8 miljoner Kinect ändrar inte Microsofts hardcore-fokus

Robot
8 miljoner Kinect ändrar inte Microsofts hardcore-fokus

Trots att Kinect sålt 8 miljoner exemplar på 60 dagar hävdar Microsoft att de inte kommer att överge hardcore-publiken.

#halo-combat-evolved, #gears-of-war


Medlem
8 miljoner Kinect ändrar inte Microsofts hardcore-fokus

Såklart dom inte kommer göra det, men samtidigt så lyckas Sony integrera PS Move även för core-gamers. Det enda riktiga potential kinect har evolverar runt alla som skräddarsyr massa ball mjukvara(minority report nån?)

Inaktiv

Halo... hardcore?. He he he

Medlem

Konsolspel är aldrig hardcore och kommer aldrig att bli

Medlem

Hardcore fokus haha, den var riktigt bra. Blir väl inte mycket mer softcore än 360

Medlem

Hardcore publik i konsolmarknaden? Tss, det dummaste jag hört

Medlem

Det är väl klart dom inte slutar mjölka projekt som halo och GoW...

Och jag håller fullständigt med föregående talare angående "Hardcore-fokuset"...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det finns hardcore publik i konsol marknaden, dock är inte spel som "insert FPS here" hardcore spel utan de är väldigt main streamat just nu. De flesta känner ju knappt till spelen som kommer men tro mig när jag säger att det finns spel som sätter majoriteten på PC spel på easy grad skala.

Ett bra sådant som kom nyligen är DeathSmiles men det vet ni nog inte vad det är

Medlem

Konsoler och hardcore? Vilket trams.

Den enda gången man ser ett hardcore-klassat lir på sin TV är om man kopplat den till datorn.

Konsol är ekvalent med casualspelande.

Medlem

exakt vad menar ni med hardcore igentligen?vet ni det själva?
för mig är hardcore spelare som är extremt duktiga på tex mw:2,halo battlefield osv, och jag kan säga det att det finns många spelare som skulle äga sönder pc spelare i tex mw:2 , jag själv har kört det spelet med xbox360 kontroll på PC och det går väldigt bra många gånger, sen ska det tilläggas att jag inte är speciellt duktig på det liret,dock har jag ett gäng jag ofta spelar med över xboxlive och ett par av dessa är minst 10 klasser bättre än vad jag är,och klarar jag av att ha en possitiv K/D med en handkontroll när jag lirar på PC så klarar dessa snubbar av att dominera utan problem

Medlem
Skrivet av roftg:

exakt vad menar ni med hardcore igentligen?vet ni det själva?
för mig är hardcore spelare som är extremt duktiga på tex mw:2,halo battlefield osv, och jag kan säga det att det finns många spelare som skulle äga sönder pc spelare i tex mw:2 , jag själv har kört det spelet med xbox360 kontroll på PC och det går väldigt bra många gånger, sen ska det tilläggas att jag inte är speciellt duktig på det liret,dock har jag ett gäng jag ofta spelar med över xboxlive och ett par av dessa är minst 10 klasser bättre än vad jag är,och klarar jag av att ha en possitiv K/D med en handkontroll när jag lirar på PC så klarar dessa snubbar av att dominera utan problem

Det där argumentet är ju rätt meninglöst, då jag antar att du inte menar att en high tier spelare på PC skulle få spö av en high tier spelare på konsol.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Det där argumentet är ju rätt meninglöst, då jag antar att du inte menar att en high tier spelare på PC skulle få spö av en high tier spelare på konsol.

varför är det ett meningslöst argument,jag pratar bara om fakta och verkligheten så som jag sett den, och det är inte så att dom spelare jag pratar om tillhör de bästa konsolspelarna heller,
utan det finns ännu fler som är mångt mycket bättre,
sedan beror det ju givetvis på vilket spel,bandesign osv, på banor med mindre ytor osv så blir det jämnt men i spel med stora ytor och mycket camping så tror jag pc spelarna vinner pga den lite högre precisionen som mus ger på långa avstånd

Medlem
Skrivet av roftg:

jag kan säga det att det finns många spelare som skulle äga sönder pc spelare i tex mw:2

Det där argumentet går bara att använda när man handskas med extremfall, självklart kan den bästa 360-spelaren slå den sämsta pc-spelaren, men i 99% av fallen så kommer den som sitter framför PC'n vinna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av roftg:

jag kan säga det att det finns många spelare som skulle äga sönder pc spelare i tex mw:2

Det där argumentet går bara att använda när man handskas med extremfall, självklart kan den bästa 360-spelaren slå den sämsta pc-spelaren, men i 99% av fallen så kommer den som sitter framför PC'n vinna.

jag pratar absolut inte om att den bästa xboxspelaren mot den sämsta pc spelaren, ditt argument är bara löjligt

Medlem

oft: PC > XBOX360, varför tror du annars att vi inte skulle få spela mot de oövervinnerliga XBOX spelarna.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100723/rykte-microsoft-pl...

