Trailern på Dragon Age II:s första DLC

Robot
Trailern på Dragon Age II:s första DLC

Dragon Age II släpps inte förrän den 11 mars men redan nu kan vi avslöja spelets första riktigt stora DLC. Det här är The Exiled Prince.

#dragon-age-ii


Medlem
Trailern på Dragon Age II:s första DLC

dragon age II var så jävla bra, på tiden att de släpper dlc!
vänta lite...

Medlem

Grafiken ser... gammal ut. Aja är fortfarande taggad inför detta spel

Inaktiv

Hatar företag som planerar in DLC.

DLC borde planeras ut senare om folket vill ha.

Medlem

Ea Games, vad förväntar ni er?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem
Skrivet av Kharif:

Hatar företag som planerar in DLC.

DLC borde planeras ut senare om folket vill ha.

Varför..?

Dem tvingar dig inte att köpa DLC'n, du får den gratis om du förhandsbokar eller så köper du den efteråt om du vill ha den.

Dem har säkerligen en grupp som inte pysslar med riktiga spelet utan bara sitter med DLC och liknande, och dem måste ju också ha nåt att göra


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När spelen inte drar in tillräckligt med tanke på investerat kapital och produktions tid är jag inte det minsta förvånad att detta är framtiden. Det går helt enkelt inte att försvara att spel som farm vill drar in långt mer, eller en mans produktioner så som minecraft, touhou etc.

Skribent

Löjligt att planera DLC innan spelet ens är släppt. Ytterligare ett steg mot att släppa halvfärdiga spel och tvinga oss betala flera gånger för samma spel. Har jag inte läst om något företag som ansåg det va en bra idé förresten? Ubisoft? EA?

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Kharif:

Hatar företag som planerar in DLC.

DLC borde planeras ut senare om folket vill ha.

Varför..?

Dem tvingar dig inte att köpa DLC'n, du får den gratis om du förhandsbokar eller så köper du den efteråt om du vill ha den.

Dem har säkerligen en grupp som inte pysslar med riktiga spelet utan bara sitter med DLC och liknande, och dem måste ju också ha nåt att göra

Håller delvis med, delvis inte. Är det GRATIS DLC på release är jag helt okej med det, fast kostar det tycker jag det är löjligt ifall spelet går till fullpris. Betalar jag t.ex 600~700kr för ett spel, som det kostar på konsol, tycker jag inte att jag ska behöva betala ytterligare 100~200 för ett DLC. Jag ser DLC som något som sagt, ska formas efter vad communityn vill ha, eller vad skaparna senare vill berätta mer om. Ifall det finns luckor. Planerad DLC, INNAN release, som de t.om kan visa upp, känns lite lagom krystat...

...ungefär som Sims och alla dess expansions.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Kharif:

Hatar företag som planerar in DLC.

DLC borde planeras ut senare om folket vill ha.

Varför..?

Dem tvingar dig inte att köpa DLC'n, du får den gratis om du förhandsbokar eller så köper du den efteråt om du vill ha den.

Dem har säkerligen en grupp som inte pysslar med riktiga spelet utan bara sitter med DLC och liknande, och dem måste ju också ha nåt att göra

Det sura med DLC som utannonseras före det att själva spelet har släppts är att det många gånger kunde ha ingått från start.

AW8
Medlem

Va, utannonserar de ett DLC innan spelet släpps?

Älskar att allt fått undertexter, även när det är omöjligt att missa i själva videon i slutet.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Anledningen till att DLC nu för tiden utannonseras innan spelet har släppts är för att många spelföretag hinner inte få in allting i release versionen av spelet och kan därmed släppa det i tid. Spel går inte guld och trycks på skivor dagen innan spelets release, utan det kan vara så mycket som 3-4 månader innan spelets release.

Under den här tiden kan man fortsätta producera material, men många gör det inte eftersom skivan är redan iväg. Med DLC så kan man använda material som klippts ut, inte hunnit bli färdigt eller bara rentav göra nytt under dessa månader och släppa det med spelet genom nedladdning.

