Känd regissör: "WoW-filmen blir en vändpunkt"

Robot
Känd regissör: "WoW-filmen blir en vändpunkt"

Den prisbelönte regissören Duncan Jones tror att Sam Raimi med sin World of Warcraft-film kan förändra sättet vi ser på filmer baserade på spel.

#world-of-warcraft


Ambassadör
League of Legends
Känd regissör: "WoW-filmen blir en vändpunkt"

Jag känner fortfarande en viss skepsis inför detta projekt. Fast bara det att Uwe Boll inte är med så är det ett bra steg för spelfilms industrin.

Men dem har väl pengarna till att lyckas i alla fall

Medlem

Jo har man mycket förståelse för en story i ett spel o kan lägga ner mycket omsorg och skapa en film så vore det inte så mycket till ett problem. Längtar till att få se lite bilder utav filmen framöver

Medlem

Hatar sånt här snack, slutar nästan alltid med besvikelse iaf !:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tror? Nja.
Men hoppas? Absolut!

Medlem

Sam Raimi? Du skämtar, han regisserar döds sköna filmer/serier, kolla bara på Xena och så har jag för mig Spartacus: Blood & Sand båda väldigt sköna serier och en film som jag tänkte på, Evil Dead

Medlem

nej inte sam raimi.. visst är hans serie Xena: the princess warrior jävligt bra och hans humor han projekterar i serien underbar, men spiderman serien SÖG

Och jag tror inte hans STIL kommer passa in i en film om WoW.. man kan bara hoppas på det bästa, jag hoppas verkligen dem tar till sig LOREn och historien som fanns i tidigare spel med, det är ju det som gör hela warcraft universiumet bra

*varning för stavningsfel, hade bråttom*


signatur

Suup homie

Medlem
Citat:

Duncan Jones [...] tror att den kommande World of Warcraft-filmen kommer att bli en vändpunkt för filmer som baseras på spel.

Det kommer alltså att bli sämre hädanefter... Nåväl, det var kul så länge det varade. Vi har ju ändå haft en massa bra filmer som är baserade på spel.

Observera ironin...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Skulle inte ens ge filmen en chans om jag så fick en miljon kronor. Bara att det är World Of Warcraft får mig att vilja spy galla och sedan kleta in mig i det liksom... Och vad är det för jävla über-tards som påstår att Xena är något bra? Ibland känner man verkligen för att hudflå människor.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Och vad är det för jävla über-tards som påstår att Xena är något bra? Ibland känner man verkligen för att hudflå människor.

Xena ÄR bra

OnT: En WoW-film, nej tack. En film om riktiga Warcraft, ja tack!

Dessvärre kommer filmen bli helt värdelös pga namnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det finns ju hur mycket lore som helst att bygga på och jag hoppas att det blir något bra men antar att det blir ännu en film om människor/dvärgar eller tomtar som ska besegra den onda onda sidan....

Ish
Medlem

Bara det inte bilr ett "cash cow" projekt. Är varan fan eller hater av warcraft eller wow, men vi får se vad som händer


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Borde vara en serie istället för en film.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag gillar inte wow, är inte speciellt förtjust i warcraft heller, men om filmen inte total floppar kommer jag definitivt gå och se den! Lär ju vara en grym CG rulle, typ av samma anledning jag gick å såg Avatar, inte fan var det för handlingens skull.

Medlem

Mitt stora problem med filmen är att det ska vara riktiga skådespelare i den, hade varit mycket bättre med en helt datoranimerad långa jävla episk blizzard cinematic!


signatur

Xd

Medlem

Que? Hoppas det blir som de gamla turtles filmerna, feta kostymer o grym action.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

En enda lång cinemati hade varit episkt. Fast då skall den vara gjord av Blizzard och inte någon storregisör.

Jag har ett antal frågor till folk som dels säger att Spiderman är en kass film; är inte det den en av de största grossing-filmen genom tiderna efter Avatar? det säger i mina ögon en hel del.
Att World of Warcraft skall vara dåligt är väll också en smaksak, det är ju trots allt den mest framgångsrika MMO-serien genom tiderna.
Nu är det väll bara att lägga ihop 1+1, Regisören + den framgångsrika serien, det kan väll bara bli en succé såvida det inte blir en totalflopp av någon oförutsägbar anledning.

Håll era personliga agg mot en viss spelserie bara för ni är av en annan åsikt för en själva och njut av en film som många förhoppningsvis kommer tt gilla. Till exempel gillar inte alla LOTR och Gudfadern men inte fan trollar folk för det.

Medlem

En film om Arthas Menethil vill jag se! Men helst i Blizzards mästerliga 3D cinematics... Men det lär aldrig hända.

Sen vill jag ha en Mass Effect film!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag skulle tro att det är lättare att göra en film om ett sådant här spel. Det är mycket svårare att göra en cool och bra film om t.ex Hitman (filmen suger enligt mig). Bara det nu inte går och blir en "sagan om ringen" film.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Mitt stora problem med filmen är att det ska vara riktiga skådespelare i den, hade varit mycket bättre med en helt datoranimerad långa jävla episk blizzard cinematic!

Så jävla rätt! Skulle bli mycke bättre tror jag

Inaktiv

Jag gav i princip upp förhoppningarna på filmen så fort dom gick ut med att det inte blir en helt animerad film.

Jag väntar tills filmen ligger och guppar i piratbukten.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Som jag förstått det kommer ju filmen att byggas utifrån warcraft-loren och då finns ju alla möjligheter att det faktiskt blir en fantastisk film i klass med Sagan om Ringen.
Om inte annat skulle jag bli långt ifrån ledsen om det var ett estetiskt under likt Avatar vilket det definitivt har potentialen till.

