Pokémon Black & White får svenskt lanseringsdatum

Robot
Pokémon Black & White får svenskt lanseringsdatum

Vårens tyngsta DS-pjäser gör sig redo för invasion lagom till början av mars. Är du redo?

#nintendo, #pokemon-black-version, #pokemon-white-version, #pokemon-heartgold-version, #pokemon-soulsilver-version


Medlem
Pokémon Black & White får svenskt lanseringsdatum

För en som aldrig spelat Pokémon, vad är grejen med de nya grejerna som kommer ut? Fler att samla på, eller är det som med alla Fifa-spel att det bara uppdateras någon lista medan spelet är exakt likadant?

Medlem

Olika Pokemons tror jag väll. Vissa ny släpp är ju dock nylanseringar av äldre pokemon spel.

Black och White verkar ju dock vara helt nya med nytt slagsmåls system och allt

Medlem

Förutom grafiken, nåja det är väll knappast fokus, så är det ofta mer innehåll i allmänt. T ex att monsterna kan bära på något som ger en buff eller healar en status effekt automatiskt, en mekanik som kan låta liten men gör skillnad i spelet. Ofta mer andra kringelement så som att kunna plantera saker för att senare komma tillbaka för att skörda dom, och ofta får tidigare monster tillgång till nya skills osv.

Med det sagt, nog kan spelet bli tjatigt och i allmänhet så är det ganska rakt på sak, hitta en ok blandning, power levla dom lite, mosa allt. Men det går alltid att döda tid med på nån resa eller så, och det är väll av den anledningen spelen är så populära i öst.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

går alltid att döda tid med på nån resa eller så, och det är väll av den anledningen spelen är så populära i öst.

Nää, alla kids goes POOGEYMAAN ^_____^
Det är anledningen.

Medlem

Hade en "Pokemon period" när jag var yngre Men jag skulle säga att alla spelen nästan är identiska förutom världen man är i och vilka pokemon som finns

Moderator | Testpilot

Du gör ju iprincip samma sak i alla spelen. Skillnaden är väll lika stora som i dem äldre FF spelen, ny värld, nya gubbar. Om ni spelar 5an och 6an fattar ni nog


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har växt ifrån denna serie nu, men måste säga att när man var yngre var de här spelen episka!

Pokémon Blå, Gul och Silver var ju tuuuuunga

Medlem
Skrivet av Corp!:
Skrivet av burkmopp:

går alltid att döda tid med på nån resa eller så, och det är väll av den anledningen spelen är så populära i öst.

Nää, alla kids goes POOGEYMAAN ^_____^
Det är anledningen.

Gulligt, men tror knappast den teorin håller.

Medlem

Kommer ihåg när Pokémon kom till Sverige, var väl dom röda och blåa kasetterna?
Kom ihåg hur jag o brorsan brukade diskutera hur coolt det skulle vara att träna upp sitt egna djur och slåss mot andra osv. Var dock aldrig lika häftigt som man hade fantiserat om, dock var det ett trevligt spel. Fan man börja bli gammal, var väl en 12år sedan Pokémon kom nu? )

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kommer ihåg när Pokémon kom till Sverige, var väl dom röda och blåa kasetterna?
Kom ihåg hur jag o brorsan brukade diskutera hur coolt det skulle vara att träna upp sitt egna djur och slåss mot andra osv. Var dock aldrig lika häftigt som man hade fantiserat om, dock var det ett trevligt spel. Fan man börja bli gammal, var väl en 12år sedan Pokémon kom nu? )

dog/cock fighting är ju relativt vanligt?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

yay! har redan förbokat det


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Har växt ifrån denna serie nu, men måste säga att när man var yngre var de här spelen episka!

Pokémon Blå, Gul och Silver var ju tuuuuunga

+1 på precis allt du sa


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar