Kinect och rullstolar: ingen bra kombination?

Robot
Kinect och rullstolar: ingen bra kombination?

En rullstolsbunden kvinna i USA kritiserar Microsoft för att Kinect inte registrerar henne. Microsoft menar å sin sida att den första vågen med Kinect-spel gjordes med hela kroppen i åtanke men att det kommer förbättras i framtiden.


Medlem
Kinect och rullstolar: ingen bra kombination?

har jag hamnat på aftonbladet?

Medlem

Som om en blind skulle gnälla på färg-tv..

Medlem

kanske skulle tänkt på hur det var utformat innan hon köpte det då

Medlem

lite får man faktist tänka själv, alla trailers säger sig själv att man inte sitter och spelar Kinect, dumt som fan att hon ens reagerar, visst det är ju fel att bortlämna de rullstolsbundna, men det finns faktist nintendo Wii eller playstation move, där man kan sitta ner och spela.


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Frisell:

Som om en blind skulle gnälla på färg-tv..

Nämn en likhet?

Man kan ju knappast beskylla henne för att dom som kodat spel till kinect inte tänkt hela vägen fram, har andra lyckats så varför inte tro att även dem klarat av det?

Dem flesta privatpersoner gör inte särskilt mycket research innan dem köper teknikprylar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Det verkar inte som att hon gnäller särskillt mycket på M$. Men det är ju ändå bra att hon lobbar för att utveckla tekniken för funktionsnedsatta människor då det säkerligen leder till inovationer innom även andra områden.

Personligen föredrar jag ju en vanlig handkontroll, inte enbart för att spelen till Kinect är av tvivelaktigt värde =P

Medlem

De är amerikaner.....finns ingen bättre orsak.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Vilken jävla artikel, snyft?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"rullstolsbunden." Bland de mest kränkande ordet som finns för en rullstolsburen person.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av lop3r:

har jag hamnat på aftonbladet?

Haha, precis vad jag tänkte.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Med tanke på att det är gjort för att spelas stående så är det ju inget hon ska klaga på. Sluta vara så jävla amerikanska!


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av zdib:

"rullstolsbunden." Bland de mest kränkande ordet som finns för en rullstolsburen person.

Jamen buhu för dom då! Kränkande, det där jävla ordet! Man kan ju inte säga ett skit idag utan att kränka någon, synd om alla helt enkelt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av zdib:

"rullstolsbunden." Bland de mest kränkande ordet som finns för en rullstolsburen person.

skojar du eller ? Ordet beskriver ju precis vad det är frågan om, en person är är i behov av en rullstol,
vad är det för kränkande med det ?


signatur

Knower of the unknown

Medlem

fattar inte.. om hon sitter i rullstol (och inte är helt förlamad dvs) så kan hon väl spela alla spel FÖRUTOM de till kinect?

Medlem

får man fråga om det är nyhets torka här just nuelelr?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Playstation Move?

Medlem

Hon kan spela Kinect ride. De går o sitta ned.

Medlem

Lol. Som att klaga på att rullstolsbundna inte funkar med en cykel. TÄNK FÖRFAN!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av zdib:

"rullstolsbunden." Bland de mest kränkande ordet som finns för en rullstolsburen person.

Jamen buhu för dom då! Kränkande, det där jävla ordet! Man kan ju inte säga ett skit idag utan att kränka någon, synd om alla helt enkelt!

Ja du ska ju såklart säga att det är en sprinterlöpare.
Varför ska man alltid dölja sanningen.
Det är ju så fördomar uppstår men fortsätt vara naiva så blir de nog JÄTTEBRA

Medlem

Hur i helvete ska hon kunna hoppa på kinect adventures med rullstol?