Det är en briljant lösning på ett problem som ofta irriterar spelutvecklare. Det kan säkert också finnas saker som utvecklare med mening har klippt ut för att släppa som DLC, men personligen tror jag att Bioware har godare planer.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Anledningen till att DLC nu för tiden utannonseras innan spelet har släppts är för att många spelföretag hinner inte få in allting i release versionen av spelet och kan därmed släppa det i tid. Spel går inte guld och trycks på skivor dagen innan spelets release, utan det kan vara så mycket som 3-4 månader innan spelets release.

Under den här tiden kan man fortsätta producera material, men många gör det inte eftersom skivan är redan iväg. Med DLC så kan man använda material som klippts ut, inte hunnit bli färdigt eller bara rentav göra nytt under dessa månader och släppa det med spelet genom nedladdning.

Det är en briljant lösning på ett problem som ofta irriterar spelutvecklare. Det kan säkert också finnas saker som utvecklare med mening har klippt ut för att släppa som DLC, men personligen tror jag att Bioware har godare planer.

Ja det låter ju bra och allt, men det förklarar dock inte varför de vill ta 50kr extra för det materialet när spelet ändå hamnar på fullpris.

Medlem

Jag tycker de borde jobba mer med spelet som helhet, istället för massor med tillägg på sidan om.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Men skämtar de.... DLC innan spelet ens är ute?
Dessutom så är grafiken numera ett skämt... Till och med deras egna Mass Effect 2 är ju snyggare än det här, för att inte tala om The Witcher 2

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Men skämtar de.... DLC innan spelet ens är ute?
Dessutom så är grafiken numera ett skämt... Till och med deras egna Mass Effect 2 är ju snyggare Än det här, för att inte tala om The Witcher 2

Är gratis för de som förbokar spelet innan den 11 januari och då får Signature Edition.

Läser någon nyheten eller bara artiklen blir så trött. Förresten är det väl inte ens samma team på bioware som gör mass effet


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Herregud vad gnäll, ska ni gnälla om DLC som visas upp innan spelet släpps så kan ni väl i alla fall styrka det med en anledning...

Det finns bra förklaringar till varför dem gör som dem gör och ni behöver inte betala extra för det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Men skämtar de.... DLC innan spelet ens är ute?
Dessutom så är grafiken numera ett skämt... Till och med deras egna Mass Effect 2 är ju snyggare än det här, för att inte tala om The Witcher 2

"till och med" ? Okej.. Vad jämför du med?

Industrin vill tjäna pengar. Dom gör inte spel för att det är kul, utvecklarna gör det, får man anta, med viss passion. Men de har knappast mycket att säga till om gällande pengar fiskandet.

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av MaXMC:

Men skämtar de.... DLC innan spelet ens är ute?
Dessutom så är grafiken numera ett skämt... Till och med deras egna Mass Effect 2 är ju snyggare Än det här, för att inte tala om The Witcher 2

Är gratis för de som förbokar spelet innan den 11 januari och då får Signature Edition.

Läser någon nyheten eller bara artiklen blir så trött. Förresten är det väl inte ens samma team på bioware som gör mass effet

Då tyckte jag det var bättre som det var till ettan,
att man fick med DLC:et när man köpte spelet nytt.

Varför ska jag ge dem pengar redan nu...

Att det inte är samma team har väl ingenting med saken att göra... Bethesda och Obsidian Entertainment är ju inte ens samma företag och de har ändå använt samma motor för ett "RPG".

Man kan tycka att de borde sammarbeta lite mellan de olika grupperna inom företaget så att de kan göra en motor som klarar båda spelen istället....

Hoppas de har mer än en textur för blodsplatter i Dragon Age 2.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av klossen:
Skrivet av MaXMC:

Men skämtar de.... DLC innan spelet ens är ute?
Dessutom så är grafiken numera ett skämt... Till och med deras egna Mass Effect 2 är ju snyggare Än det här, för att inte tala om The Witcher 2

Är gratis för de som förbokar spelet innan den 11 januari och då får Signature Edition.

