Dead Space till Iphone 25 januari

Robot
Dead Space till Iphone 25 januari

Intresserad av vad som händer mellan Dead Space och Dead Space 2? Har du en Iphone, Ipad eller Ipod Touch kanske det är dags att tagga till.

#electronic-arts, #apple, #dead-space, #dead-space-2


Dead Space till Iphone 25 januari

Not interested tyvärr...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Not interested tyvärr...

Då behöver du inte skriva här heller.

On-T:
Förbannat synd att alla dessa 'häftiga' spel bara kommer till iPhone. Hade gärna köpt ett par till Androiden min, Rage till exempel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Jag köper alldeles för många spel till iphone men ärligt talat suger de flesta väldigt mycket. Det funkar helt enkelt inte alls bra att spela spel med endast touch-skrämen. Spel som funkar är typ angry birds och cut the rope, resten suger.

Medlem

Umm.. vad hände med Android? Jävla tjat om iphone och apple... Android är minst lika bra, om inte bättre. (stolt ägare av en HTC Desire)


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Umm.. vad hände med Android? Jävla tjat om iphone och apple... Android är minst lika bra, om inte bättre. (stolt ägare av en HTC Desire)

http://macworld.idg.se/2.1038/1.361397/angry-birds-skapare-hy...

edit
Carmack har btw sagt nåt liknande om plattformen i en interview. finns som podcast från bethesda

S_Z
Medlem
Skrivet av bent toe:

Umm.. vad hände med Android? Jävla tjat om iphone och apple... Android är minst lika bra, om inte bättre. (stolt ägare av en HTC Desire)

Som TruB säger så uttalade sig Carmack under senaste QuakeCon och sa att det helt enkelt inte lönar sig att utveckla spel för Android än.

Apples plattform har ju också en fördel av inte vara så splittrad som för Android. iPad, iPod och iPhone har alla liknande hårdvara vilket gör det lättare att optimera spelen. Att utveckla spel som t ex skulle se väldigt bra ut på en SGS, som potentiellt sett skulle kunna ha snyggare spel än iPhone tack vare bättre GPU, är ju inte lönsamt eftersom marknaden då är relativt liten.

Förövrigt håller jag inte alls med om att touch spel mer avancerade än Angry Birds inte fungerar. Kör massor med avancerade spel på min iPhone och anser inte längre att styrningen är något problem.

Medlem

Ser en liten felstavning där i nyheten: "Apples Aoo Store"
Nog ska det väl ändå stå "Apples App Store"


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar