Känd regissör: "WoW-filmen blir en vändpunkt"

Medlem
Citat:

För mig har alltid kvittot på en lyckad film varit att den dragit in pengar, beroende på genre såklart. Är inte hela poängen med att göra en film att göra den sevärd och i sin tur dra in pengar för detta? Faktumet att Avatar skulle dragit in pengar på grund av sina 3D effekter är väll inte direkt fakta men i alla fall en kvalificerad gissning och det är väll självklart att det är bra då, jag tror inte varje regissör hade klarat av att göra en 3D film så spektakulär som Avatar är. Jag gillar inte handlingen/filmen personligen men jag är ödmjuk nog att kunna erkänna att det faktiskt är en riktigt bra film.

Hela poängen med att göra en film är inte att dra in pengar. Många gör film för att förmedla ett budskap eller helt enkelt berätta en historia. Att en film drar in stora summor pengar gör inte filmen automatiskt bra. Smaken är som baken men jag tycker inte de nya star wars filmerna t ex är speciellt bra och de drog in stora summor pengar. Många vet inte heller om de kommer att gilla en viss film innan de betalat för den.

Sen förstår jag inte den sista meningen du skrivit. Du gillar inte Avatar personligen men du är ödmjuk nog att säga att den är riktigt bra? Menar du att Avatar är riktigt bra från ett objektivt perspektiv? Smak är väl ändå något subjektivt som inte går att bedömma objektivt.

Jag tycker såklart inte heller att man ska fördömma en film innan man sett något av den.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Skulle inte ens ge filmen en chans om jag så fick en miljon kronor. Bara att det är World Of Warcraft får mig att vilja spy galla och sedan kleta in mig i det liksom... Och vad är det för jävla über-tards som påstår att Xena är något bra? Ibland känner man verkligen för att hudflå människor.

Varför skriver du här då?... skit i d nästan gång...

sikket stolpskott...

Peace out.


signatur

//Peace out

Medlem

Ni glömmer att Blizzard fortfarande har kreativ kontroll över filmen, så om den inte håller måttet kommer den helt enkelt inte att lanseras. Blizzard skulle aldrig riskera att en dålig film svärtar ner deras spelserie.

Medlem

Jag tror Sam Raimi kan göra det riktigt bra ge med att han spelar spelet sj. Jag tror det kan bli vändpunkt! Men jag har inga stora förväntningar när det gäller premiären. Typisk blizzard kan aldrig hålla sitt ord! Antar att detta kommer bli samma problem också så som andra saker blizzard har släppt ut.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Ska bli underbart med en film!
Klart det ska bli en film av världens bästa spel.. kan inte alla counter-strike fans skippa denna tråd, låt oss warcraft-nissar tycka om blizzard.

Medlem

Hoppas dem gör filmen på loren, Allt hat borde komma efter filmen kommer? det har blivit en töntig grej att hata allt som har med wow att göra om man inte gillar spelen, fy skäms på er som faktiskt vågar kalla er gamers....


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Innan man vågar hoppas allt för mycket finns det en del frågor man vill ha svar på.

Själv har ajg alltid varit mer av ett Starcraft fan än Warcraft, men det finns onekeligen en del story i Warcraft spelen, och en del riktigt intressanta karaktärer (Sylvanas är en personlig favorit.) Nu ska jag med handen på hjärtat säga som så att jag har inte spelat spelen tillräckligt mycket för att påstå att jag kan storyn, men jag vill ändå tro att det finns en del potential där.

Nu är det ju såklart bara jag, men jag tror man skulle kunna göra en riktigt intressant film om hur Sylvanas dödas, hur The Lich King håller Undead som sina marionett dockor, men hur de sedan bryter sig fria, bara för att behandlas som pesten av sina forna kamrater (de flesta Undead är ju människor från början) och sedemera gå ihop med Horde för att finna sin plats i världen. (Märks det att jag föredrar att spela som Undead?)

Tror det har potential att bli riktigt bra, om man försöker göra filmen om rätt saker, men det kan floppa rejält om man fokuserar fel. Än så länge vet jag inget om filmen, så jag kan inte uttala mig.


signatur

Heja Blåvitt

12
Skriv svar