Sam Raimi är en duktig regissör så det är bara att hålla tummarna

Medlem

Borde definitivt finnas en hel del story att bygga upp filmen med så rätt folk osv så bör det kunna bli något bra


signatur
Medlem

Längtar sp man spricker!!

Medlem
Skrivet av Skalmeister:

En enda lång cinemati hade varit episkt. Fast då skall den vara gjord av Blizzard och inte någon storregisör.

Jag har ett antal frågor till folk som dels säger att Spiderman är en kass film; är inte det den en av de största grossing-filmen genom tiderna efter Avatar? det säger i mina ögon en hel del.
Att World of Warcraft skall vara dåligt är väll också en smaksak, det är ju trots allt den mest framgångsrika MMO-serien genom tiderna.
Nu är det väll bara att lägga ihop 1+1, Regisören + den framgångsrika serien, det kan väll bara bli en succé såvida det inte blir en totalflopp av någon oförutsägbar anledning.

Håll era personliga agg mot en viss spelserie bara för ni är av en annan åsikt för en själva och njut av en film som många förhoppningsvis kommer tt gilla. Till exempel gillar inte alla LOTR och Gudfadern men inte fan trollar folk för det.

Skulle hellre se att folk skriver som de tycker oavsett om det är positivt eller negativt för att öka diskussionen om ämnet. Alla som skriver negativa saker är inte troll.

Att spiderman skulle vara bra bara för att den sugit in mycket pengar är skrattretande. Enligt wikipedia ligger spiderman 26 i världsranking efter storfilmer som Titanic och Gone with the Wind. Tydligen skitbra filmer eftersom de dragit in mest.

"On a worldwide basis, Avatar ranks third after adjusting for inflation, behind Gone with the Wind and Titanic,[193] although some reports place it ahead of Titanic.[194]"

Avatar är ett exempel på skitfilm som går bra i pengar tack vara ny teknik. Hade Avatar inte haft 3D hade skiten inte dragit in en tiondel av pengarna.

Fast för att hålla mig till ämnet om Wow film så tror jag att det blir svårt att hitta en handling som fungerar.

Medlem
Skrivet av Remus:

En film om Arthas Menethil vill jag se! Men helst i Blizzards mästerliga 3D cinematics... Men det lär aldrig hända.

Sen vill jag ha en Mass Effect film!!!

Är på gång tycker dock mass effect är som en film jag hoppas Joker kommer spelas av seth green som gör rösten i spelet också

ontopic vet inte vad jag tycker om wow kommer nog se den och bli besviken


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Izuel:

Att spiderman skulle vara bra bara för att den sugit in mycket pengar är skrattretande. Enligt wikipedia ligger spiderman 26 i världsranking efter storfilmer som Titanic och Gone with the Wind. Tydligen skitbra filmer eftersom de dragit in mest.

"On a worldwide basis, Avatar ranks third after adjusting for inflation, behind Gone with the Wind and Titanic,[193] although some reports place it ahead of Titanic.[194]"

Avatar är ett exempel på skitfilm som går bra i pengar tack vara ny teknik. Hade Avatar inte haft 3D hade skiten inte dragit in en tiondel av pengarna.

Fast för att hålla mig till ämnet om Wow film så tror jag att det blir svårt att hitta en handling som fungerar.

Jag vet inte om du är sarkastisk eller inte där i början, skulle titanic och gone with the wind inte vara bra filmer?

Och att avatar inte skulle dragit in lika mycket pengar utan 3D är bara dina egna spekulationer, sluta med sånt struntprat


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Citat:

Skulle hellre se att folk skriver som de tycker oavsett om det är positivt eller negativt för att öka diskussionen om ämnet. Alla som skriver ativa saker är inte troll.

Att spiderman skulle vara bra bara för att den sugit in mycket pengar är skrattretande. Enligt wikipedia ligger spiderman 26 i världsranking efter storfilmer som Titanic och Gone with the Wind. Tydligen skitbra filmer eftersom de dragit in mest.

"On a worldwide basis, Avatar ranks third after adjusting for inflation, behind Gone with the Wind and Titanic,[193] although some reports place it ahead of Titanic.[194]"

Avatar är ett exempel på skitfilm som går bra i pengar tack vara ny teknik. Hade Avatar inte haft 3D hade skiten inte dragit in en tiondel av pengarna.

Fast för att hålla mig till ämnet om Wow film så tror jag att det blir svårt att hitta en handling som fungerar.

För mig har alltid kvittot på en lyckad film varit att den dragit in pengar, beroende på genre såklart. Är inte hela poängen med att göra en film att göra den sevärd och i sin tur dra in pengar för detta? Faktumet att Avatar skulle dragit in pengar på grund av sina 3D effekter är väll inte direkt fakta men i alla fall en kvalificerad gissning och det är väll självklart att det är bra då, jag tror inte varje regissör hade klarat av att göra en 3D film så spektakulär som Avatar är. Jag gillar inte handlingen/filmen personligen men jag är ödmjuk nog att kunna erkänna att det faktiskt är en riktigt bra film.

Angående att det skulle vara svårt att göra en WoW-film är väll självklart, men med den inställningen är alla filmer svåra att göra. Personligen tror jag att det kan bli en riktigt bra film eftersom regissören har så sjukt mycket material att gå på. Det handlar bara om att hantera detta material bäst och det verkar som denna regissören kan det.

Medlem

fattas bara att dom gör en wow porrfilm till alla småglin som spelar wow. Goblin + wolfen = Undead = mer klirr i kassan

Medlem

Nog kan det här bli bra.

12
Skriv svar