Nintendo: 3D-varningarna för att undvika rättegång

Robot
Nintendo: 3D-varningarna för att undvika rättegång

Nintendo-översten Satoru Iwata medger att hälsovarningarna för företagets 3DS främst är en säkerhetsåtgärd för att undvika framtida juridiska problem.

#nintendo


Medlem
Nintendo: 3D-varningarna för att undvika rättegång

Tja,, de har då skrämt mig tillräckligt för att INTE testa deras produkt.
Jag har bara ett friskt öga, så det skulle vara förödande om det ögat tog skada, så känner nintendo själva att deras produkt är en risk så tänker då jag hålla mig borta

Medlem

Jag tror inte nåt sånt där 3D jippo är bra för ögonen i längden. varken 3D bio, tv eller spel. Men jag ska införskaffa mej en 3DS ändå

Medlem

Hmm han ser ut att skela lite med ögonen..
OT så är det ju trevligt att dom är ärliga och inte säger att dom tänker på konsumentens bästa eller nåt sånt (Y)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tja,, de har då skrämt mig tillräckligt för att INTE testa deras produkt.
Jag har bara ett friskt öga, så det skulle vara förödande om det ögat tog skada, så känner nintendo själva att deras produkt är en risk så tänker då jag hålla mig borta

Har du bara ett friskt öga så kan du ju inte se sån 3D till att börja med så vet inte riktigt vad du är orolig för..

Skrivet av ForrestFox:

Tja,, de har då skrämt mig tillräckligt för att INTE testa deras produkt.
Jag har bara ett friskt öga, så det skulle vara förödande om det ögat tog skada, så känner nintendo själva att deras produkt är en risk så tänker då jag hålla mig borta

Du är över sex år eller (varningen gällde det)?

Jag tror det är väldigt riskfritt, det är ju trots allt bara en (eller "två") vanliga LCD-paneler du tittar på, inga konstigheter. Lyssnar man på alla Nintendos varningar bör man efter varje timmes spel pausa i femton minuter också

Medlem

Beroende på vilken teknik de använder så räcker det med ett öga.
Jag kan tex se 3D på bio med dagens glasögon, men jag kan inte se gamla 3d-filmer med de gamla pappersglasögonen i blått och rött.
Och om jag inte missminner mig så har de varnat att även äldre (mig inkluderat) inte bör spela mer än en halvtimme åt gången,, och känner jag mig rätt så kan inte jag sluta spela förrän långt in på natten. Därav är jag väldigt rädd för att prova deras teknik.

Så det är okej att släppa skadligt skit så länge de berättar att det är skadligt skit. Nintendoh kan börja langa cigisar och booze på en gång. "Får det lov att vara lite pcp till Okamiden?".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar