Nyårslöfte och Half-Life-nostalgi (Spoilers)

Medlem
Nyårslöfte och Half-Life-nostalgi (Spoilers)

Några dagar sent inlägg men det får vara. Årets nyårslöfte är att spela igenom fler spel och därför har jag gett mig själv en utmaning att spela igenom som många olika spel jag bara kan under 2011. Jag började "lite smått" med den gamla klassikern #Half-Life som jag trodde jag skulle kunna harva mig igenom lite snabbt nu i början av året. Tji fick jag. Modig som jag var så valde jag självfallet att spela på medium-svårighetsnivå, någonting jag bittert fick ångra i de sista nivåerna av spelet. Dels är nivåerna med elitsoldaterna fruktansvärt enerverande då deras granatkastar-teknik nästan är hundraprocentig, men även de allra sista nivåerna i alienvärlden resulterade i x antal quickloads och svordomar.

Sista bossen i spelet är även den något som hämtat ur en gamers mardröm, buggigare slutstrid får man leta efter. (Vill här poängtera att det här inte var första gången jag spelade igenom spelet, men det var nog närmare 10-11 år sen sist). Till sist, vad rökte #Valve's leveldesigners när dom designade Zen? Knarkigare spelnivåer får man allt leta efter. Ifall att någon undrar så valde jag att gå in i portalen som G-Man erbjuder, d.v.s. jag tog hans anställningserbjudande, vad det nu innebär.

Härnäst på tur står helt logiskt #Half-Life: Opposing Force följt av #Half-Life: Blue Shift, varav det sistnämnda jag faktiskt aldrig spelat igenom hela.

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Nyårslöfte och Half-Life-nostalgi (Spoilers)

Jag klarade aldrig Half-Life faktiskt, kom ut ur själva anläggningen och sen försvann min sparfil. Hoppas att Black Mesa: Source kommer ut snart så att jag kan försöka igen.

Medlem

fan nu blev jag sugen att dra igenom half-life serien igen.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

@klossen: Do it! Drog igenom 3/4 av Opposing Force igår, faktiskt riktigt bra är det. Kontrollen känns mer ordentlig och inte lika ryckig som i Half-Life, även om NPC:erna ibland buggar totalt. Ser fram emot Blue Shift, som jag enbart spelat ytterst lite.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

mmx
Medlem

Sugen man blev på att dra igenom allt igen. har klarat både HL, HL:OP satm HL:BS när alla dessa hade kommit ut riktigt bra spel. Blue shift äger jag dock inte men på den tiden innan steam fanns så lånade jag spelet av en kompis dvs, hade cd keyn och allt när steam kom så när man skulle konvertera spelen till steam när man först installerade steam så tror steam nu att jag äger det hehe

1
Skriv svar