Ett helvetesdag....

Medlem
Ett helvetesdag....

Igår kväll (nu natt vid denna tid jag skriver) så slutade Air Video fungera som det skulle likväl MyWi 4.0 till iPhone. Inte bara det - min PS3 60GB (250GB inmonterat sedan god tid tillbaka) har nu slutat funka, avger tre snabba pip och en röd blinkande lampa (röd, inte gul).

Jag provade googla runt om detta PS3 fel däribland hårddisken kan ha glappat, vilket jag provade fixa genom att ta ut den och sätta tillbaka den - to no avail. Jag lät också PS3an vila ett par timmar som tipsades men redan vid avstängning så var den i rumtemperatur när detta hände, så ingen lösning där. Jag försökta ta eget initiativ genom att följa guider på nätet om processen avmontering - problemet på denna punkten är redan den första skruven inte är någon typ jag känner igen, första tanken var Torx men så var inte fallet.

[ia=24463; large]

Någon som har en lösning som inte kostar? Eller åtminstone en mindre summa för tex. verktyg.

#blogg


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Ett helvetesdag....

Ser ut att vara en Torx TR (Tamper Resistant), finns att köpa bitsar i järnhandeln.
Om du e snål och/eller har en gammal spårskruvmejsel över så kan man såga/fila ett spår i den, så den passar över "pluppen" i mitten.

Att airvideo och mywi slutade funka på din iPhone låter som att det e nått knas med wi-fi:n.

Om du har en senare version av iPhone (med snabbare proppen i) så finns alltid VLC media player ist. för airvideo.
-Visst du kan inte streama dina filmer, du måste lägga in dom först, men det går att göra via itunes. (inte som man synkar musik o sånt dock, utan via document sharing)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack men jag håller mig till Air Video.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar