Het information om Elder Scrolls V: Skyrim

Robot
Het information om Elder Scrolls V: Skyrim

Game Informer har nått konsumenters händer och såväl scans som vackra summeringar av informationen går att finna. Läs vidare för att lära dig om det nya stridssystemet, nivåsystemet och inte minst om omvärlden går upp i nivå som dig.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda, #fallout-3, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Het information om Elder Scrolls V: Skyrim

Det här är Kärlek


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Mmfghtm..MOAR!! O.O

edit: Vilket nytt spel annonserades förresten?

Medlem

Låter lovande

Medlem

Man kan inget annat än att undra vad systemkraven kommer att bli.

Medlem

Vad är det som låter lovande?
Tycker inte folk att level-scaling och fast travel är dåliga saker?
Känns inte som att Bethesda har tagit åt sig av Oblivions kritik.


signatur

Have a good time!

Ser bra ut...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det är rätt dålig stil med att skapa nyheter angående scannade artiklar och länka till dom. Trodde inte fz.se skulle göra något sådant.

Skrivet av viggecool:

Man kan inget annat än att undra vad systemkraven kommer att bli.

Inte speciellt höga. Spelet ska kunna köras på 360 och PS3 också. Om datorn klarar av moderna multiplattformsspel så som Assassin's Creed II, så borde den klara av Skyrim också. Förutsatt att spelet inte kräver DX10.

Skrivet av Brain:

Tycker inte folk att level-scaling och fast travel är dåliga saker?

I stort sett alla CRPGs använder sig någon form av level-scaling, det var bara att Oblivion hade ett extremt system. Att tro att Skyrim inte skulle ha något alls är bara naivt.

Och både TES1 och TES2 hade fast travel, det är något de flesta spelen i serien har.

Medlem

Kan ju hoppas med att fiender (människor) inte attackerar en ifall man är överlägsen, samt springer iväg för att undkomma, also inte bara blint attackerar allt som dom inte gillar vilket leder till en säker död.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är rätt dålig stil med att skapa nyheter angående scannade artiklar och länka till dom. Trodde inte fz.se skulle göra något sådant.

Skrivet av viggecool:

Man kan inget annat än att undra vad systemkraven kommer att bli.

Inte speciellt höga. Spelet ska kunna köras på 360 och PS3 också. Om datorn klarar av moderna multiplattformsspel så som Assassin's Creed II, så borde den klara av Skyrim också. Förutsatt att spelet inte kräver DX10.

Skrivet av Brain:

Tycker inte folk att level-scaling och fast travel är dåliga saker?

I stort sett alla CRPGs använder sig någon form av level-scaling, det var bara att Oblivion hade ett extremt system. Att tro att Skyrim inte skulle ha något alls är bara naivt.

Och både TES1 och TES2 hade fast travel, det är något de flesta spelen i serien har.

Fast travel är hemskt.
Finns en anledning till varför folk protesterar så sjukt mot det. Morrowind hade ett otroligt bra system, varför inte implementera ett liknande då de flesta är missnöjda med fast travel?

Till och med World of Warcraft har ett sjukt bra travel system.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hade inte insett hur ovanliga de är i spel förränns jag såg dem. Björkar alltså!

Fy I helvete vad snyggt skogen såg ut, jag är så, vad säger man, taggad. Kanske inte världens frälsning men kom igen, vi kommer alla att spela det

Collectors Edition here I come.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Jag blev faktiskt besviken när jag läste detta. Ser ut som att de går ytterligare ett steg ifrån Morrowind.

Inaktiv

Helt OTRLIGT!!!!!!!!!!!!!


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Nä, detta blir nog inget för mig


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Dom sa att dom hade gjort en helt ny motor till detta spel? Tycker det nästan ser exakt ut som Oblivion, fast lite mer detaljerat och bättre ljus.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Dom sa att dom hade gjort en helt ny motor till detta spel? Tycker det nästan ser exakt ut som Oblivion, fast lite mer detaljerat och bättre ljus.

Samma motor som användes i Fallout gick de ju ut med på sin hemsida(rätt?!) för ett tag sen..

För övrigt ska ni nog inte ha för höga förväntningar nu, det mesta som hypas nu för tiden blir bara konsoldynga iaf!

Men visst fan ser spelet smaskigt ut
Hoppas att actiondelen liknar Dark Messiah!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är rätt dålig stil med att skapa nyheter angående scannade artiklar och länka till dom. Trodde inte fz.se skulle göra något sådant.

Skrivet av viggecool:

Man kan inget annat än att undra vad systemkraven kommer att bli.

Inte speciellt höga. Spelet ska kunna köras på 360 och PS3 också. Om datorn klarar av moderna multiplattformsspel så som Assassin's Creed II, så borde den klara av Skyrim också. Förutsatt att spelet inte kräver DX10.

Skrivet av Brain:

Tycker inte folk att level-scaling och fast travel är dåliga saker?

I stort sett alla CRPGs använder sig någon form av level-scaling, det var bara att Oblivion hade ett extremt system. Att tro att Skyrim inte skulle ha något alls är bara naivt.

Och både TES1 och TES2 hade fast travel, det är något de flesta spelen i serien har.

Tråkigt för tidningen kanske men det här är väl ändå något som hela världen gör?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Fr0gg0.:

Dom sa att dom hade gjort en helt ny motor till detta spel? Tycker det nästan ser exakt ut som Oblivion, fast lite mer detaljerat och bättre ljus.

Samma motor som användes i Fallout gick de ju ut med på sin hemsida(rätt?!) för ett tag sen..

För övrigt ska ni nog inte ha för höga förväntningar nu, det mesta som hypas nu för tiden blir bara konsoldynga iaf!

