Ush, desto mer och mer jag ser av Crysis 2, desto mer äcklad blir jag. En sketen konsollport som alla andra shooters nu för tiden.

Kriminellt av dom att ens kalla det "Crysis 2".

Jag bara ser framför mig när jag startar detta spel "Press start to enter" följt av menyer a'la konsoll med animationer.

Friheten du hade i Crysis? Glöm det...nu är det konsollerna som sätter ribban! Spring en förbestämd väg matat med triggers och events. Grafiken tänker jag inte ens gå in på...ren skit jämfört med Crysis, men hur konstigt är det nu när dom går multiplatform! R.I.P

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Jag är nog den enda som inte alls ser fram emot MP-crysis 2. Jag är ute efter - och enbart - SP-delen. Det skrämmer mig lite att dom satsar så jävla mycket på MP och verkar utelämna SP åt sitt öde på sätt och vis. Men det som skrämmer mig mest är att det eventuellt kommer bli en dålig konsolportning optimerad för en föråldrad PS3 eller 360. Tvi.

Äntligen någon mer - det enda multiplayermoment jag skulle tänka mig i de flesta spel är co-op, (finns miljarder sätt att främja rivalitet på, ytterst få att främja samarbete på - och nej, lagarbete där du arbetar mot ett annat mänskligt lag fyller inte den funktionen) men det verkar inte trähattarna på Crytek ha tänkt på.

Allt detta fokus på online- och multiplayerspelande, är det för att utvecklarna inte orkar skapa eget innehåll? (Ex. CoD Modern Warfare 2, World at War och Black Ops - snuskigt sunkiga, korta och allmänt billiga singelspelarkampanjer, i spel som kostat skjortan att utveckla (och gör så att köpa, för den delen).

Att spelare går på konceptet och betalar en massa för att sedan skapa innehållet (gameplayet) själv, alternativt betalar en grotesk mängd för att få små mängder "MP-only"-innehåll... (se kartpaket till MW2, ex.) Suck.)

Nej, fram för hederliga, regisserade, skriptade och allmänt mysiga och stämningsfulla singelspelarupplevelser.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

När släpps de om någon vet?

Medlem
Skrivet av pelson:

Ush, desto mer och mer jag ser av Crysis 2, desto mer äcklad blir jag. En sketen konsollport som alla andra shooters nu för tiden.

"det ska vara optimerat för mus och tangentbord"
Precis, låter verkligen som om de fokuserar helt på konsollerna *facepalm*
Kanske de valt att sätta en något lägre grafik för att folk ska kunna spela spelet?
DEt som säljer bäst på PC är ändå spel med skitgrafik (wow, SC2, sims, farmwille), och storspel som TF2/CS är ju inte direkt grafikmonster.

Vakna upp och inse att spelutvecklare utvecklar sina spel för maximal vinst, inte nöje. Visst var det kul med Chrysis galna grafik, men om inte kunderna kan spela så köper inte kunderna = låg vinst.
Sen är det bara naturligt att de släpper till konsol då många spel (FPS) säljer minst lika bra till konsol, och bara en idiot skulle missa en så stor marknad. Jag lär lira på PC för grafiken, men på Konsol för smidigheten och för att lira med vänner

Medlem
Skrivet av pippen1001:

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

Det är ju som en extra reward om spelet har en en bra multiplayer.

Ta tex cod, skitkul mp och väldigt roligt att ranka upp och låsa upp. Tar inte heller speciellt lång tid att ta sig till högsta ranken, sen om man vill kan man fortsätta på prestige men dom som är nöjda med att ha alla vapen osv kan stanna..

BF spelen är ett annat exempel, att låsa upp allt där kan gemföras med att lvla en gubbe i wow till 85. Det tar tid.

Jag gillar att man kan låsa upp saker i spel, det ger spelet lite mer utmaning om man sitter o spelar public och inte sitter o öser 5on5.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av pippen1001:

VARFÖR har alla jävla fps kommit på tanken hmm nu ska alla levla i multiplayer och ha astråkigt medans jag gör det, kan dom inte fatta att man inte vill hålla på och levla i fucking multiplayer.

Håller med. Det är så sjukt drygt att behöva levla upp för att låsa upp vapen, perks och en massa annat för att inte bli ägd när man spelar mot no lifers som suttit och spelat 24/7 och maxlevlat allt.

Känns som att skill numera är synonymt med hur många timmar du lagt ner på spelet för att låsa upp fetaste sakerna än hur bra du faktiskt är som spelare.

Men visst, det får ju småkids och dåliga spelare att vilja och orka fortsätta spela. Mainstream is the shit. Eller?

Fast ser man till cod spelen (eftersom jag antar att alla syftar på det) så blir man knappast ägd pga vapnen.
Man kan ha kul även om man inte toppar scoreboarden också
Precis som med alla spel, spelar du mycket blir du bra, det har inte med vapnen att göra..

Medlem

Hörde att det skulle vara grymt multiplayer-läge.

Medlem
Skrivet av pelson:

Ush, desto mer och mer jag ser av Crysis 2, desto mer äcklad blir jag. En sketen konsollport som alla andra shooters nu för tiden.

Kriminellt av dom att ens kalla det "Crysis 2".

Jag bara ser framför mig när jag startar detta spel "Press start to enter" följt av menyer a'la konsoll med animationer.

Friheten du hade i Crysis? Glöm det...nu är det konsollerna som sätter ribban! Spring en förbestämd väg matat med triggers och events. Grafiken tänker jag inte ens gå in på...ren skit jämfört med Crysis, men hur konstigt är det nu när dom går multiplatform! R.I.P

Håller med dig!

Fan också att även Crysis skulle bli offer för konsollerna....

Medlem

1) De fokuserar på multiplayer och vill ge det multiplayerspelare vill ha och ändå inte ett ord om COOP?! Det är fan enda anledningen till att jag (och mina polare) antingen köper spelet eller inte.
Ett spel får så mycket mervärde när man kan sitta och kötta igenom en smaskig kampanj med sina polare när man lanar.

2) Varför skriver FZ inget om coop kommer med eller inte? Eller har jag missat det?

12
Skriv svar