Valve uppger att de inte är schizofrena

Robot
Valve uppger att de inte är schizofrena

Valve kan inte släppa spel när de först säger att de ska släppas. Det verkar sannerligen fullständigt omöjligt. I en ny intervju meddelar det dock att de trots allt inte är schizofrena.

#valve


Medlem

Valve: En av de bästa utvecklarna inom branschen!

Medlem

Varav just ordvalet "schizofrena"?

För övrigt, skjut gärna på lanseringarna Valve, ni har än så länge visat att de lönar sig, så bara fortsätt så!

Medlem

Sätt fart och producera Half Life 2 - Episode 3.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

I slutet av Ep2 blir man ju nästan lite galen av längtan inför Ep3.
Bara det är några timmars mer speltid än Ep2 samt att de börjar precis där Ep2 slutar är jag mer redo än någonsin att köpa spelet.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Hade hoppats på någon nyhet om EP3. Får väll vänta några år till då antar jag.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Valve: En av de bästa utvecklarna inom branschen!

Förklara då DOTA 2.

Medlem
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Jozo:

Valve: En av de bästa utvecklarna inom branschen!

Förklara då DOTA 2.

Smaken som baken. Dessutom har vi inte fått nosa på det ens, så vi borde inte uttala oss om hur det faktiskt blir. Skumt val dock, men vem vet. Headcrab-hero, anyone?

Medlem

Laddning bull. Ge oss episod 3 nu förfan, ni har inte gjort något bra sen EP2, och det var ett tag sen.

AW8
Medlem

Men när kommer Episode 3 då...?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

Men när kommer Episode 3 då...?

Exakt! Alla andra frågor är blaha i jämförelse.

Medlem
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Jozo:

Valve: En av de bästa utvecklarna inom branschen!

Förklara då DOTA 2.

Jag tycker att det är mycket bra.

Oh wait det är inte ute än. Det finns inget att förklara.

Medlem

"varefter vi omedelbart bytte till episodiska släpp", jaja... Releaser med innehållet av en episod som släpps lika ofta som fullversioner...

Medlem
Skrivet av lasershock:
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Jozo:

Valve: En av de bästa utvecklarna inom branschen!

Förklara då DOTA 2.

Jag tycker att det är mycket bra.

Oh wait det är inte ute än. Det finns inget att förklara.

Med tanke på hur länge vi väntat på Episode 3 så är finns det myyyyycket att förklara med det beslutet.

valve säger i denna artikel att de släpper spel efter vad som är bäst = på det sätt de tjänar mest pengar på och folk säger att de är bäst... va fan menar ni? bra speltillverkare INTE samma som bra marknadskännare...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Half-Life 3
Battlefield 3
Diablo 3

Stånd bara jag tänker på det.

Amen!

Medlem

Men kan de sluta lalla runt med fjantspel som L4D och Portal? Släpp ett spel i Half-Life-serien, vilket måste anses vara flaggskeppet, för tusan! Episode 3 eller en ordentlig uppföljare spelar roll. Ge mig bara mer HL!

Medlem

Jag kommer att mörda någon snart om inte Valve släpper någe info om HL3/EP3. Jag minns för 2 år sedan när dom skrev "Vi kommer att släppa massa information om EP3 till Nyår" MEN ICKE! ICKE SA NICKE!
Jag hatar valve tills dom släpper ut Gordon igen!

Medlem

Ja det börjar bli lite löjligt.. har väl inte släppts en enda ingame bild eller nåt alls som tyder på att spelet ens kommer inom närmaste tiden... suck.

Medlem

Gabe Newell är spelindustrins Steve Jobs. Om man lyckas samla ett team som utvecklar Half-life and allt där till plus att man producerar Steam plattformen förtjänar man kudos.

Ps. Alla spel är alltid försenade, knappast något nytt.

Medlem

DotA 2 tar inga resurser från HL2 EP3.

Inaktiv

Väldigt barnsligt att använda ordet schizofreni i artikeln. Det är säkerligen många gamers som både har den ena eller den andra diagnosen eller misstänker att man har det. Psykisk ohälsa är inget man skämtar om längre, speciellt inte om man kallar sig vuxen.

Medlem
Skrivet av durktotten:

Väldigt barnsligt att använda ordet schizofreni i artikeln. Det är säkerligen många gamers som både har den ena eller den andra diagnosen eller misstänker att man har det. Psykisk ohälsa är inget man skämtar om längre, speciellt inte om man kallar sig vuxen.

Ska de censurera artikeln menar du för att det finns någon promille gamers med psykisk ohälsa? Framgår väl av artikeln att det är Valve själva som använder uttrycket och artikelförfattaren bara spann vidare på det?

Men men, alla känner sig ju kränkta för allt nu förtiden. Är inte direkt förvånad över inlägget.

Medlem
Skrivet av B-strm:

Men kan de sluta lalla runt med fjantspel som L4D och Portal? Släpp ett spel i Half-Life-serien, vilket måste anses vara flaggskeppet, för tusan! Episode 3 eller en ordentlig uppföljare spelar roll. Ge mig bara mer HL!

Jag håller med dig att HL är efterlängtat men racka inte ner på L4D och Portal, typ bästa halvprisspelen jag spelat. Speciellt L4D.

MFC
Medlem

HL2 kickar röv.. men Valve suger ändå


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Har aldrig gillat Half Life spelen/ serien, själv så uppskattar jag mycket mer deras sidospår som Left 4 Dead 1&2, Portal, Day of Defeat, Counterstrike & Team Fortress 2.
Ser fram imot ett nytt Portal 2 med MP CO-OP.

Medlem

Jag delar tidigare talares åsikt om det onödiga att använda begreppet/diagnosen schizofreni för någon som tycks ha drabbats av personlighetsklyvning då det är två vitt skilda saker. Däremot så ser jag inget fel i att förlöjliga Valves ordval, om det nu var deras.

Google is your friend

1
Skriv svar