Men visst fan ser spelet smaskigt ut
Hoppas att actiondelen liknar Dark Messiah!

Nej det gjorde dom inte. Dom gick ut med att dom byggt en helt ny motor för TES V.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Fr0gg0.:

Dom sa att dom hade gjort en helt ny motor till detta spel? Tycker det nästan ser exakt ut som Oblivion, fast lite mer detaljerat och bättre ljus.

Samma motor som användes i Fallout gick de ju ut med på sin hemsida(rätt?!) för ett tag sen..

För övrigt ska ni nog inte ha för höga förväntningar nu, det mesta som hypas nu för tiden blir bara konsoldynga iaf!

Men visst fan ser spelet smaskigt ut
Hoppas att actiondelen liknar Dark Messiah!

Nej det gjorde dom inte. Dom gick ut med att dom byggt en helt ny motor för TES V.

Gick ju tolka lite som man ville, antagligen så är den enbart modiferad, även väldigt mycket så, blir nog bra ändå

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Fr0gg0.:

Dom sa att dom hade gjort en helt ny motor till detta spel? Tycker det nästan ser exakt ut som Oblivion, fast lite mer detaljerat och bättre ljus.

Samma motor som användes i Fallout gick de ju ut med på sin hemsida(rätt?!) för ett tag sen..

För övrigt ska ni nog inte ha för höga förväntningar nu, det mesta som hypas nu för tiden blir bara konsoldynga iaf!

Men visst fan ser spelet smaskigt ut
Hoppas att actiondelen liknar Dark Messiah!

Nej det gjorde dom inte. Dom gick ut med att dom byggt en helt ny motor för TES V.

Nej du jävlar!

EDIT:
"Howard wouldn't be drawn on many details about the game, but said the technology was derived from the engine that powered Fallout 3, albeit with significant modifications."

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-23-rumou
r-elder-scrolls-5-in-the-works

Där har vi det!

För övrigt, FZ får gärna fixa eran sökmotor Tog mig knappt 1 minut att hitta det jag ville via google som jag inte hittade efter 20 min med eran


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Och dom lägger in precis det jag hoppades på, perks! Och så tar dom bort klasser? UNDERBART!
Bättre combat? Om dom kunde göra fallout 3 så långt bättre i det avseendet så tror jag säkert dom kan göra det bättre i ett fantasy spel med.

Jodå, detta bådar gott.

Medlem

Märkte nu när jag läste igenom lite av det scannade materialet, att namnet Hrothgar dök upp. Inte för att jag tror att någon bryr sig, men Hrothgar är namnet på en Dvärg kung ifrån Eragon serien. Kollade upp det och det finns ingen skillnad, de är exakt lika.

Inte för att det spelar någon stor betydelse direkt, bara tänkte jag skulle yttra mig det.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem

Hej Jag har hittat en gameplay video på The elder scrolls V Skyrim

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA

Medlem

att ni orkar klaga på ett spel som inte ens är färdigt -.-

och om ni inte gillar vad ni ser hittils kan ni ta och göra ett eget spel/mod

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Fr0gg0.:

Dom sa att dom hade gjort en helt ny motor till detta spel? Tycker det nästan ser exakt ut som Oblivion, fast lite mer detaljerat och bättre ljus.

Samma motor som användes i Fallout gick de ju ut med på sin hemsida(rätt?!) för ett tag sen..

För övrigt ska ni nog inte ha för höga förväntningar nu, det mesta som hypas nu för tiden blir bara konsoldynga iaf!

Men visst fan ser spelet smaskigt ut
Hoppas att actiondelen liknar Dark Messiah!

Nej det gjorde dom inte. Dom gick ut med att dom byggt en helt ny motor för TES V.

Nej du jävlar!

EDIT:
"Howard wouldn't be drawn on many details about the game, but said the technology was derived from the engine that powered Fallout 3, albeit with significant modifications."

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-23-rumou
r-elder-scrolls-5-in-the-works

Där har vi det!

För övrigt, FZ får gärna fixa eran sökmotor Tog mig knappt 1 minut att hitta det jag ville via google som jag inte hittade efter 20 min med eran

Du som kommenterar så ofta och nästan på varje jävla artikel känns det som borde veta att FZ haft en artikel om att dom ska ha en ny motor.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20101213/elder-scrolls-v-fa...

Tog mindre än 5 sekunder att hitta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

No shit sherlock, fortfarande från gamebryo motorn Tror jag iaf och även att vi kommer se likheter.. men vi får väl se

Det där klippet ser ut att vara the real deal med, så vida det inte är ett väldigt moddat Oblivion, jo jag vet det är prealpha men ändå!

P.S med tanke på att jag suttit här i 5 år så kommenterar du bra mycket mer än mig


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kvittar mig om Fast Travel är kvar. Don't like it, don't use it. Jag råkar väl använda det hit och dit, men till största del glömmer jag bort det. Och om man sitter på PC kan man ju alltid modda bort det helt utan problem. Annars får man ha lite karaktär. Fast förstår väl klagomålen iof.

Level scaling detsamma, inga problem, förrutom om det blev som i Oblivions fall där det var mer av ett stort "WTF?" av det hela. Tror nog de lärt sig sin läxa.

Medlem

Nej, inte en massa perk och grejor! Jag vill välja ut min karaktär från början, och inte som i Fallout 3.

jaja, det verkar lovande iaf...

Medlem
Skrivet av Aaron97-360:

Hej Jag har hittat en gameplay video på The elder scrolls V Skyrim

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA

Äh, det där är fejk. Videon är från Oblivion-modden Nehirim.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

12
Skriv svar