8 miljoner Kinect ändrar inte Microsofts hardcore-fokus

Medlem
Skrivet av anon_81726:

/Lycka till med att ha mus och tangentbord som input i framtiden - lol

Mus och tangentbord kommer finnas kvar bra mycket längre än till exempel xbox360's handkontroll, det är ju nåt du kan vara säker på

Skrivet av roftg:

nej den är inte långt överlägsen

Jo, det är den faktiskt

Skrivet av roftg:

LoL, jag behöver inga bevis,antingen tror du mig ellr inte,upp till dig

ett spel som gears of war är nog ett bättre exempel på när xbox360 spelare skulle äga pc spelare, just pga att det är små ytor och snabbt gameplay,

jag pratade ju främst om call of duty:mw2 vilket är mer ett standard fps där man inte springer runt och hoppar och massa annat löjligt..

Finns det någon anledning till att xbox-spelare skulle äga pc-spelare i GoW eller i MW2?

PC-spelare har fortfarande den överlägset bästa kontrollen, man kan helt enkelt göra mycket mer, mycket snabbare med mus och tangentbord.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

ni är ju för helvete idioter, det är ju helt uppenbart att mus/tagentbord är överlägsna och sedan försöker ändra topic som att mw2 ska vara mera hardcore än quake, med TANKE på att quake så måste du lära dig bunny jump/ när items spawna / framförallt när du ska hoppa detta kan ta 1-3 år att lära sig sedan kan du kalla dig själv för hardcore gamer

Inaktiv

Fan vad skönt! Alla fanboys sa att Kinect skulle faila. Bara för att kostade för mycket och att det var skit.

Folk köper det och det är roligt. Vem bryr sig vad som är hardcore eller inte? Jag spelar mina spel för att det är roligt inte för att bli bäst.

Medlem

Verkar som folk inte har hängt med utvecklingen... sök efter mot på Google så får ni se några "casual" spelare. Men allvarligt hela disskusionen är helt onödig som tex xbox vs ps3, man spelar på den man tycker är roligast och som man själv tycker är bäst.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Menade mlg som är spel ligan i usa eftersom där har konster slagit igenom och usa är ju först med mkt


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Hur definieras en hardcore gamer? Är det en person som nöter ett enda spel sjukt mycket och lär sig det utan och innan? Kan man vara harcore spelare av angry birds eller farmville? Om nej, varför inte? Eller är man hardcore spelare om man köper och nöter igenom ett stort antal blandade speltitlar varje månad? Är det hur svåra spelen är att lära sig som räknas? Eller hur stor skillnad det är mellan proffs och nybörjare?

Sist men inte minst, vilka spel spelar alla hardcore pc spelare här? Seriösa svar tack, jag är verkligen nyfiken.

Medlem
Skrivet av elimsen:

Hur definieras en hardcore gamer? Är det en person som nöter ett enda spel sjukt mycket och lär sig det utan och innan? Kan man vara harcore spelare av angry birds eller farmville? Om nej, varför inte? Eller är man hardcore spelare om man köper och nöter igenom ett stort antal blandade speltitlar varje månad? Är det hur svåra spelen är att lära sig som räknas? Eller hur stor skillnad det är mellan proffs och nybörjare?

Sist men inte minst, vilka spel spelar alla hardcore pc spelare här? Seriösa svar tack, jag är verkligen nyfiken.

Jag är en inbiten pc spelare sen 1996 och på den tiden gällde bara Quake o sen qw. Detta spelade jag till 2001. Under denna tid spelade jag igenomsnitt Q1 6-8 timmar om dagen. Det är för mig väldigt hardcore. Detsamma gjorde jag med Q3 och fasade ur QW till förmån för Q3 och spelat lika mkt och under lika många år. Lika mkt "hardcore" är det dock för mig att ha spelat Fight Night på både X-box O 360:in och fight night "den nya som kommer nu 2011 vad den nu heter" kommer att spelas mkt. Forza serien på 360. massor av nedlagda timmar, top spin etc etc. Det bästa med krysslådan är att det gett mig helt andra spel att spela på med en fantastisk handkontroll som gjord för att spöa skiten ur en virtuell boxningsmotståndare. För att inte parata om Guitar Hero o Rockband, har provat lira det på pc= ett stort skämt(PS3 suger rätt fett den med på GH & Wii....hehehe.) jaja bitcha inte på mig att tjofräs 3 e bättre på Wii o Ps3 för det är säkert så. I min mening är hardcore när du reser dig från massorna, spöar skiten ur alla du träffar irl, kickar de flestas rumpor online och i allmänhet är jä***gt bra på det du gör. Sen om det är angry birds, Gow Bow Pow snow och whatever på whatever konsol, pc, telefon samt etc, spelar mindre roll. Man är dock inte hardcore bara för man spelar ett spel 15 timmar om dan o ändå för spö av min döda mormor, då e man bara en hängiven entusiast Ha det.

Medlem

Alltid samma tjat mellan PC spelare och Konsol lirare.. Klart det finns hardcore spelare som spelar konsol.
Jag är en av dom. Har spelat mycket PC men slutat för jag inte orkar med datorn när jag är hemma (jobbar med it)
Som bevis vill jag se vilken facebook spelade casual fjant som lirar igenom mega man 10 eller demons souls. Två enkla exempel, men det finns många spel med krav på en no-lifer. En mer tragisk är om man kollar high-scores på vissa xbla spel, exempel Joust.
Eller för dom som vet vem Angry video game nerd är, är han inte hardcore så vet jag inte vad.

Medlem

SPEL är SPEL oavsett om man tillägger ordet hardcore eller inte. Löjligt.

Inaktiv

Det är fantastiskt och förbryllande att se hur så många människor anser att deras sätt att spela spel är det rätta sättet. Det är samma sak som att en musiker skulle påstå att hans instrument är det bästa och att alla borde spela samma instrument som han gör. Ett intresse skapar man för sin egen skull och inte för att några nördar på ether-linan ska klappa en på axeln och säga att man är en av dem.

Alla lägger ner olika mycket tid och möda på sitt intresse och man kan väl vara "hardcore frimärkessamlare" också om man vill det. Att underminera någons intresseval är båda patetiskt och respektlöst.

Inaktiv

Jag har iallafall achievementen "Mine is the superior platform"

12
Skriv svar