Medlem

låter bra microsoft! vill inte ha ett wii till

Medlem

Av kommentarerna att dömma så låter PC-spelarna osäkra, på många sätt, likt Bagdad-Bob försvarar de sin femsiffriga investering.
Hardcore för er är att man inte har ett liv utanför datorrummet eller? Att man lägger allt på spela, pengar och tid. Mer än 75% av ens vänner på Facebook kommer från spelvärlden osv.
Tror ni blandat ihop hardcore och spelberoende

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Av kommentarerna att dömma så låter PC-spelarna osäkra, på många sätt, likt Bagdad-Bob försvarar de sin femsiffriga investering.
Hardcore för er är att man inte har ett liv utanför datorrummet eller? Att man lägger allt på spela, pengar och tid. Mer än 75% av ens vänner på Facebook kommer från spelvärlden osv.
Tror ni blandat ihop hardcore och spelberoende

Fanboy much?

Det är allmänt känt att om man vill casualspela så är en konsol nästan det självklara och om man vill satsa lite mer seriöst på sin hobby så är det PC som gäller

Skrivet av roftg:
Skrivet av V1per:
Skrivet av roftg:

jag kan säga det att det finns många spelare som skulle äga sönder pc spelare i tex mw:2

Det där argumentet går bara att använda när man handskas med extremfall, självklart kan den bästa 360-spelaren slå den sämsta pc-spelaren, men i 99% av fallen så kommer den som sitter framför PC'n vinna.

jag pratar absolut inte om att den bästa xboxspelaren mot den sämsta pc spelaren, ditt argument är bara löjligt

Nej, det är verkligen inte löjligt, precisionen man har med mus och tangentbord är långt överlägsen den man får med 360-kontrollen, eller vilken annan konsolkontroll som helst.

Det finns en anledning till att man inte blandar konsollspelare med pc-spelare, det skulle bli alldeles för ojämnt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av V1per:
Skrivet av roftg:

jag kan säga det att det finns många spelare som skulle äga sönder pc spelare i tex mw:2

Det där argumentet går bara att använda när man handskas med extremfall, självklart kan den bästa 360-spelaren slå den sämsta pc-spelaren, men i 99% av fallen så kommer den som sitter framför PC'n vinna.

jag pratar absolut inte om att den bästa xboxspelaren mot den sämsta pc spelaren, ditt argument är bara löjligt

Ok, eftersom du inte har några som helst bevis för att stödja ditt påstående så börjar jag med Shadowrun till PC/360.

Där PC spelare och 360 spelare möter varandra, för att kompensera detta var de tvungna att ge PC ett stort handikapp när man siktar med mer rekyl och utöver detta fick 360 spelarna autoaim som endast kan liknas vid en aimbot. Detta för att ens balansera det någorlunda, dock så gnälldes det fortfarande från 360 spelare hur orättvist det var och gör det säkerligen fortfarande om några spelar det.

Har du några exempel mer än personliga anekdoter? Personer som vunnit Unreal eller Quake turneringar med handkontroll mot mus/tangentbord etc etc?

Medlem

[quote=kaealy]

Skrivet av roftg:

Ok, eftersom du inte har några som helst bevis för att stödja ditt påstående så börjar jag med Shadowrun till PC/360.

Där PC spelare och 360 spelare möter varandra, för att kompensera detta var de tvungna att ge PC ett stort handikapp när man siktar med mer rekyl och utöver detta fick 360 spelarna autoaim som endast kan liknas vid en aimbot. Detta för att ens balansera det någorlunda, dock så gnälldes det fortfarande från 360 spelare hur orättvist det var och gör det säkerligen fortfarande om några spelar det.

Har du några exempel mer än personliga anekdoter? Personer som vunnit Unreal eller Quake turneringar med handkontroll mot mus/tangentbord etc etc?

LoL, jag behöver inga bevis,antingen tror du mig ellr inte,upp till dig,, sen att ta shadowrun som exempel är ganska dåligt, jag skrev ju att det beror på spel och bandesign,, och shadowrun är ett sånt spel med stora ytor åt alla håll,och i ett sådant spel får man givetvis ett övertag om man använder mus, dock så spelade jag och ngra vänner det en del och vann ofta,,men PC spelarna verkade lysa med sin frånvaro i det liret, shadowrun var knappast ett standard fps spel heller.quake och unreal räknar jag oxå till detta då det är mycket hopp och strider både i luften och upp o ner o allt möjligt. ett spel som gears of war är nog ett bättre exempel på när xbox360 spelare skulle äga pc spelare, just pga att det är små ytor och snabbt gameplay,

dock förstår jag inte varför du pratar om quake och unreal+shadowrun det är ju extrema exempel, jag pratade ju främst om call of duty:mw2 vilket är mer ett standard fps där man inte springer runt och hoppar och massa annat löjligt.. påståendet om aimbot stämmer inte, den stödfunktionen är knappt märkbar i shadowrun..har du ens spelat det?

