Anno 1404-fråga

Medlem
Anno 1404-fråga

Någon som har koll på hur och när man får Ascention rights för sina citizens så att dom/deras hus "uppgraderas"? Blir dom det med jämna intervall då kriterierna är uppfyllda, eller kan man påverka det på något sätt?

Trögt att vänta när man har typ 50 hus som väntar på uppgradering och alla uppfyller kraven, men de går slött med ascention right...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm nu var det ett tag sen man spelade men vad jag kommer ihåg så sköter dom uppgraderingen självmant. Det man själv kan påverka är att ta bort ascension rights(så att dom inte uppgraderar själva) genom att klicka på 'Market'. Du måste även såklart se till så att du har råmaterial så att bönderna kan uppgradera sina hus! Tror det går åt 1 trä och 1 järn.

Annars är det som du säger att dom uppgraderar när du har trä och järn och alla övriga kriterier uppfyllda... Det är inte så att du har en demoversion av spelet? eller spelar första uppdraget på kampanjen där jag har för mig att man inte ens kan uppgradera till citizens?

Alltså: Dom uppgraderar bara du ser till att ha råmaterial och alla kriterier uppfyllda, gör dom inte det är det annat som begränsar!

Juste! kom på att det är en viss ratio mellan husnivåerna. Nu vet jag inte förhållandet men låt oss säga att på 50 hus kanske det kommer 40 citizens... Men det verkar ju inte riktigt vara ditt problem

Medlem

Ok, tack.

Jag har hela spelet och satt och undrade varför så många peasants (stavning?..) inte blev citizens trots att jag har massor med både ved, sten, tools och annat. Hmm. kanske missat ngt. Får spela lite till och utforska.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan flika in lite och bekräfta LekandeSanden att du behöver ett visst antal lägre standarder för att kunna uppgradera till fler välbärgade hus. Så det gäller att hålla kedjan igång och köra euphoric på de klasser som ska stiga i grad. Det är lätt att glömma av att t.ex ha euphoric på Citizens och Patricians.

Lite design-tips är att du styr uppgraderingen manuellt och låter innekärnan av staden växa upp och samtidigt bygga ut "förorterna" med enkla boningar så blir det mer enhetligt och inte en massa "fattiglappar" i innerstaden *ana ironi*


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Hehe, ok. Skall tänka på det nästa gång, samt det med manuell uppg.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hört att detta spelet var bra. Dock inte köpt pga all drm

1
Skriv svar