Drakens tid

Medlem
Drakens tid

Det är få saker i spelväg som gör mig riktigt frustrerad. Jag blir i regel aldrig arg på ett spel, men det finns några undantag. Ett utav dom är när jag och min bror spelar Fifa 11, och han lyckas övermanövrera min 3-0 ledning till en 3-5 vinst. Då blir jag lite bitter. Men nu börjar det dyka upp ett nytt spel på listan, nämligen Dragon Age, som jag har spenderat runt 10 timmar i. Hur många "effektiva" timmar vet jag inte riktigt, då jag spenderar en hel del på att göra om samma strider om igen.

Det är Dragon Ages brist på den automatiska sparfunktionen som nästan driver mig till vanvett. Ett hyffsat vanligt scenario är att jag har spenderat en halvtimme åt att noggrant planera striderna, och utföra dom väldigt bra, och kammar hela området med precision. Straxt efter det beger jag mig mot ett annat ställe på kartan, blir överfallen och dör. Back to square one. Så jag är inte fövånad att man lägger 80+ timmar i spelet på grund av det. Men nu har jag lärt mig att spara själv bättre efter nästan varje strid, men jag tycker fortfarande att BioWare kunde vara snälla nog att implementera en lite mer frekvent auto-save som de flesta andra spel har. Låt det bli så i Dragon Age 2 i alla fall.

Annars är det ett väldigt trevligt RPG, helt klart bland de bättre jag spelat. Kör med en Human Noble Warrior, med svärd och sköld, och är osäker på vilken fördjupning jag ska välja sen. Det står mellan Champion, Reaver och Templar. Rekommendationer?

#blogg

Drakens tid

Ja du jag håller bara med dig på detta där.
Rekommendationer = salladsdressing, nä dumheter åsido så körde jag själv med en Champion och har inte kollat de andra då jag helt enkelt inte orkar starta om en ny kampanj.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Rhode Island?

Hur är Champions skills? Attacker eller mer som skydd?

Medlem

Om jag inte minns helt fel så har Champions debuffs och grupp-buffar.

Medlem

Hm. Detta blir svårt.

Medlem

Jag hade valt Reaver om jag hade gjort en ny genomspelning, intressanta talents - om än lite mörka.

Tackar för "heads up", har inte börjat spela än, då vet jag att man ska spara för sin egen frids skull...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, spara hela tiden.

1
Skriv svar