Nintendo 3DS Region Locked

Medlem
Nintendo 3DS Region Locked

Den här nyheten suger ju...på tanke att vi här i europa får allt sist, om vi änns får det...
Det här ger folk bara ännu en anledning att cracka konsolen.
http://ds.ign.com/articles/114/1143473p1.html


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Mer eller mindre alla konsoler utom PS3 är region låsta vad jag vet så det är väl ingen överraskning

Men visst är det tråkigt att det ska vara så

Medlem

men det är ju så tråkigt för Nintendo har alltid haft sina bärbara konsoller regionsfria innan

varför börja nu liksom


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Mer eller mindre alla konsoler utom PS3 är region låsta vad jag vet så det är väl ingen överraskning

Men visst är det tråkigt att det ska vara så

Jo men de bärbara konsolerna har inte varit regions låsta förut :/


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Kanske blir det som 360n har. Konsollen i sig är regionslåst men många spel blir regionsfria.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kanske blir det som 360n har. Konsollen i sig är regionslåst men många spel blir regionsfria.

Man kan ju hoppas på det, så att det åtminstone blir lite fritt


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Är nya DSi regionskodat eller kan man köpa spel från USA och spela dem på en europeiskt DSi? eller är dsi deras första regions låsta konsol?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Extremt trist. Har importerat ett flertal DS-spel från USA då dom aldrig släpptes här i Europa.

Så jag antar att om jag bestämmer mig för att köpa en 3DS så får jag importera en 3DS och alla spel från USA.

Medlem

Fattar inte varför Nintendo nästan alltid känner att deras konsoler måste regionskyddas. Finns väl ingen anledning till det idag?

1
Skriv svar