Medlem
Skrivet av V1per:

Nej, det är verkligen inte löjligt, precisionen man har med mus och tangentbord är långt överlägsen den man får med 360-kontrollen, eller vilken annan konsolkontroll som helst.

Det finns en anledning till att man inte blandar konsollspelare med pc-spelare, det skulle bli alldeles för ojämnt.

nej den är inte långt överlägsen

Medlem
Skrivet av icecold:

oft: PC > XBOX360, varför tror du annars att vi inte skulle få spela mot de oövervinnerliga XBOX spelarna.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100723/rykte-microsoft-pl...

att ngn säger sig veta,och speciellt när ngn som uppenbart är pc fanboy säger så, nja jag tar det där med en nypa salt..

Medlem
Skrivet av roftg:

Wall of text

Som sagt du har fortfarande inget annat än personliga anekdoter. Tror diskussionen inte kommer längre än såhär.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av roftg:

Wall of text

Som sagt du har fortfarande inget annat än personliga anekdoter. Tror diskussionen inte kommer längre än såhär.

nej den gör uppenbart inte det,, inte så konstigt när man skriver på fz,, sidan är ju ett ställe för pc fanboys då den har funnits ganska länge,, så fort man skriver ngt om att man skulle kunna göra bättre ifrån sig med en handkontroll så stängs dörren, trångsynt och dåligt tycker jag,, och det kanske är det ni menar med hardcore som jag frågade i min första fråga,, trångsynt och dåligt...

Inaktiv

Tråkigt att se kids här säga att deras PC lirande är hardcore...
En annan har varit med under PCns hela uppgång och jag är ganska säker på att de flesta här inte varit i närheten av lika aktiva PC spelare som en annan.

PC ger precisare styrning med mus och tangentbord än ex. Handkontroll - detta är ett fakta. Handkontroll däremot ger däremot mer känsla i spel mycket tack vare dess feedback.

På PC gäller fortfarande lite av samma dilemma som förr - att en nyare grymmare pc faktiskt ger ett övertag, samt all annan hårdvara som underlättar. Konsol ger därför en bättre plattform för riktig tävlan och där man enklare kan mäta hur duktiga folk är, på PC är detta idag i princip omöjligt då variblerna är på tok för många.

Jag minns när man som andra kis i staden började lira quake timedemo och duke3d med mus - man fick storspö och ta emot skit av en stor skara hardcorespelare som sa att mus skulle man fan inte använda i ett FPS - bara tangentbord. Ni som gnäller över handkontroll idag är inte ett dugg bättre än dessa antimusare....

Man kan inte stoppa utvecklingen!

/Lycka till med att ha mus och tangentbord som input i framtiden - lol

Inaktiv

Kan tillägga att jag än idag lirar det enda riktiga hardcore MMO:et från 2001. Det är på pc men jag önskar att det hade kommit till xbox (kommer tyvärr nog aldrig att hända då det är på tok för hardcore).

rekommenderar folk som säger att det inte e hardcore på konsol att testa steel battalion med den mest hardcore kontrollern någonsin (tyvärr omöjlig att få tag på idag utan att ge en arm och ett ben).

Medlem

Väldigt många fanboys och p12or, synd men inte oväntat.
Kinect blev en stor sucée, bådfe bland casuals och hardcore, dock kan rörelsekänsliga kontroller aldrig konkurrera med "vanliga", på samma sätt som en mobil inte ersätter en konsol, eller PC.
ÄR något hardcore idag, så borde det vara konsol, på PC släpptes senaste hardcore-titeln för länge sedan (CS) medan konsol har spel som ex. Halo, som är grunden för Major League Gaming. Visst, finns en hel del Wii-tjoller, men PCs storsäljare WoW och Sims är inte ett dugg bättre
Hoppas bara MS verkligen minns vilka som köpt deras konsol de senatse 5 åren, gamsla PC-hardcores som klarar utmaningen, och vill ha nya roliga spel. Portar passar på sekundära plattformer och för casuals

Feel my sacrsam, fanboys, and go up in flames, lols

Medlem

är själv konsol spelare och jag tycker det är svårt att hitta hardcore spel ( bara op:fp än så länge) men det löser man med högre svårighets grad dessutom så kanske consol är lika med casual, det gäller növändigtvis inte spelarna


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Äsch.. Gör bara trams till krysslådan så vi PC-spelare kan få ha de vettiga titlarna i fred..

Medlem

Jag skulle säga att Xbox-spelare är mer "hardcore" än PS3-spelare, vilka i sin tur är mer så än Wii-spelare. Att PC-spelare blir upprörda över den indelningen är för mig obegripligt.

12
Skriv svar