Läser någon nyheten eller bara artiklen blir så trött. Förresten är det väl inte ens samma team på bioware som gör mass effet

Då tyckte jag det var bättre som det var till ettan,
att man fick med DLC:et när man köpte spelet nytt.

Varför ska jag ge dem pengar redan nu...

Att det inte är samma team har väl ingenting med saken att göra... Bethesda och Obsidian Entertainment är ju inte ens samma företag och de har ändå använt samma motor för ett "RPG".

Man kan tycka att de borde sammarbeta lite mellan de olika grupperna inom företaget så att de kan göra en motor som klarar båda spelen istället....

Hoppas de har mer än en textur för blodsplatter i Dragon Age 2.

Var Ju exakt så här i ettan och mass effect 2 i alla fall vad jag läste innan spelen kom ut.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Moderator | Testpilot

Är folk här rent av bombade? Ni verkar ju tro att ni ska betala för denna DLC om ni redan har förbokat så ni får Signature Edition? Behöver ni det? Nej, och nu vet jag faktiskt inte något spel som tekniskt sätt varit mindre pågrund av att en mass DLC har släppts. Klagar ni på att dom fixade dlcs till Dragon age som i sin helhet är ett stort spel ändå? Eller möjligen Gratis dlcet till Mass effect man fick med? Skulle det varit med sen release?

Herregud.. Tycker bara DLC är en kul grej för att plocka upp spelet igen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

hunden var ute pissa i skogen sen kom felix och sköt in i taket


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Blä, DLC. Har köpt DLC själv och det kommer nog inte att hända i framtiden heller... :/

Medlem

fyfan, detta är nog det värsta ett företag kan göra. Jag antar att det är EA som har bestämt detta men ändå lixom... och btw, grafiken ser ju förjävlig ut

Medlem

Varför ses det som en negativ sak att de släpper flera äventyr som man kan sysselsätta sig med när man har klarat huvudäventyret. Att kunna fortsätta i en värld som öppnar upp sig efterhand och som väcker ens intresse till en låg kostnad är väl en bra sak.
Det är ingen som tvingar till köp, så griniga kan sluta att lipa.

Medlem
Skrivet av pewpew:

fyfan, detta är nog det värsta ett företag kan göra. Jag antar att det är EA som har bestämt detta men ändå lixom... oc snyfgh btw, grafiken ser ju förjävlig ut

Om du förbokat ska du inte klaga eftersom det ingår utan extra kostnad jämförde med andra spel är ju samma pris som de. Och EA har sen länge infört detta för alla deras spel. Grafiken håller jag med dock ettan var snyggare mass effect 1 är snyggare vilket kom tidigare.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Förstår inte vad folk klagar på, Bioware ger oss gratis extramaterial och då börjar folk hata dem...

Gnällspikar utan något annat att göra än att klaga, antar jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Varför inte försöka göra ett stort och komplett spel ifrån början och sen börja göra och sälja DLC senare?

Medlem
Skrivet av V1per:

Förstår inte vad folk klagar på, Bioware ger oss gratis extramaterial och då börjar folk hata dem...

Gnällspikar utan något annat att göra än att klaga, antar jag.

Snarast tvärt om, det gäller att tänka efter lite. DE gör ett komplett spel, stryker en del och släpper som "DLC".
Om du är en "duktig kund" och förhandsbokar, så du betalar fullpris och slipper ev. kampanjer och negativa recensioner, får du all DLC.
Är du en "stygg kund" som kanske köper det lite efter release, vill läsa recensioner och liknande får du gott betala extra för att kunan spela hela spelet. På vilket sätt tjänar du på det? *facepalm*

EA och de stora företagen lyckas ju grymt bra med idén "mindre innehåll, samma pris". De tvingar dig att förhandsboka, gärna en dyrare utgåva, och ger sedan en del av spelet som "gratis belöning".
Det värsta är väl att folk går på det, och ännu värre tycker det är bra?
Man börjar undra vad det är med "gamers" idag, förr fick man iaf hela spelet oavsett när man köpte det. Dessa casuals sprider sig fortare än beräknat...

12
Skriv svar