Manuel Ek Blogg 2011

Medlem
Manuel Ek Blogg 2011

Året har startat. Vädret har hittills varit fantastiskt och det var fantastiskt skönt att ha nyårsafton på fredagen, hela helgen var ju kvar!
Igår lördag gjorde vi inte många knop, men det vackra vädret fick ut mig med kameran i 1 1/2 timma med hunden. Jätteskönt!
Idag har vi varit desto mer effektiva och åkte faktiskt iväg till IKEA. Vi hade några väggar i lägenheten som behövde piffas till en aning och vi kom hem med en hel drös olika ramar. I dem ska det sen in både bröllopsbilder och annat. IKEA var överfullt med glada shoppare och att hitta en parkeringsplatsen var det jobbigaste på hela dagen. Väl inne i varuhuset så följde jag bara min målmedvetna fru som ledde mig till allt vi kunde tänkas behöva. Smidigt

Imorgon är det måndag igen och jag går min andra och sista vecka bredvid på nya jobbet. Jag börjar komma in i tänket och det kommer kännas roligt (och lite nervöst) när jag ska köra igång på min egen mottagning den 10:e.
Det är så skönt att få jobba vardagar och inga kvällar, riktig lyx när man är van vid att arbeta både kvällar och helger emellanåt. Nu är jag ju till och med ledig på röda dagar!

Som en skön start på nya året kommer min nyköpta dator någon gång i början av veckan, lääängtar! Då drar det stora redigeringsjobbet igång från både Thailand, julfirande och annat. Jag måste köpa ett chassi till den gamla hårddisken från macbooken också så jag får tillgång till alla Thailandbilder jag hade hunnit lägga över på den innan den gick sönder.
Men det borde lösa sig ganska enkelt.

Jag hoppas att ni alla har haft ett riktigt bra nyårsfirande och att nya året börjat lite skönt för er.
Jag har börjat lägga ut annonser för bröllopsfotograferingar sommaren 2011 och hoppas på att få in några. Det är roligt och bra extrapengar till sommaren.
Nu när vi har kommit hem från Thailand så letar vi naturligtvis efter nästa resmål. Det lutar åt Tunisien i slutet av Maj, det ser så himla härligt ut och det är skönt att ha något att se fram mot.

På spelfronten har jag nu kommit ca 9 timmar in i Fallout New Vegas och det känns ännu bättre än 3:an. Jag gör en massa små-quests för att dra ut på tiden och njuter i fulla drag av Hardcore-mode
Det känns så verkligt när man faktiskt måste tänka på att man ska dricka, äta och sova för att må bra. Inte som ett substitut till verkligheten men som ett riktigt bra tv-spel!

Nu åter till tv-soffan och lite Chili-Cheesedoodles

// Manuel

#blogg

Medlem
Manuel Ek Blogg 2011

Har faktiskt införskaffat mig både Fallout 3 GOTY med alla tilläggspaketen och New Vegas. Nu är det enda som saknas tid. Vart beställer man det ifrån?

Medlem

Jag hörde att man har tid när man blir pensionär... något att längta efter då

1
Skriv svar