Medlem

.____.
Om hon vill spela spel är det väl bara att använda vanliga spelkontroller? Varför hon hellre skulle vilja använda Kinect som trollstolsbunden går mig helt över huvudet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Men för i helvete. Är man så dum så man går och köper motion kontroll när man inte kan röra sig så får man skylla sig själv. Hon kunde ha skaffat Wii eller PS3 som är mer vänligt för hennes handikapp, men icke då, hon va tvungen att skaffa det som va mest omöjligt för henne.

Vissa nötter kräver ju fan varningstexter för allt.

Uppenbarligen kan några men inte många som kommenterat på denna artikel eller Kinect-spel utvecklare någonting om Medieteknik och de små termerna åtkomlighet och användarvänlighet.

Fy till Utvecklare av såväl spel och tekniska gizmos att utlämmna stora delar av mänskligheten.
Det finns sätt för blinda att surfa på nätet och besöka hemsidor, då kan väll fanimej en halvsofistikerad motoriserad kamera uppsättning regristrera människokroppar från midjan upp.

Vid djupare dykning i storyn om "den gnälliga rullstolsbunde" handlar det inte bara om spelen. Kinect kamerorna regar henne inte alls då igenkännings programmet inte får en hel referns bild.
Detta borde då gälla alla som sitter ner med en Kinect, Är det så? har någon här en kinect så kan ni berätta hur det ligger till med sittande spelningar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

men vad är detta för nyhet?
jag kan inte köra bil för jag är blind, whina snyfta wtf..

Medlem

Synd om henne... inte för att hon sitter i rullstol, men för att hon är så korkad att hon trodde det skulle fungera?

Medlem

Jag förstår inte hur hon tänker då både Wii och PS Move borde fungera bättre för henne. Kinect är den enda av dessa tekniker som kräver att man använder mer än bara händer/armar.

Medlem
Skrivet av lop3r:

har jag hamnat på aftonbladet?

Min tanke precis. Vad är nyhetsvärdet i detta? Ni nonchalerar 80% av alla spelrelaterade nyheter men att folk i rullstol har svårt att använda Kinect är relevant?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Uppenbarligen kan några men inte många som kommenterat på denna artikel eller Kinect-spel utvecklare någonting om Medieteknik och de små termerna åtkomlighet och användarvänlighet.

Fy till Utvecklare av såväl spel och tekniska gizmos att utlämmna stora delar av mänskligheten.
Det finns sätt för blinda att surfa på nätet och besöka hemsidor, då kan väll fanimej en halvsofistikerad motoriserad kamera uppsättning regristrera människokroppar från midjan upp.

Vid djupare dykning i storyn om "den gnälliga rullstolsbunde" handlar det inte bara om spelen. Kinect kamerorna regar henne inte alls då igenkännings programmet inte får en hel referns bild.
Detta borde då gälla alla som sitter ner med en Kinect, Är det så? har någon här en kinect så kan ni berätta hur det ligger till med sittande spelningar.

Stora delar? Och tycker du alla bilar som tillverkas ska komma med rullstolsstöd också eller?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Traveller in time:

Uppenbarligen kan några men inte många som kommenterat på denna artikel eller Kinect-spel utvecklare någonting om Medieteknik och de små termerna åtkomlighet och användarvänlighet.

Fy till Utvecklare av såväl spel och tekniska gizmos att utlämmna stora delar av mänskligheten.
Det finns sätt för blinda att surfa på nätet och besöka hemsidor, då kan väll fanimej en halvsofistikerad motoriserad kamera uppsättning regristrera människokroppar från midjan upp.

Vid djupare dykning i storyn om "den gnälliga rullstolsbunde" handlar det inte bara om spelen. Kinect kamerorna regar henne inte alls då igenkännings programmet inte får en hel referns bild.
Detta borde då gälla alla som sitter ner med en Kinect, Är det så? har någon här en kinect så kan ni berätta hur det ligger till med sittande spelningar.

Stora delar? Och tycker du alla bilar som tillverkas ska komma med rullstolsstöd också eller?!

Samt bilar till blinda, handkontroller till folk utan armar osv osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar