måste att ha till ps3an (visst det är fighting och pang pang) men inte mycket blod som visas. Mera spänning och action ala Indiana Jones

Mirrors Edge

En klassiker som är riktigt kul.
Hoppa mellan skyskrapor ala leparkour

Batman (2an kommer snart)

Behöver jag beskriva batman?

White Knight Chronicles

Rpg


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Nått av Lego spelen? Finns ju i alla (nåja) smaker, Harry Potter, Starwars, Indy, Batman, osv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

minecraft om han har tålamod och är kreativ

Medlem

Kommer inte på något specifikt men diverse bilspel om sådant intresserar honom


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:

Kommer inte på något specifikt men diverse bilspel om sådant intresserar honom

Jo, ModNation Racers och Blur skulle jag rekommendera. Kul bilaction med diverse powerups osv, och som stöder splitscreen så han kan spela dom tillsammans med en kompis.

ModNation Racers är gulligt och barnvänligt, medan Blur ser mer realistiskt ut (men är har ändå 7 från PEGI så det är barnvänligt också).

Ratchet and Clank, LEGO-spelen och speciellt Sly Collection som andra redan nämnt rekommenderas också.

3D Dot Game Heroes är helt underbart också, men vet inte riktigt om han skulle uppskatta retrostilen.

Medlem
Medlem

The Sly Collection till PS3.

Måste vara sträng moder om hon klagar över att sin 11 åriga son spelar våldsamma spel. Aldrig förstått mig på såna, jag har spelat såna spel sen 4års åldern och inte har jag blivit en mördare eller något liknande.

Medlem

allt annat än wow,, =D

Medlem

Brorsonen är helt såld på Scooby Doo till Wii (han är iofs 7 år gammal, så jag är ju inte helt säker på om en 11-åring blir såld på't)

Medlem

okej tackar församtliga förslag, nu blir det lite lättare att välja en gåva åt pojken.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Köpte Star Wars Unleashed till min tjejs son som är 10, vart uppskattat både av mor och son. Dock var inte farmor lika glad

För mig att det var PEGI 16 på det eller nått.. Men det är ju iaf Star Wars

Medlem
Medlem

Sly collection är givet köp! Tre spel på samma skiva! Ratchet & clank serien (tre spel på ps3), Modnation Racers om han vill ha LBP blandat med Mario kart.
På PSN finns Sonic spelen även det nya i HD. Nu 2011 kommer Ratchet & Clank all 4 one och Heroes on the move (alla kända karaktärer)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Okej okej, wii spel är inget och satsa på då eller?
(Dessa svider ju inte i plånboken lika mycket)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Du kan ju alltid kolla in Donkey Kong Country Returns, Super Smash Bros, New Super Mario Bros Wii, Epic Mickey, Zelda Twillight Princess eller Super Mario Galaxy 2 som alla är till Wii. Grymma spel för alla åldrar typ. Tyvärr så kostar nog dessa spel en hel del fortfarande.

Annars var ps3 tipsen du fått redan riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Okej okej, wii spel är inget och satsa på då eller?
(Dessa svider ju inte i plånboken lika mycket)

Grejen är väl att han förmodligen inte har lika stora krav som dem som är på denna site För oss så funkar nog bara dem bästa spelen men din grabb kanske skulle gilla ett spel i en franschise bara för att det har hans favouritkaraktärer med i ett äventyr och är därmed kanske mer förlåtande mot att spelet att spelet kanske inte är ett gameplaymässigt underverk. Gillar han en TV serie så finns det nog garanterat ett Wii spel till det som han kanske skulle uppskatta.

Men Wii spelen ovan är ju solklara OM man kan finna dem billigt, då dom kostar en del troligen.


signatur

Videomupp

Medlem

Ja, kan någon vara vänlig och förklara hur det kommer sig att Zelda TP som kom 2006 fortfarande kostar över 600 kr i butik?

Inaktiv

Jag har ingen aning.

Men kan du förklara hur Gamestops BEGAGNADE spel kostar typ 50kr mindre än ett nytt i vissa fall? :S

Är dom inte begagnade?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

För att folk fortfarande verkar köpa Nintendos spel för fullpris. Varför sänka när folk verkar villiga att betala fullpris ändå. Hade det inte sålt så hade priset sänks. Nintendo har nog en speciell appeal för en stor del av kunderna som inte bryr sig så förbannat om spelreleaser utan bara vill spela bra spel och då är nintendos spel ofta ett säkert kort. Ser man på Metriod Prime 3 exempelvis så var det ett spel som sänktes satans snabbt, så det sålde väl helt enkelt inte.

Gamestops begagnade spel är dock snarare för att folk också köper det till dem priserna. Dem är ju i billigare så det är nog mer än du tror som köper ett begagnat spel för en 50 lapp under nypriset. Varje sparad krona liksom är nog tänket "Vill du köpa denna titel för 699 eller samma för 650? Begagnad men är det fel på den så har du garanti och komma och byta in den!".

Frågan är om dessa koder såsom ME2s cerberus network och BFBC2s VIP saker kommer tvinga dem att sänka ner priserna för att konkurrera, men än syns inget.


signatur

Videomupp

inK
Medlem

NHL 11
FIFA 11


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Några tips på spel? Längtar efter ett nytt spel. Jag spelar Fallen Enchantress, Minecraft, Terraria och Cube World. Men vill ha något nytt.

Medlem

Call of duty eller GTA V!

1
Skriv svar