Robot
Ilomilo

2011 års första kandidat i kategorierna "gulligast speldesign" och "minst traditionsbundna pusselspel" är här. Läs FZ:s recension av Ilomilo.

#southend-interactive, #ilomilo, #tetris-evolution, #jewel-quest, #littlebigplanet, #world-of-goo


Avstängd
Ilomilo

förstår mig inte på trailern...

Inaktiv

WTF! vad var det?

Medlem

De var den sjukaste trailer jag sett. Marknadsföringsansvarig borde skickas till Nordkorea eller helt enkelt byta jobb. Är de inte meningen att man ska bli intresserad av spelets trailer och inte sitta som ett jävla fån och fråga sig själv vad i hela helvete de där var?

Medlem

Finns en bra gameplay-film på youtube där man ser lite mer hur det går till. Det är inga time:ade hopp och liknande vad jag kan se, utan är mer en form av puzzelspel i 3D. Ni vet när man ska skjuta runt rutor till en tom plats för att skapa ett mönster...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser nästan ut som något någon har skapat i Little Big Planet.
Jag gillade filmen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha, skum trailer ^^ Förövrigt ett spel jag haft koll på ett tag, får se om det blir ett köp nu efter att testat demot och läst eran recension.

Medlem

Har spelat det ett tag nu och jag gillar det riktigt mycket. Fick lite kula world-vibbar av det.

Fan vad jag saknar kula world.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Har spelat det ett tag nu och jag gillar det riktigt mycket. Fick lite kula world-vibbar av det.

Fan vad jag saknar kula world.

Själv spelade jag kula när jag var liten, men saknar det inte då jag spelade bort alla kulor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Testade demot och det verkaer riktigt kul, får se till att fylla på xblakontot med lite points.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Tjenare, tack för en mycket trevlig artikel, men jag vill gärna påpeka några saker. För det första är ilomilo inte vår första titel på XBLA. Vi har släppt 4 titlar till XBLA tidigare. Commanders, R-type, Lode runner och Tecmo bowl.

För det andra var den där musiktrailern en plojgrej vi gjorde med ljudeffekterna i ilomilo och knappast den officiella trailern för spelet.

Byt gärna ut den mot den här istället:
http://www.youtube.com/watch?v=A2aJYnCUEWA

Redaktör

Tack för korrigeringarna, Levelman, slarvigt av oss. Text och film är nu uppdaterade.


signatur
Medlem

Ilomilo är riktigt riktigt bra, jag och flickvännen har suttit hela kvällen och klurat

Medlem

Såg bilden och tänkte direkt att den grafiska stilen kändes som en Little Big Planet-rippoff, där man snott en massa idéer och sedan ändrat så där lagom mycket så att det inte ser exakt likadant ut. "Säkert ett spel till 360" tänkte jag. Och jodå, det var det. Inte för att LPB har något sorts patent sin grafiska stil eller något sagt om konsollerna i övrigt, men jag tyckte det var lite lustigt...

Medlem

Genialiskt koncept. jag ser mysfaktorn ifrån little big planet, litet slick i örat av kula world och därefter rundar vi av med minecraft eller kanske solomons key.. tror minsann jag måste investera i detta

1
Skriv svar