Bulletstorm - har du vad som krävs?

Robot
Bulletstorm - har du vad som krävs?

Systemkraven för Windows-versionen är släppta, kolla om din dator räcker.

#bulletstorm, #epic-games, #painkiller, #people-can-fly


Medlem
Bulletstorm - har du vad som krävs?

uhm det där var ju inte direkt saftiga grejer, jag tror min 5 år gamla dator hade pallat

Medlem

kommer det nått spel nu som är värt att skapa en sånhär artikel för?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Varför är Systemkraven på bulletstorm anmärkningsvärda?
Kan förstå om ni gör en nyhet om senaste och mest krävande spelet som är på väg som t.ex CRYSIS.
Det skulle kunna vara intressant som lägsta referens för dom som ska ha ny dator eller nåt liknande.

Frågan jag ställer är alltså varför släppa rekommenderade på ett spel som inte är det mest kända typ och inte har några anmärkningsvärt höga rekommendationer?
Kan väl gissa på att det är samma som det var för dom flesta spelen med UT motorn?

Aja, ska bli kul med lite slakt i februari

Medlem

Tills nästa konsolgeneration har jag svårt att tro att vi kommer märka av höjda systemkrav med tanke på att 360'n verkar ha nått sin gräns.

Medlem

Borde väl dom flesta som spelar på PC klara av och man kan väl aldrig få för mycket information man behöver ju inte läsa om man inte gillar det.

Medlem

Ni får dock tänka på att när utvecklare skriver "minsta" eller "lägsta" systemkrav så menar de innebär det oftast vilken hårdvara som krävs för att typ bara starta spelet. Även om man har precis de systemkraven så kanske spelet hackar som fan även med de lägsta grafikinställningarna.
Ofta skriver de ju "Rekommenderade systemkrav" och det är det som utvecklarna vill att man ska ha för att kunna spela spelet hyggligt.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Känns som systemkraven blir lägre å lägre, utvecklingen går åt fel håll för bövelen.......

Det hade jag för flera år sedan, no problem...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Folk behöver ju inte klaga när dom är snälla och skickar ut dem iallafall, hade dom inte gjort det hade folk klagat för dom inte lagt ut några...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför skrev ni inte det rekommendera kraven också? :\

Citat:

Bulletstorm requires the following minimum configuration:

Operating System Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), or Windows 7
Processor Intel Core 2 Duo, AMD Athlon X2, or equivalent, running at 1.6 GHz or greater
Memory (RAM) 1.5 GB
HDD Space 9 GB available
Video Card DirectX 9.0c compatible, 256 MB of VRAM; NVIDIA GeForce 7600 GS, ATI Radeon HD 2400 Pro 256 MB, or greater
Soundcard DirectX 9.0c compatible, 16-bit
Disc Drive 16X CD/DVD Drive
Network Internet (TCP/IP) connection

The following configuration is recommended to run Bulletstorm:

Operating System Windows Vista (SP2), or Windows 7
Processor QuadCore 2.0 GHz
Memory (RAM) 2 GB
HDD Space 9 GB available
Video Card DirectX 9.0c compatible, 512MB of VRAM; NVIDIA GeForce GTX260, or ATI Radeon 4870
Soundcard DirectX 9.0c compatible, 16-bit
Disc Drive 16X CD/DVD Drive
Network Broadband Internet (TCP/IP) connection
__________________
Community Coordinator
----------------------
Epic Games, Inc.

Aaah mitt grafikkort börjar komma efter nu :'(
(ATI 4870) kom igen AMD, fixa klart 6990 kortet nu så man får se om det blir något att satsa slantarna på.

Medlem
Skrivet av Freneticz:

Känns som systemkraven blir lägre å lägre, utvecklingen går åt fel håll för bövelen.......

Utvecklingen går väl åt rätt håll snarare ifall grafiken blir bättre men prestandan som krävs blir lägre?

Medlem
Skrivet av Netfeed:
Skrivet av Freneticz:

Känns som systemkraven blir lägre å lägre, utvecklingen går åt fel håll för bövelen.......

Utvecklingen går väl åt rätt håll snarare ifall grafiken blir bättre men prestandan som krävs blir lägre?

Precis, det är ju det man vill. Ungefär som Carl Jones hos Crytek sa: Crysis 2 will have lower system requirements and better graphics than the original Crysis PC game.

Det återstår ju att se hur det blir med den utsagan men de kommer nog ha olika lägen så Crysis 2 blir "nästa" benchmark spel.

"Ultra insane-be glad if you get an FPS here and there-graphic settings"
Om några månader får vi nog se.

Medlem
Skrivet av Netfeed:
Skrivet av Freneticz:

Känns som systemkraven blir lägre å lägre, utvecklingen går åt fel håll för bövelen.......

Utvecklingen går väl åt rätt håll snarare ifall grafiken blir bättre men prestandan som krävs blir lägre?

Det är väl sant, men frågan är om grafiken verkligen blir bättre......vissa spel=jovisst men en del kan man inte ens slå på AA(ett ex) i en perfekt värld hade alla gjort spelen till PC och sen bantat ner lulllullet så dom stackars konsolkramarna oxå kunde spela.

Ja jag äger en 360 och nej jag har inte spelat alla spel.

Medlem

Ahhh perfekt läge att nörd skryta, fast inte i mitt fall

Medlem

fan va bra datorer alla verkar ha....

min klarar spelet på recommended. inte bättre än så.

Medlem

Inte direkt förvånande att reccade kraven gått direkt från 8800 gtx till 200-serien på nyare spel. 9000-serien var ju världens rebrand... Nu var ju 200-serien också det ( sitter med mitt högljudda och varma GTX 280 ;_; )

Medlem

Här har man en grym dator sen försöker dom inte ens göra så spelet kräver mycket D=
och nu tänker jag ju på kräver = bättre och inte på att det skulle vara dåligt optimerat =3

Medlem

Vill minnas att det enda spelet värt att nämna i dagens konsolifierade PC landskap när det gäller hårdvarukrav är The Witcher 2. :-/ Men det ser inte heller helt overkligt bra ut, bara bra i jämförelse med skillnaderna man märkte förut. Vi får väl se om det händer något någon gång...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Var ju inte jättesvårt att överstiga de där kraven.

1
Skriv svar