Det här är vad jag kallar samlarutgåva

Flakmonkey
Det här är vad jag kallar samlarutgåva

Jag är vad de kallar för en samlare och som sådan kan jag gilla att lägga pengar på sådant som andra kan tyckas vara onödiga. Nu innebär inte det här att jag är som de där man sett på TV under hösten, de som köper allt de kommer över och låter det ta över deras bostad, jag gillar ju att ha rent omkring mig. Nej för mig visar det sig mer i att jag inte riktigt gillar att ladda ner spel, jag vill ha en kartong (även om det väldigt sällan är en kartong numera) och får jag chansen så lägger jag även hemskt gärna ner pengar på en samlarutgåva.

Ofta så innebär samlarutgåvor att det blir lite dyrare än normalt, men ibland kan man göra kap och det har jag verkligen gjort nu tycker jag. Som du kanske minns så beställde jag några spel tidigare i veckan. Då var det tre spel, men eftersom Batman tagit slut så fick jag till slut nöja mig med Bioshock 2 och Darksiders vilket givetvis räcker och blir över, Batman kan jag skaffa sen. Hursomhelst så fick jag iaf ett sånt där SMS från Posten igår om att jag hade ett paket från CDON att hämta på ICA. Lite konstigt tyckte jag då eftersom jag normalt brukar få spelen direkt i brevlådan från CDON, det är ju trots allt DVD-förpackningar.

Efter att ha hämtat ut paketet och öppnat det så är det emellertid inte särskilt svårt att förstå varför det inte gick att få ner i brevinkastet och du kan nog förstå det själv genom att titta på bilden jag tog nedan. Samlarutgåvan till #BioShock 2 är ju enorm(!) och innehållet ser ut att vara riktigt smarrigt det också. Lådan (förstås), en 168 sidor tjock "artbook", en LP med musiken från Bioshock, CD med musiken från BIoshock 2 och tre st "vintage rapture advertisements". Det är ju himmelriket för en samlare som mig och tänk att jag fick det för under 200 kr... yay!!

[ia=24437; large]

Nu gäller det bara att bestämma sig för vilket spel jag ska ta först, lutar faktiskt åt #Darksiders trots samlarutgåvan. Lirade ju precis ett FPS (Black Ops) så kan vara kul med något annat som omväxling.

#blogg

Medlem
Det här är vad jag kallar samlarutgåva

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Flakmonkey

Oh niiiice! nästan värd att köpa bara för att ha ju

Medlem

Jag kan verkligen rekommendera Darksiders, ett riktigt roligt spel med många timmars nöje. Fast jag hade en del problem då jag fastnade vid vissa ställen i spelet då jag inte visste vad som skulle göras


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Snygg box. Men jag ryser av bara tanken av att bioshock 2 är på konsol.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

The Witcher utgåvan är dyr i början, sedan kommer de att sänka det till 200:- då passar man på!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar