Konstig "signalfel" mellan TV och fjärrkontroll

Medlem
Konstig "signalfel" mellan TV och fjärrkontroll

Hej,

Det har börjat spöka i min TV (Samsung UE-32B6050 LED) och jag hoppas att ni kan förklara vad det är som pågår. Problemet började för högst en vecka sedan och den dyker inte upp varje gång jag startar TV'n, utan bara ibland.

När problemet väl uppstår så slutar majoriteten av knapparna på fjärrkontrollen att fungera. När jag trycker på en knapp som inte fungerar så lyser panelen på TV'n men ingenting händer. TV'n verkar få signal. Exempel på knappar som fungerar: Volym, kanaler (P) och pilarna i mitten. Knappar som inte fungerar: Röda Power knappen, "Enter" knappen, "Source" knappen och många fler.

När jag bläddrar bland kanalerna så hoppar den över en kanal då och då. Jag trycker alltså en gång så hamnar jag 2 kanaler framåt/bakåt.

TV'n brukar t.o.m stänga av sig själv utan förvarning. Power knappen på TV'n (som har en touchscreen panel) fungerar inte heller. Så det enda jag kan göra för att stänga av TV'n är att dra ut strömsladden från kontakten. Efter det brukar allting fixa sig.

Värt att nämna kan vara att vi har, förutom min Samsung TV, en till Samsung TV i vardagsrummet och hemmabio från Samsung. Alltså 3 st fjärrkontroller från Samsung.

TV'n är högst ett år gammal så jag förstår inte varför den börjar krångla redan nu. Vad tror ni att det kan vara?

Tack på förhand,
/Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Garantifel? Hör av dig till återförsäljaren å åberopa garanti'n.

Lycka té

Medlem

hade liknande problem med min LE-40B650, försvann när jag uppdaterade firmwaren till senaste versionen


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av zgz:

hade liknande problem med min LE-40B650, försvann när jag uppdaterade firmwaren till senaste versionen

Hur gör man det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag fick idag för första gången samma fel på min relativt nya (< 1år) tv, UE46B7070. Men jag har den senaste firmwaren.... Funkade det för dig att uppdatera?

Medlem

Jag har inte gjort någonting och jag har inte haft problem sedan jag skapade tråden... =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar