Det här kräver Dragon Age II

Robot
Det här kräver Dragon Age II

Dags att uppgradera burken? Det här är systemkraven för nästa del i rollspelsserien.

#bioware, #dragon-age-ii


Moderator | Testpilot
Det här kräver Dragon Age II

Pallar man crysis så pallar man detta (Y)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Härligt att fler och fler spel kommer med DX11!

Medlem

dax att fixa ett dx11 kort verkar de som

Medlem

Gött att man har ett 5850 som räcker än då :P, samt att man har bättre propp än vad som rekommenderas.

Medlem

kommer väl gå an. har det som rekommenderas, men inte bättre.

ångrar väl litegrann nu att man inte köpte en bättre dator när man väl var igång, det var så nyligen.

Medlem

Crap. Har inte den trekärniga processorn... hoppas min AMD Athlon 250 duger...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ser lovande ut, visuellt iallafall!

Medlem

hmm kortet klarade sig precis då (5850) medans resten av burken kör över kraven xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Verkar ju klara sig, det här...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

hmm kortet klarade sig precis då (5850) medans resten av burken kör över kraven xD

Kortet klarar sig knappast enbart "precis".

Rekommenderade systemkrav ska reflektera kraven för vad man bör ha för att få bästa spelupplevelsen.

Minimala för att kunna spela, där har vi "precis" klarat sig.

Medlem

ligger på gränsen med CPU på recommended och DirectX 11 (Har GTS450 >.<), även RAM ska uppgraderas snarast :S

Medlem

*gäsp*
Jodå... inget nytt på datorfronten. Min dator för 1500kr fixar de rekommenderade intställningarna. -___- Bra antar jag men... ja...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Haha, behöver man inte internet för att få ta del av spelet?

Medlem
Skrivet av Proximately:

*gäsp*
Jodå... inget nytt på datorfronten. Min dator för 1500kr fixar de rekommenderade intställningarna. -___- Bra antar jag men... ja...

1500 i nypris? inte en chans.

OnT: himla tråkiga systemkrav.. Kunde allt varit lite högre nu när det är 2011...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förstår inte varför du vill ha högre systemkrav, det är ju bättre att man slipper tvingas uppgradera så förbaskat ofta, det har varit bra nu de senaste åren då det inte blivit ett lika stort krav på hårdvara som innan.

Notera bara för att spelen inte får så högt systemkrav betyder det inte att man kan lägga till mer saker som man kan ställa in ifall man just nu har systemet för att spela dem! Låga systemkrav är bra och jag hoppas de fortsätter med denna trend.

Medlem

Att utvecklingen inte har samma framfart på grafikfronten är antagligen på grund av dem gamla konsollerna. De flesta spelutvecklare fokuserar på flera plattformar. Man tycker att de borde fokusera grafiken på den starkaste plattformen och efteråt skala ner grafiken till andra istället för att skapa grunden för alla.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Förstår inte varför du vill ha högre systemkrav, det är ju bättre att man slipper tvingas uppgradera så förbaskat ofta, det har varit bra nu de senaste åren då det inte blivit ett lika stort krav på hårdvara som innan.

Notera bara för att spelen inte får så högt systemkrav betyder det inte att man kan lägga till mer saker som man kan ställa in ifall man just nu har systemet för att spela dem! Låga systemkrav är bra och jag hoppas de fortsätter med denna trend.

Ju högre systemkrav destu mer ögongodis.

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:
Skrivet av MugiMugi:

Förstår inte varför du vill ha högre systemkrav, det är ju bättre att man slipper tvingas uppgradera så förbaskat ofta, det har varit bra nu de senaste åren då det inte blivit ett lika stort krav på hårdvara som innan.

Notera bara för att spelen inte får så högt systemkrav betyder det inte att man kan lägga till mer saker som man kan ställa in ifall man just nu har systemet för att spela dem! Låga systemkrav är bra och jag hoppas de fortsätter med denna trend.

Ju högre systemkrav destu mer ögongodis.

Låga systemkrav kan ju iof betyda väloptimerat spel...

Medlem
Medlem
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av cat_fish_1:
Skrivet av MugiMugi:

Förstår inte varför du vill ha högre systemkrav, det är ju bättre att man slipper tvingas uppgradera så förbaskat ofta, det har varit bra nu de senaste åren då det inte blivit ett lika stort krav på hårdvara som innan.

Notera bara för att spelen inte får så högt systemkrav betyder det inte att man kan lägga till mer saker som man kan ställa in ifall man just nu har systemet för att spela dem! Låga systemkrav är bra och jag hoppas de fortsätter med denna trend.

Ju högre systemkrav destu mer ögongodis.

Låga systemkrav kan ju iof betyda väloptimerat spel...

Sant, men även om de är väl optimerat så blir upplösningen högre i moderna spel och då krävs mer vRAM och starkare komponenter för att hantera höga upplösningar.

så även om sytem kraven blir höga så kan spelet vara väl optimerat.:up:

Medlem

Jag hoppas bara att de höga systemkraven väger upp för ett bra spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

dmn
Medlem
Skrivet av magma:

Jag hoppas bara att de höga systemkraven väger upp för ett bra spel.

Höga? Skämtar du eller, flera år gammal processor är väl inte högt krav.

Medlem

Hmm... tror att jag just kom på att jobbet kräver att jag uppgraderar datorn... får berätta för frugan ikväll


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Hmm... tror att jag just kom på att jobbet kräver att jag uppgraderar datorn... får berätta för frugan ikväll


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av magma:

Jag hoppas bara att de höga systemkraven väger upp för ett bra spel.

Höga? Skämtar du eller, flera år gammal processor är väl inte högt krav.

Ursäkta. Jag skrev fel i farten. Skrev fel. Menade de rekommenderade systemkraven. Ska bli intressant hur pass många "delar" av spelet som är dx11-baserade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det är konsolernas fel allting ...

Kolla förut brukade detta antigen släppas med eller släppas som bonus packs ...

(unreal tournament bonus map packs anyone ?)
half life med Team fortress classic ?

Medlem

lättvikt


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Meh.... Ge mig Mass Effect 3 istället. =/


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Själv tror jag d e marknaden som styr om många skulle köpa nytt till sina pcs varge år så skulle d ju va lönsamt å göra spel som krävde mer!? Men jag tror att dom flesta inte spelar så mycket spel på sina pcs å spec inte dom senaste som kräver mycket. Eftersom man vid d här laget har lärt sig att klarar datorn system kraven så är d endå stor risk att d e nått som strular å spelet blir kasst. Vågar inte köpa spel som min dator ska kunna klara längre(länge sen) pågrund av d. För mej är d vicktigare att ha råd med mycket spel efftersom jag köper minst ett i månaden oftast flera. Men men förstår ju att d måste va sugit att inte spelen ser bättre ut när man har en maxad dator som man vet klarar mer. Jag tycker endå att d e fel å skylla på konsolerna för var inte Dragon age annorlunda t pc en t Xb/ps3 ? Å så kommer d nog vara nu me eller? Jag tror dom tar mer hänsyn t folk me kassa pcs en t konsolerna.

12
Skriv svar