Robot
Crysis 2

Crytek struntar högaktningsfullt i det förgångna och blickar framåt. Vi har pratat med utvecklaren och kört mustigt multiplayer.

#crytek, #crysis-2, #crysis, #crysis-warhead, #goldeneye-007-2, #perfect-dark, #timesplitters


Medlem
Crysis 2

Längtar? (A)

Medlem

WOAW solklart köp för mig

Medlem

Same here, same here lätt ett köp.

Testade ni på PC? fick det intrycket, känns det tungdrivet?

Det var inga stora kartor precis, men säkert bra ändå...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

Jag tror att en hel del vill hålla på och levla och låsa upp nya saker, annars antar jag att det bara är till att spela på orankade servrar som brukar finnas i de flesta spelen

Medlem
Skrivet av pippen1001:

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

för att jag och andra tycker det är roligt sorry


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Citat:

- En cool sak är också att spelet känner av hur du spelar. Om du lägger ner mer tid på att smyga så kommer du också att få mer XP på de bitarna.

Så man måste inte följa "objectives" längre i MP?
Det lär ju gå åt helsike vid andra mp-lägen än TDM eller DM.
Om man inte måste följa objectives för att spelet tycker du gör så "bra jobb" med att smyga runt, kommer folk skita i det till sist.

Frihet i all ära, men lite toppstyrning måste man ändå ha.
Hoppas det kommer med möjlighet att kunna ändra i serverinställningarna om inte annat...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Bara om det är lika krävande och exklusivt som då Crysis släpptes


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Jag tyckte multiplayern i ettan var riktigt bra. Både deathmatch och Power Struggle eller vad det hette var kul att köra. Synd bara på att det laggade på ens dator, så man var tvungen att dra ner grafiken för att inte få pisk i MP. Sen kunde väl serverbrowsern vara bättre, även om den inte direkt var dålig i ettan. Förstår faktiskt inte varför det inte uppkom några crysis-ladders på CPL och liknande. Mycket möjligheter för teamplay och skill i det spelet.

Medlem

Det är rätt! Se framåt! DX11!!!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

nån som vet vad det kräver?

Medlem

Och lägg ner det här med levlande i mp. Hur fasen ska man kunna spela rättvisa TDM-matcher då? Tar död på clanscenen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av pippen1001:

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

Håller med. Det är så sjukt drygt att behöva levla upp för att låsa upp vapen, perks och en massa annat för att inte bli ägd när man spelar mot no lifers som suttit och spelat 24/7 och maxlevlat allt.

Känns som att skill numera är synonymt med hur många timmar du lagt ner på spelet för att låsa upp fetaste sakerna än hur bra du faktiskt är som spelare.

Men visst, det får ju småkids och dåliga spelare att vilja och orka fortsätta spela. Mainstream is the shit. Eller?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

nån som vet vad det kräver?

För att få det att se snyggt ut som på bilderna så kan de kräva en grym dator med de senaste och bästa.

Minimum kräver nog lika mycket som Bad company 2 skulle jag gissa på.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av Swedishguy32:

nån som vet vad det kräver?

För att få det att se snyggt ut som på bilderna så kan de kräva en grym dator med de senaste och bästa.

Minimum kräver nog lika mycket som Bad company 2 skulle jag gissa på.

Haha lol.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av pippen1001:

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

Håller med. Det är så sjukt drygt att behöva levla upp för att låsa upp vapen, perks och en massa annat för att inte bli ägd när man spelar mot no lifers som suttit och spelat 24/7 och maxlevlat allt.

Känns som att skill numera är synonymt med hur många timmar du lagt ner på spelet för att låsa upp fetaste sakerna än hur bra du faktiskt är som spelare.

Men visst, det får ju småkids och dåliga spelare att vilja och orka fortsätta spela. Mainstream is the shit. Eller?

Det är väll ändå inte mainstream att spela 24/7 och unlocka allt?

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av Swedishguy32:

nån som vet vad det kräver?

För att få det att se snyggt ut som på bilderna så kan de kräva en grym dator med de senaste och bästa.

Minimum kräver nog lika mycket som Bad company 2 skulle jag gissa på.

Är bilderna pc, ps3 eller xbox 360?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Moderator | Testpilot
Skrivet av Eisenhart73:

Och lägg ner det här med levlande i mp. Hur fasen ska man kunna spela rättvisa TDM-matcher då? Tar död på clanscenen.

1. Hur mycket seriöst klanspel brukar liras på TDM?
2. Sen när lvlar man i klanspel?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av eCore:

Det är väll ändå inte mainstream att spela 24/7 och unlocka allt?

Nej men fps-spel med levelsystem där man måste spela väldigt mycket för att låsa upp allting hör tyvärr till mainstream idag.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Eisenhart73:

Och lägg ner det här med levlande i mp. Hur fasen ska man kunna spela rättvisa TDM-matcher då? Tar död på clanscenen.

1. Hur mycket seriöst klanspel brukar liras på TDM?
2. Sen när lvlar man i klanspel?

Tjaaa TDM(Team Deathmatch) är nästan uteslutande det jag lirat i cw's(rankade klanmatcher). En och annan CTF har det väl blivit oxo. Ja jag vet inte hur det funkar i de fps där man levlar. Är man level 0 eller max level i rankade TDM-matcher? Nån som har ett exempel hur det funkar?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

AW8
Medlem

"Droider är högst kompetenta följeslagare."

Haha! Är inte det ifrån The Old Republic-artikeln?


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

1. Hur mycket seriöst klanspel brukar liras på TDM?
2. Sen när lvlar man i klanspel?

1. Alldeles för lite om ens något idag. Men för något år sedan och säkert tio år före det så var allt klanspel så gott som TDM om man bortser ifrån CS.

2. Aldrig. Tack och lov för att det finns matchmods som promod etc.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Och lägg ner det här med levlande i mp. Hur fasen ska man kunna spela rättvisa TDM-matcher då? Tar död på clanscenen.

Jag själv gillar att lvla i multiplayer, vist ibland kan det kännas orättvist när alla andra har massa vapen o skit.
Men i mitt tycke förlänger det livslängden för ett spel.
Dessutom så finns det i de flesta FPS idag både Rankade OCH ORANKADE servrar.
så om du inte gillar att bli ägd av max lvlade? Kör Orankat


signatur

Rwa?

Medlem

fan mars blir dyr månad


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

fan mars blir dyr månad

Kan inte annat än att hålla med.


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Moderator | Testpilot

och tack för alla som faktsikt "svarade rätt" på mina frågor. Gällande lvlande och TDM tycker jag TDM ska vara kaotiskt, snabbt, snabbt, snabbt ska det vara!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är nog den enda som inte alls ser fram emot MP-crysis 2. Jag är ute efter - och enbart - SP-delen. Det skrämmer mig lite att dom satsar så jävla mycket på MP och verkar utelämna SP åt sitt öde på sätt och vis. Men det som skrämmer mig mest är att det eventuellt kommer bli en dålig konsolportning optimerad för en föråldrad PS3 eller 360. Tvi.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

12
Skriv svar