LittleBigPlanet 2

Robot
LittleBigPlanet 2

Hur följer man upp ett fantastiskt plattformsspel? Man gör en plattform för spel, så klart. Sackboy två punkt noll är här.

#littlebigplanet-2, #media-molecule, #gradius, #r-c-pro-am


Medlem
LittleBigPlanet 2

Synd att det inte verkar ha sån tajt kontroll som jag önskar för liknande spel. Man vill inte kunna skylla på kontrollen när det blir fel, eftersom det enligt mig är ett mycket större irritationsmoment än när man själv inte lyckas tajma saker.
Någon som förstod vad jag menade?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Förstår fullständigt vad du menade och håller fullständigt med, tyvärr så går det ju trots allt väldigt ofta att skylla på kontrollerna

Medlem

Ett givet köp för min del, hade absolut inga problem med kontrollen i förra spelet så jag ser betyget som en 5/5, då allt är fysikbaserat handlar det mer om att läsa fysiken än något annat om man vill att din sackboy ska göra som du vill, om man inte kan det så blir spelet mycket frustrerande kan jag tänka mig.

Medlem

Synd det inte finns på 360. Inte provat 1:an men bägge spelen verkar riktigt bra.


signatur

12:50. Press Return

så kontrollen är precis lika usel som det första.
But its creativ! Screw you!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Köper nog det såfort ekonomin tillåter. ..och när resten av spelen som måste införskaffas har köpts! Vilket påminner mig..tillbaka till Heavy Rain.

Medlem

Bra skrivet! Håller med om det som står i artikeln utifrån min erfarenhet från ettan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Underbart! Hela familjen har lirat ettan så mycket att vi slitit ut en handkontroll. Jag ångrar inte en sekund att jag valde PS3 framför 360 när jag måste trösta mig för att min PC åldrats lite för mycket.

Medlem

förstår inte vad som är fel på kontrollen för mig funkar den perfekt.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Ett givet köp för min del, hade absolut inga problem med kontrollen i förra spelet så jag ser betyget som en 5/5, då allt är fysikbaserat handlar det mer om att läsa fysiken än något annat om man vill att din sackboy ska göra som du vill, om man inte kan det så blir spelet mycket frustrerande kan jag tänka mig.

Det där har du så rätt i. Så bra skrivet så man kunde tro att jag skrivit det själv;-)

Medlem

va ja önskar att ja hade tyckt lbp var kul, ser ju så mysigt ut men fastnade aldrig för det, kanske köpa 2:an å hoppas på det bästa! bra recension, mer sånt!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

kommer det till PSP?

Medlem

Garanterat köp! Ett tips till alla som klagar på kontrollen.

Alla användarskapta nivåer kommer kunna ändra fysiken självt. Så det borde göra många lite mer nöjda.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:
Skrivet av Rurounin:

Ett givet köp för min del, hade absolut inga problem med kontrollen i förra spelet så jag ser betyget som en 5/5, då allt är fysikbaserat handlar det mer om att läsa fysiken än något annat om man vill att din sackboy ska göra som du vill, om man inte kan det så blir spelet mycket frustrerande kan jag tänka mig.

Det där har du så rätt i. Så bra skrivet så man kunde tro att jag skrivit det själv;-)

Verkligen!:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kan hålla med om att kontrollen ibland sviker i ettan, men det är ändå ett så litet problem i förhållande till den totala spelupplevelsen att det inte gör så mycket. Spelet är ju helt fantastiskt bra! Älskar variationen, musiken och den schjysta grafiken som flyter så grymt bra. Ett av de absolut bästa spel jag spelat. Får bli att köpa tvåan när man har spelat klart ettan (och priset är lite lägre).

1
Skriv svar