Redaktör
Ponny
Sötsug

Jag har en urge för något riktigt sött och sliskigt. "Well, what else is new?" Men den här gången vill jag inte dyka djupt ner i godispåse. Snarare handla det om djupdykning i ett pluttegulligt japanskt RPG.

Simon spelar Blue Dragon just nu och det triggar igång mina djupaste rollspelsbegär. Det är ett beroende jag har levt med i snart tjugo år och det är alltid lika svårt att stå emot. Suikoden, Final Fantasy, Grandia, Star Ocean, Dragon Quest... jag behöver en dos magi. Jag behöver det nu.

Med tanke på att jag snart ska ut och resa en del känns det som att något bärbart skriker efter min uppmärksamhet.

[ia=24481; large]
"Vi är japanska, vi är manga och jävligt stolta över det."

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Sötsug

Och Golden sun har du klarat. Vad mer finns det egentligen. Dragonquest V finns ute sen en tid, den och åttan är ju best in the series.
Persona potable??.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Åh, Persona lirade jag i fjol. Dragon Quest V är jag sjukt sugen på, men jag har det inte...

Meeen, nu fick jag en snilleblict, Golden Sun till GBA har jag inte spelat på många år. Dessutom blev jag ju vrålsugen på dom igen efter Dark Dawn.


signatur

En Bamseponny av folket

Rune Factory 2 då?, Bra att varva ner med efter skriverierna.

ps: Att Vi i Golden Sun Dark Dawn spelar som sonen till Isaac och Jenna gjorde mig så glad, då jag alltid hoppats att de skulle bli de två i de två första spelen, även om det hintades i Lost Age så blev smilgroparna extra djupa och jag utbrast ett YEEsss!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Mjo... kanske. Men jag är inte "Harvest Moonig" just nu. Just nu duger bara ett vanligt, hederligt jappe-RPG.

Och, ja, visst blir man varm i hjärtat av Jenna och Isaacs romantiska bravader? Ett spel med många glada ögonblick för veteranerna vill jag lova.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tales Of spelen då?

Gillade #Tales of Symphonia till NGC riktigt mycket och det har ju kommit en uppföljare till Wii också #Tales of Symphonia: Dawn of the New World, men det har jag inte hunnit spela än.
#Tales of Vesperia vet jag inte nå riktigt mycket om heller, men det finns ju till PS3 och 360.


signatur

DQIX är ju portabelt mys när det är som allra bäst! Har fått följa med mig på ett antal tågresor nu kring jul och nyår... SJ försenade som vanligt, vem bryr sig när man har metal slimes att jaga!?

Redaktör
Ponny

Tales of Symphonia låter inte fel. Inte alls. Man kan väl spela flera i striderna om jag inte missminner mig? Kanske en sambofälla med andra ord.

Och DQIX finns absolut på "MÅSTE-SPELA-NU-FÜR-BÖVELEN"-listan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Grandia är så fantastiskt underbart bra. Minns att jag nästan bölade av lycka när man klarade spelet och Justin och Feenas kids kommer kutande hähä.

1
Skriv svar