Strategispel med bra SP

Medlem
Strategispel med bra SP

Tjo! Har fått ett sug på ett bra strategispel med värdig SP del. Man kan ju argumentera att SP inte är ett huvudfokus för genren men det finns ju en bra SP upplevelser därute, kanske har man missat någon.

SC2 har jag lirat och det var en riktigt bra upplevelse, men den har man ju klarat ut ett par gånger så man är lite less. WC3 likaså. World in Conflict samt Company of heroes var två titlar som jag fann intressanta och som hade bra SP delar, men båda är nu klarade. Alla tips uppskattas!


signatur

Videomupp

Medlem

Rome: Total War med modden Roma Surrectum 2 kanske vore något?

Medlem

Är kanske inget strategispel direkt men annars är Football Manager serien bra.


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Medlem

Tackar för tipsen! Inte spelat Total war serien sisådär mycket men får kanske ge dem en chans. Sportspel har jag tyvärr ganska lite intresse i, men tack för tipset


signatur

Videomupp

Inaktiv

Black and White 2 är strategi spel fast man är gud i spelet. Rekommenderar det för det är för jävla skoj!

Medlem

Original War "gammalt" spel, en liten gömd skatt som inte många hört om eller spelat men grymt rolig SP del! tror det finns ett demo ute på nätet annars kan du köpa det för en billig peng på gog.com

Star Wars: Force commander, också gammalt spel med en ganska usel 3d grafik som man nästan mår illa av nu när man är så bortskämd, men en otroligt bra story och rolig singelplayer del

Warhammer 40k spelen är ju bra, hyffsade stories också

återkommer om jag kommer på några fler.. nu ska jag sova


signatur

Suup homie

AG
Medlem
Skrivet av PrinceOfKorv:

Är kanske inget strategispel direkt men annars är Football Manager serien bra.

finns du här med XD

Medlem

Testat Europa Univeraslis III med expansionerna? Annars är det riktigt skoj


signatur

Rädda skogen ät en bäver

AG
Medlem
Skrivet av Taklagarn:

Testat Europa Univeraslis III med expansionerna? Annars är det riktigt skoj

Det har en skit lång inlärningskurva men det är skoj .

Medlem
Skrivet av AG:
Skrivet av Taklagarn:

Testat Europa Univeraslis III med expansionerna? Annars är det riktigt skoj

Det har en skit lång inlärningskurva men det är skoj .

Men ack så skoj det är när man har lärt sig


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Ett liknande spel är ju Victoria II, också från Paradox.


signatur

Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum med inriktning på strategi- och krigsspel.

Medlem

Gillar du Company of Heroes kan man rekommendera samtliga titlar också från Relic, Dawn of War 1 (inkluderat alla expansioner), Dawn of War 2, Homeworld 1 och 2 (mest 2).


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Har du gott om tid så rekommenderar jag både Europa Universalis 3 och hearts of iron serien!!


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

World In Conflict måste du testa Vildis! Sjukt snygg grafik och fina effekter om din dator klarar att maxa spelet!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tackar för alla tips Hoi och EU är säkert bra titilar, men jag har aldrig fallit för dem. Jag vill ha något RTS med en bra story, typ WiC. Har spelat det och tycker det är kanon, även om jag inte kan spela på högsta. Men det är utspelat så behöver något nytt som sagt. DoW spelen har nötts sönder så retribution blir eftertraktat. Men om ni har mer tips så tipsa på bah! ^_^


signatur

Videomupp

1
Skriv svar