Äntligen NFL-slutspel

Flakmonkey
Äntligen NFL-slutspel

En av de bästa sakerna med ett nytt år är för mig att NFL-slutspelet drar igång. Har ju följt NFL sedan rätt många år tillbaka, men nu på senare år har det blivit betydligt mer tack vare att det äntligen börjat visas mer matcher än bara Super Bowl på svensk TV (tack Viasat). Många kanske har svårt att förstå tjusningen med sporten och jag förstår varför det är så. Det är mycket avblåsningar och regler som kan göra det frustrerande att se på, men tar man sig bara tiden att lära sig spelet så att man förstår sig på de olika spelarnas roller och taktiken som ligger bakom alla beslut så är det en fascinerande sport på alla sätt och vis.

Sen så finns det ju såklart också enskilda ögonblick som är helt fantastiska och som jag nog tror att de flesta sportintresserade kan uppskatta - som klippet här nedan tex. Det är taget från helgens wildcardmatch mellan Seattle och New Orleans där Marshawn Lynch avgjorde matchen med den här galna löpningen... såg den tyvärr inte live, men även när jag såg reprisen så fick jag gåshud... men sen är jag ju lite konstigt också ^^

Och btw - gooooo Patriots!!

#blogg

Medlem
Äntligen NFL-slutspel

Ja jäklar vilken gåshud. Imponerande minst sagt!!

Medlem

Jävlar, det är ju inga små bestar som jagar honom heller. Har du tips på någon sida där man kan få ett intro till NFL och reglerna i sporten på ett lätt sätt?

Flakmonkey

http://www.nfl.com/rulebook/beginnersguidetofootball

Här kan man ju läsa sig till grunderna... men måste ju finnas guider på youtube

Medlem

Står att det är 27 dagar och 8 timmar kvar till Superbowl vilket är avgörande matchen. Synd att New Orleans fick spö. Gillar dom starkt.

Flakmonkey

jao 6 februari... synd att super bowl alltid är en söndagnatt men känns som ett bra läge för mig att ta en dag ledigt... speciellt om New England går till Superbowl, för då lär det bli fest

Medlem

Är det på Viasat Sport som Superbowl sänds? Verkar som typ alla matcher innan dess är repriser om man inte har Viasat Sport HD.

Flakmonkey

De brukar ju lägga just Super Bowl i en kanal som rätt många kan se. Tidigare har ju det varit TV3 eller TV6 men nu lär det ju bli TV10 eftersom de har visat två matcher varje söndag i den kanalen hela säsongen. Den kan ju de flesta få också så det är väl ett rätt logiskt val... Om det nu inte blir TV3 eller TV6 för då skulle ju ännu fler kunna se den

Medlem

Tydligen så visar dom alla matcher på TV10 som du sa i direktsändning. Riktigt nice

[http://www.tv10.se/nfl-slutspelet-p%C3%A5-tv10]

Flakmonkey

Jao, den matchen jag inte får missa i helgen är iaf den mellan New England och NY Jets som går på söndag 22:30... kommer bli en höjdare

1
Skriv svar