"Nya" Xbox fryser lite väl mycket (Mest i AC2)

Medlem
"Nya" Xbox fryser lite väl mycket (Mest i AC2)

Har haft mitt nya Xbox i 3 veckor nu, köpte ett utan Hdd, men stoppade i en rätt fort efter inköpet. Den hänger sig hela tiden när jag spelar AC2 GOTY (minst en gång i timmen). I spelen Alan Wake och NFS har den aldrig ballat ur, förutom i pausmenyn när man lämnat den länge, kanske 30min (har hänt 2ggr). Har även testat att installera AC2 på hd, ingen skillnad.
Blir den för varm eller buggar den bara?
Ska man gissa att det är spelet och kasta ut det från balkongen?
Ska man börja fundera på att byta den hos försäljaren?

Vad tror ni?

Medlem

Har boxen tillräckligt med utrymme att andas? Kolla med andra som har AC2 GOTY och se om det händer dom också. Skumt att en 3 veckors ny Xbox redan ska krångla. Annars får du bara byta den.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Överhettning kanske?

Medlem

Sätt den fritt någonstans så det blir ordentligt kylt, hänger den sig då också så är det nog något fel på den.


signatur
Medlem

Ok, den generella tanken är att den antingen blir för varm eller helt enkelt är defekt.
Har testat AC2 nu med den stående så fritt det går, den hängde sig. Ska testa med de andra spelen.
Jag tycker att fläkten verkar lite slö, har Xbox som PS3, att den ökar hastigheten på fläkten om den blir för varm?
Vill också säga att "utluften" när den hängt sig luktar som när fläkten på mitt grafikkort i PC´n fastnat och det var rätt överhettat.

Medlem
Skrivet av mangecyl:

Ok, den generella tanken är att den antingen blir för varm eller helt enkelt är defekt.
Har testat AC2 nu med den stående så fritt det går, den hängde sig. Ska testa med de andra spelen.
Jag tycker att fläkten verkar lite slö, har Xbox som PS3, att den ökar hastigheten på fläkten om den blir för varm?
Vill också säga att "utluften" när den hängt sig luktar som när fläkten på mitt grafikkort i PC´n fastnat och det var rätt överhettat.

Tycker att du ska lämna in/byta boxen. Låter inte okej det du beskriver.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

min gick jättebra i AC Brotherhood och alla spel jag lirat, har Xbox 360 S


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

1
Skriv svar