Föredrar världens förstörelse

Medlem
Föredrar världens förstörelse

, framför en skråma på fingret i skrivande stund. Jag är inte död. Jag lever än. Har inte bloggat på 127 år, för att jag pluggar till en vansinnestenta i filosofi. Du vet, en sådan som gör att livet inte är värt att leva.

Jag återkommer om ett tag. But i’ll be back!

[ia=24406; large]

#blogg

Föredrar världens förstörelse

Om jag fick lådan med den röda knappen, du vet, den som smäller alla A-bombs med en knapptryckning. En vanlig dag skulle jag överväga djupt varför jag skulle vara frestad att frambringa apokalypsen.
Men hade det varit i tenta tider hade jag flugit på den knappen i ett löpande språng tvärs över en fotbolls plan med handen utsträckt redo to end it all.

Det finns inget på denna jord som frambringar sån ångest som tentor, men filosofin med tentor bevisar bara att en tenta är lika nödvändigt som munsår i en citron smaskar tävling.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Så sant, så sant! Mina första universitetsstudier, och man har redan fått erfara orättade uppgifter, lärare som inte svarar och kurslitteratur som är lika opedagogisk som när en stum försöker föreläsa om retorik.

Nästa fredag, ska det lämnas in. Hoppas hoppas, jag får G, för då får jag CSN. CSN vill man ha.

1
Skriv svar